Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Hos oss är lekplatsen låst (sandlådan har ett lock med lås, leklådan har ett lås, gungorna sitter fast med lås osv osv) så det är inget problem för oss.
    Jag kan på ett sätt förstå tanten som sa till dig, då de kanske har haft problem med skadegörelse eller liknande. Men samtidigt känns det lite överdrivet.  

• Fidelis ad urnam

jag önskar att vi hade grindar runt vår gård. Är så trött på idioter från områdena omkring som går genom vår gård och trampar ner planteringar, sparkar sönder cyklar och klottrar. 

• Fidelis ad urnam
    Veritaslux skrev 2011-10-20 11:22:02 följande:
    Tråkigt att det blivit så, men det problemet måste ju gå att lösa på något annat sätt. Det handlar trots allt om enstaka personer som förstör och det är ett samhällsproblem. Här måste vuxna i samhället ta ett ansvar (för jag gissar att det är ungdomar). Bodde jag i ett område där vi hade sådana problem skulle jag inte ge upp utan ligga på kommunen (soc), polisen, skolor i området etc. Och prata med föräldrarna direkt om det nu gick. Genom att låsa in områden skapar man bara ett ännu mer segregerat samhälle och det löser INGA problem alls. Det är bara att se på hur det blivit med upplopp i England och Frankrike där klassklyftorna är större än här!
    Vette sjutton om det är några få enskilda personer faktiskt. Jag tycker inte om att folk använder den väg som går till våra dörrar inom området som en genväg för att snabbare ta sig ner på stan. 
    Fulla individer som har sönder saker för oss, egocentriska personer som tror sig ha rätt att skita i skyltar om att gräsmattan inte får användas som gångväg pga planteringar osv osv.
    Lekparken är som sagt ingen fara, den är helt nedlåst, men resten.
    Har fått min cykel söndersparkad två ggr på två år, mindre kul.
    Vårt område är jättebra, men det angränsar till ett sämre hyresområde och det är dessa personer som genar över vår gård och förstör.
    Grindar hade varit ett himmelrike  
  • Fidelis ad urnam
    Mysgosmys skrev 2011-10-22 12:08:16 följande:
    Hur ska jag kunna åka iväg med mitt skräp? Jag har inget körkort. Jag packade mina kartonger, slängde sopsäckarna och åkte iväg med bussen. Flyttgubbarna tog hand om mina saker.

Vår container hade för litet hål alltså, den var inte för liten i sig. Det handlade om kanske två-tre säckar och containern stod på andra sidan av vår parkering, så först visste jag inte att den hörde till just De husen. Kärringen sa åt mig när jag redan släpat dit två säckar, hade det alltså varit bättre om jag bara ställt dom utanför vår container kanske? 
    Nu har vi en container på vår BR gård då vi har höststädning. Där får vi i bostadsrättsföreningen ställa in skräp med restriktioner vad gäller elektronik och vissa typ av material. Visar det sig att det ligger saker där inne som inte får vara där kommer BR föreningen bli debiterade en straffavgift. Händer detta många ggr måste föreningen höja våra avgifter som resultat av ökade omkostnader.
    Så det är verkligen inte rätt av dig att slänga ditt skräp i någon annans container, att du inte har körkort är enbart ditt problem. 
  • Fidelis ad urnam
    Fru U skrev 2011-10-22 14:16:50 följande:
    800kr/elektroniksak har jag fått höra (men det är säkert beroende på kommun vad man tar ut för straffavgift)
    Ja jag vet inte de exakta avgifterna, men avgiften blir väl om anställda måste sortera ut det som är i containern. Alltså för merarbetet.  
     Oavsett så är det onödigt och drabbar föreningen. 
  • Fidelis ad urnam
    Fru U skrev 2011-10-22 14:27:24 följande:
    Jag menar att om de är kvar i containern när den når återvinningstationen. Den förening som jag känner mest till (har släktingar där) tar över tusen spänn om de ser någon kasta elgrejer som de inte tar bort dem (de får en chans att göra rätt först)
    Ja så har vi i vårt soprum, alltså straffavgifter om man blir påkommen med att slänga sådant som inte hör hemma där.

• Fidelis ad urnam
    Mysgosmys skrev 2011-10-22 19:58:40 följande:
    Nej, det kostade inte dom något att jag slängde ett par säckar där :)
    vad vet du om det?
    De hade för det första betalat för att då ha den där och du involverades garanterat inte i deras planer för vad den skulle användas till.
    Hade du gjort det samma om du bott i hus och grannen renoverade och därför hade tagit dit en container?

• Fidelis ad urnam
    Mysgosmys skrev 2011-10-22 20:13:56 följande:
    Ja det har hänt att jag gjort
    Ja du verkar inte alls vara en egocentrisk person som tror att världen är din att bruka bäst du vill. 
    Låt bli andras saker.  
  • Fidelis ad urnam
    Mysgosmys skrev 2011-10-22 21:31:38 följande:
    Ja för dom lider ju sååå mycket av att jag slänger dit en säck eller två.
    Ja det kanske de gör då du kanske slänger någonting som inte får slängas i just den containern.

• Fidelis ad urnam
    sirisdotter skrev 2011-10-22 22:00:30 följande:
    På för dig bästa sätt!   Det var det mest egotrippade jag läst på länge,   förstår du inte alls vad andra försöker förklara för dig?
    Jag tror att om man är en person som anser att världen cirkulerar kring bara denne och inte kan skilja på ditt och mitt, ja då är det svårt att förstå när någon försöker förklara detta för en. 
  • Fidelis ad urnam
    Mysgosmys skrev 2011-10-22 22:07:35 följande:
    Döm mig som ni vill, men när man är mitt uppe i en flytt så har man inte alltid tid att åka iväg och leta reda på en sopstation, så då är det bättre att ta det närmaste. Det var antingen den containern eller att ställa säckarna utanför vår container.
    Du är duktig på att frånsäga dig skulden för ditt beteende. 
  • Fidelis ad urnam
    Mysgosmys skrev 2011-10-23 02:26:07 följande:
    Utanför mig dörr vore ju liiite skillnad. Ingen person drabbas av att jag slänger lite skit i "deras" container-...
    men tänk om fler hade samma egocentriska tänk som dig, då skulle fler personer kasta sina säckar, det är ju bara två stycken ju, i den andres container och vips så är den full. 
    Du kan verkligen inte se felet i ditt beteende? 
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(