• Loreena

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Idag var jag ute med min 1årige son och lekte. Vi brukar gå runt i området och stanna en stund vid varje lekpark innan vi traskar vidare på nya äventyr. I området där jag bor finns det en rätt dålig kommunal lekplats, med endast en gunga, en sandlåda och en fallfärdig klätterställning. Annars så finns det lekparker utanför hyreshusen och så finns det ju bostadsrättsföreningarnas gårdar. Hur som helst, vi var på en av de finare gårdarna som hörde till HSBs bostadsrättsförening.

Då kom det en dam och sa att vi inte fick vara där och leka om vi inte bodde i något av HSBhusen. Får de göra så verkligen? Det satt ingen skylt och det var inga stängsel runt om. Bara en vanlig gård inramad av bostadsrättshus i tegel från 60talet.

Saken är ju den att de precis rustat upp gården, så den är toppmodern och det skär sig lite mot den nedgångna kommunala lekplatsen som ligger precis bredvid.
    Jag blir så ledsen över det här.. Vi ska inte bo kvar i området så länge till så mig kvittar det egentligen - men barnen som bor här och är fast här i förorten och inte kan flytta härifrån. Ska inte de kunna få lea på vilken lekplats de vill?

• Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(
  • Flejsboden

klart du får leka där, står det ingen skylt utanför lekplatsen att det e privat eller endast tillhör boende i föreningen så e det till allmänheten också. jag gör likadant, ser jag en inbjudande lekplats i ett bostadområde/hyreshus och det inte  e låsta grindar eller liknande går jag in och leker. tråkigt att gå till samma jämt :)

• Good Golly Miss Molly

Det är nog så att det är föreningens medlemmar som betalat lekparken samt för dess underhåll och då bör det ju rimligen vara så att det är dem som skall nyttja den.

• puss

då visar man fingret. och stannar.

Ät min sidfot
  • puss
    Good Golly Miss Molly skrev 2011-10-16 19:23:34 följande:
    Det är nog så att det är föreningens medlemmar som betalat lekparken samt för dess underhåll och då bör det ju rimligen vara så att det är dem som skall nyttja den.
    inte alls. nope sir!
    Ät min sidfot
  • Pyrola

Ja bostadsrättföreningen\hyresvärden äger marken så där får inte obehöriga vara.

Flejsboden skrev 2011-10-16 19:23:21 följande:
    klart du får leka där, står det ingen skylt utanför lekplatsen att det e privat eller endast tillhör boende i föreningen så e det till allmänheten också. jag gör likadant, ser jag en inbjudande lekplats i ett bostadområde/hyreshus och det inte  e låsta grindar eller liknande går jag in och leker. tråkigt att gå till samma jämt :)
    Lika självklart för dig att gå in i en villaträdgård?
  • HäckHäxan

Men oj vad trist. Jag har ingen aning om hur det ligger till, men oerhört tråkigt ändå

Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
  • Good Golly Miss Molly
    puss skrev 2011-10-16 19:24:45 följande:
    inte alls. nope sir!
    Kanske inte i din förening men i andras.
  • puss
    Good Golly Miss Molly skrev 2011-10-16 19:26:52 följande:
    Kanske inte i din förening men i andras.
    är det förbjudet att leka på vissa lekplatser ska det finnas en skylt om privat mark.
    Ät min sidfot
  • mamma till tre busungar
    Pyrola skrev 2011-10-16 19:26:29 följande:
    Ja bostadsrättföreningen\hyresvärden äger marken så där får inte obehöriga vara.Lika självklart för dig att gå in i en villaträdgård?
    Det är ju inte samma sak som en trädgård.
    Här i vår BRF så är det MÅNGA utomstående barn som kommer och leker. Vi har nämligen en väldigt barnvänlig gård. Jag brukar fråga om de vill att jag låser upp lekstugan och leksakslådan 100 gånger trevligare än att avhysa!

• puss

men allvarligt, vad är man för sur jävla hagga om man jagar bort ett barn från en lekplats?

va fan är det med folk?

Ät min sidfot
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(