• Loreena

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Idag var jag ute med min 1årige son och lekte. Vi brukar gå runt i området och stanna en stund vid varje lekpark innan vi traskar vidare på nya äventyr. I området där jag bor finns det en rätt dålig kommunal lekplats, med endast en gunga, en sandlåda och en fallfärdig klätterställning. Annars så finns det lekparker utanför hyreshusen och så finns det ju bostadsrättsföreningarnas gårdar. Hur som helst, vi var på en av de finare gårdarna som hörde till HSBs bostadsrättsförening.

Då kom det en dam och sa att vi inte fick vara där och leka om vi inte bodde i något av HSBhusen. Får de göra så verkligen? Det satt ingen skylt och det var inga stängsel runt om. Bara en vanlig gård inramad av bostadsrättshus i tegel från 60talet.

Saken är ju den att de precis rustat upp gården, så den är toppmodern och det skär sig lite mot den nedgångna kommunala lekplatsen som ligger precis bredvid.
    Jag blir så ledsen över det här.. Vi ska inte bo kvar i området så länge till så mig kvittar det egentligen - men barnen som bor här och är fast här i förorten och inte kan flytta härifrån. Ska inte de kunna få lea på vilken lekplats de vill?

• Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(
  • sirisdotter
    Mysgosmys skrev 2011-10-22 18:37:09 följande:
    Nja, inte riktigt samma sak kanske ;P
    Vad tycker du att det är jämförbart med då?   Åka t-bana utan att betala?
  • Mirva
    Mysgosmys skrev 2011-10-22 12:08:16 följande:
    Hur ska jag kunna åka iväg med mitt skräp? Jag har inget körkort. Jag packade mina kartonger, slängde sopsäckarna och åkte iväg med bussen. Flyttgubbarna tog hand om mina saker.

Vår container hade för litet hål alltså, den var inte för liten i sig. Det handlade om kanske två-tre säckar och containern stod på andra sidan av vår parkering, så först visste jag inte att den hörde till just De husen. Kärringen sa åt mig när jag redan släpat dit två säckar, hade det alltså varit bättre om jag bara ställt dom utanför vår container kanske? 
    Det får du väl ansvara för själv? Tänk om alla i ert hus blir evakuerade och du hyr en flyttbil, och när ni har lastat halva ditt flyttlass går hela flyttgänget iväg till pizzerian för att käka och pusta ut, när ni kommer tillbaks är flyttbilen full till bristningsgränsen, och ni träffar på grannen som säger att alla hennes flyttsaker inte fick plats i hennes flyttbil så hon lassade resten i din flyttbil, för hon har inte råd med en till flyttbil?

Vad svarar du då? Ja du svarar självklart "inga problem, jag hyr en till flyttbil så skjuter jag upp resten av flytten till senare"?
  • Ernst Hugo
    puss skrev 2011-10-16 19:31:40 följande:
    om inte kärringen själv skulle gunga så blir ju hennes andel över?
    Lysande Sickan - me like Solig
    Come on katten - det svänger ju...
  • Mirva
    Ernst Hugo skrev 2011-10-22 19:16:40 följande:
    Lysande Sickan - me like Solig
    Hon kanske vill spara dem till sina barn eller barnbarn
  • sirisdotter
    Mirva skrev 2011-10-22 19:25:50 följande:
    Hon kanske vill spara dem till sina barn eller barnbarn
    Tror du inte hon åker rutchkana osv  med sina barnbarn där?
  • Ernst Hugo
    sirisdotter skrev 2011-10-22 19:33:43 följande:

Jo man kan både ha barnbarn och vara skitnödigt missunsam Solig
    Come on katten - det svänger ju...
  • Mirva
    sirisdotter skrev 2011-10-22 19:33:43 följande:
    Eller så sitter hon och röker braj där
  • Mysgosmys
    sirisdotter skrev 2011-10-22 19:10:17 följande:
    Vad tycker du att det är jämförbart med då?   Åka t-bana utan att betala?
    Nej, det kostade inte dom något att jag slängde ett par säckar där :)
  • Fidelis ad urnam
    Mysgosmys skrev 2011-10-22 19:58:40 följande:
    Nej, det kostade inte dom något att jag slängde ett par säckar där :)
    vad vet du om det?
    De hade för det första betalat för att då ha den där och du involverades garanterat inte i deras planer för vad den skulle användas till.
    Hade du gjort det samma om du bott i hus och grannen renoverade och därför hade tagit dit en container?

• Mysgosmys
    Fidelis ad urnam skrev 2011-10-22 20:09:11 följande:
    vad vet du om det?
    De hade för det första betalat för att då ha den där och du involverades garanterat inte i deras planer för vad den skulle användas till.
    Hade du gjort det samma om du bott i hus och grannen renoverade och därför hade tagit dit en container?

Ja det har hänt att jag gjort
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(