Veritaslux skrev 2011-10-20 11:22:02 följande:
Tråkigt att det blivit så, men det problemet måste ju gå att lösa på något annat sätt. Det handlar trots allt om enstaka personer som förstör och det är ett samhällsproblem. Här måste vuxna i samhället ta ett ansvar (för jag gissar att det är ungdomar). Bodde jag i ett område där vi hade sådana problem skulle jag inte ge upp utan ligga på kommunen (soc), polisen, skolor i området etc. Och prata med föräldrarna direkt om det nu gick. Genom att låsa in områden skapar man bara ett ännu mer segregerat samhälle och det löser INGA problem alls. Det är bara att se på hur det blivit med upplopp i England och Frankrike där klassklyftorna är större än här!
Vette sjutton om det är några få enskilda personer faktiskt. Jag tycker inte om att folk använder den väg som går till våra dörrar inom området som en genväg för att snabbare ta sig ner på stan.
Fulla individer som har sönder saker för oss, egocentriska personer som tror sig ha rätt att skita i skyltar om att gräsmattan inte får användas som gångväg pga planteringar osv osv.
Lekparken är som sagt ingen fara, den är helt nedlåst, men resten.
Har fått min cykel söndersparkad två ggr på två år, mindre kul.
Vårt område är jättebra, men det angränsar till ett sämre hyresområde och det är dessa personer som genar över vår gård och förstör.
Grindar hade varit ett himmelrike