• Loreena

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Idag var jag ute med min 1årige son och lekte. Vi brukar gå runt i området och stanna en stund vid varje lekpark innan vi traskar vidare på nya äventyr. I området där jag bor finns det en rätt dålig kommunal lekplats, med endast en gunga, en sandlåda och en fallfärdig klätterställning. Annars så finns det lekparker utanför hyreshusen och så finns det ju bostadsrättsföreningarnas gårdar. Hur som helst, vi var på en av de finare gårdarna som hörde till HSBs bostadsrättsförening.

Då kom det en dam och sa att vi inte fick vara där och leka om vi inte bodde i något av HSBhusen. Får de göra så verkligen? Det satt ingen skylt och det var inga stängsel runt om. Bara en vanlig gård inramad av bostadsrättshus i tegel från 60talet.

Saken är ju den att de precis rustat upp gården, så den är toppmodern och det skär sig lite mot den nedgångna kommunala lekplatsen som ligger precis bredvid.
    Jag blir så ledsen över det här.. Vi ska inte bo kvar i området så länge till så mig kvittar det egentligen - men barnen som bor här och är fast här i förorten och inte kan flytta härifrån. Ska inte de kunna få lea på vilken lekplats de vill?

• Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(
  • Coriander

Är det ett privat område, så får faktiskt inte alla använda området. Jag vet ett flertal bostadsrättsföreningar som har rustat upp sina gårdar och även satt upp skyltar där passage och tillträde förbjuds av de som inte bor i området. Helt okej tycker jag. Inte skulle jag vilja först betala lite extra för min förening, så att vi får en fin gård och sedan ha vartenda kotte i vår gård. 

Näe, håll er till den kommunala lekparken.. inte kan väl denna förfallna lekpark vara den enda kommunala lekparken i er stad? Åk till en annan stadsdel?

Själv skulle jag aldrig få för mig att ta mitt barn till någon främmande gård för att leka... känns bara inte rätt. 

• Pyrola
    Coriander skrev 2011-10-17 22:09:40 följande:
    Är det ett privat område, så får faktiskt inte alla använda området. Jag vet ett flertal bostadsrättsföreningar som har rustat upp sina gårdar och även satt upp skyltar där passage och tillträde förbjuds av de som inte bor i området. Helt okej tycker jag. Inte skulle jag vilja först betala lite extra för min förening, så att vi får en fin gård och sedan ha vartenda kotte i vår gård. 

Näe, håll er till den kommunala lekparken.. inte kan väl denna förfallna lekpark vara den enda kommunala lekparken i er stad? Åk till en annan stadsdel?

Själv skulle jag aldrig få för mig att ta mitt barn till någon främmande gård för att leka... känns bara inte rätt. 
    Nej det finns 259 lekparker i Göteborg öppna för alla men ts tycker det är jobbigt att promenera med barnvagn.
  • Pyrola

Ja men skärp er för fan och gå till en lekpark eller fixa leksaker på er egen gård.

• Coriander

Ojdå, så det handlar om GBG... då har man lite att välja mellan.
    Hur krångligt kan det liksom vara att ta sin barnvagn och promenera till en annan stadsdel? Känns lite krystat att lägga skulden på barnvagnen när det gäller att promenera.

TS, du får väl ta med dig en bärsjal då och åka buss... för det finns väl en buss som kör förbi där du bor?  

• Coriander
    Pyrola skrev 2011-10-17 22:15:45 följande:
    Ja men skärp er för fan och gå till en lekpark eller fixa leksaker på er egen gård.
  • liv10

herregud.

det finns tydligen människor som bryr sig om allt. antagligen samma personer som skriver lappar om   ludd i torktumlaren, som spionerar på grannarna och ringer störningsjouren så fort nån fiser.

TS; fy fan vilken bitter tant- skit i henne och tipsa alla om den lekparken så tanten får nåt att göra om dagarna  

• Krussidullan
    Loreena skrev 2011-10-17 10:07:42 följande:
    Det finns ingen skylt. :/
    Behövs det verkligen skyltar för det som är rätt självklart?
    Skulle bli en hel del skyltar i världen om så var fallet  
  • vadskajaghetadå
    Krussidullan skrev 2011-10-18 00:32:03 följande:
    Behövs det verkligen skyltar för det som är rätt självklart?
    Skulle bli en hel del skyltar i världen om så var fallet  
    Exakt VAD är självklart?
    För mig är det då inte självklart att alla lekparker utom de större är "privata" 
  • Krussidullan
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-18 00:44:32 följande:
    Exakt VAD är självklart?
    För mig är det då inte självklart att alla lekparker utom de större är "privata" 
    ...att det som inte är kommunalt troligtvis är något annat, typ privat?

Känns rätt självklart tycker jag.

Som ett normalt "är det inte mitt så är det någon annans"-tänk
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(