• Loreena

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Idag var jag ute med min 1årige son och lekte. Vi brukar gå runt i området och stanna en stund vid varje lekpark innan vi traskar vidare på nya äventyr. I området där jag bor finns det en rätt dålig kommunal lekplats, med endast en gunga, en sandlåda och en fallfärdig klätterställning. Annars så finns det lekparker utanför hyreshusen och så finns det ju bostadsrättsföreningarnas gårdar. Hur som helst, vi var på en av de finare gårdarna som hörde till HSBs bostadsrättsförening.

Då kom det en dam och sa att vi inte fick vara där och leka om vi inte bodde i något av HSBhusen. Får de göra så verkligen? Det satt ingen skylt och det var inga stängsel runt om. Bara en vanlig gård inramad av bostadsrättshus i tegel från 60talet.

Saken är ju den att de precis rustat upp gården, så den är toppmodern och det skär sig lite mot den nedgångna kommunala lekplatsen som ligger precis bredvid.
    Jag blir så ledsen över det här.. Vi ska inte bo kvar i området så länge till så mig kvittar det egentligen - men barnen som bor här och är fast här i förorten och inte kan flytta härifrån. Ska inte de kunna få lea på vilken lekplats de vill?

• Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(
  • SjälvaJag
    Loppan boppan skrev 2011-10-17 16:57:10 följande:
    Det bor ju typ inga barn i bostadsrätter nästan. Närmaste bostadsrättslekplats här är tom tom tom jämt. Har ALDRIG sett ett enda barn där.
    Jag brukar leka med mina barn på alla lekplatser- självklart inte på villaägares tomter såklart! Jag trodde folk skulle bli glada om det lekte barn på lekplatserna, det är ju det de är till för..
  • älskarlivet81
    Loppan boppan skrev 2011-10-17 16:55:06 följande:
    Tycker synd om dig. Snikna.......
    Sen är det så att går man in på vår samfällighet så har man verkligen letat, för man ser inte lekplatsen från gatan.. Men vi har köpt in saker för villaägarnas pengar och då är det faktiskt privata saker..
  • M Y L F
    Pussesnuttan skrev 2011-10-17 15:13:20 följande:
    Jag tycker inte det är ett dugg konstigt att föreningen kör bort andra från lekplatsen. De som bor i föreningen och leker där är försäkrade via föreningens försäkring. Den gäller INTE alla som går dit bara för att det är en fin lekplats.
    Tycker för övrigt att resonemanget att så länge det inte är låst/grindar så är det fritt fram är mycket märkligt. Det är ju privat mark och lekparken är upprustad med privata pengar.
    Leker ni i folks villaträdgårdar också?
    Jag är med i en förening där vi arrenderar mycket mark och vi har inga förbud för allmänheten att vistas hos oss. 
    Det är skillnad att knalla in på någons tomt och leka, men en lekplats som är till för MÅNGA att utnyttja känns ju bara löjligt att sätta förbud på utomstående.

Då skulle jag ju egentligen kunna säga att det är förbud att leka på vår lekplats även om vi bor i hyresrätt. Det är ju med mina hyrespengar som lekplatsen rustas upp . Precis samma sak....

• sirisdotter
    Loppan boppan skrev 2011-10-17 16:57:10 följande:
    Det bor ju typ inga barn i bostadsrätter nästan. Närmaste bostadsrättslekplats här är tom tom tom jämt. Har ALDRIG sett ett enda barn där.
    Inte?   Kan du visa statistik på att det inte bor barn i bostadsrätter?
  • Pyrola
    Loppan boppan skrev 2011-10-17 16:48:15 följande:
    Om någon försöker få bort mig från en lekplats. Då får dom fan stryk. Snikna jävla IDIOTER som inte unnar barn att leka när det oftast bara bor pensionärsjävlar i husen iaf.
    Ja det blir ju en fin upplevelse för dina barn att få se mamma misshandla en annan kvinna och åka polisbil det kompenseras ju verkligen av att dem får gunga.
  • finskaflikkan
    Marängen86 skrev 2011-10-17 16:52:30 följande:
    Ska man förbjuda barn från att leka? Hade förstått om det handlade om ett ungdomsgäng. Ta kontakt med en lagom stor tidning. hihi..

• finskaflikkan

Sicken kärring! Skrikandes
    Att man har hjärta och hysa bort en liten pojke på 1år???? OMG!
    Hon kan fan inte haft egna barn och har säkert inga barnbarn heller... Usch!   

• Återkommande gäst
    Pyrola skrev 2011-10-17 17:36:53 följande:
    Ja det blir ju en fin upplevelse för dina barn att få se mamma misshandla en annan kvinna och åka polisbil det kompenseras ju verkligen av att dem får gunga.
  • Hector
    Loppan boppan skrev 2011-10-17 16:48:15 följande:
    Om någon försöker få bort mig från en lekplats. Då får dom fan stryk. Snikna jävla IDIOTER som inte unnar barn att leka när det oftast bara bor pensionärsjävlar i husen iaf.
    Vet inte riktigt vad jag tycker sämst om, snikna personer eller folk som tycker att det är ok att ta till nävarna, eller jo, det vet jag.
  • Hector
    Loppan boppan skrev 2011-10-17 16:55:06 följande:
    Tycker synd om dig. Snikna.......
    Får du lust att klappa till henne med?
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(