• Loreena

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Idag var jag ute med min 1årige son och lekte. Vi brukar gå runt i området och stanna en stund vid varje lekpark innan vi traskar vidare på nya äventyr. I området där jag bor finns det en rätt dålig kommunal lekplats, med endast en gunga, en sandlåda och en fallfärdig klätterställning. Annars så finns det lekparker utanför hyreshusen och så finns det ju bostadsrättsföreningarnas gårdar. Hur som helst, vi var på en av de finare gårdarna som hörde till HSBs bostadsrättsförening.

Då kom det en dam och sa att vi inte fick vara där och leka om vi inte bodde i något av HSBhusen. Får de göra så verkligen? Det satt ingen skylt och det var inga stängsel runt om. Bara en vanlig gård inramad av bostadsrättshus i tegel från 60talet.

Saken är ju den att de precis rustat upp gården, så den är toppmodern och det skär sig lite mot den nedgångna kommunala lekplatsen som ligger precis bredvid.
    Jag blir så ledsen över det här.. Vi ska inte bo kvar i området så länge till så mig kvittar det egentligen - men barnen som bor här och är fast här i förorten och inte kan flytta härifrån. Ska inte de kunna få lea på vilken lekplats de vill?

• Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(
  • 3 barns mamma84
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-17 15:42:41 följande:
    Borde vara lika? Hur tänker du då?
    Varför ska vuxna vara så snåla och tänka på massa annat som bygga hus och äga massa marker och allt blir till att vi med små barn blir straffade.
    Vad skulle hänta om ts nu gick ditt med sitt barn barnet skulle bara leka inte förstöra  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-17 15:48:26 följande:
    Givetvis, men det är ju inte särskilt avancerat.
    Jo
  • Fru U
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-17 15:48:44 följande:
    Varför ska vuxna vara så snåla och tänka på massa annat som bygga hus och äga massa marker och allt blir till att vi med små barn blir straffade.
    Vad skulle hänta om ts nu gick ditt med sitt barn barnet skulle bara leka inte förstöra  
    Kanske för att människor jobbar hårt och betalar för att det ska se fint och bra ut och hållas en bra standard enligt alla femtielva eu-regler.

+ att de som bor i brf även betalar för kommunala lekplatser.
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-17 15:48:44 följande:
    Folk skulle få hus att bo i?

Ni blir inte straffade för att ni inte får nyttja saker andra har betalat för, fixa egna saker eller se till att kommunen fixar det som redan finns (om man jämför situationen i TS).
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-17 15:49:50 följande:
    Jo
    Nej, det är det faktiskt inte. Lyft telefonen, tryck på knapparna (observera att det måste vara i en viss ordning, denna ordning bör man ta reda på innan), prata med den som svarar och fråga.

Inte svårt alls.
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • 3 barns mamma84

Om en mamma eller pappa skulle komma till en lekpark där jag bor nu har jag ju ingen här bor i radhus och inte i sve men iaf skulle jag inte bli arg varför skulle jag bli det ?
    Det är det handlar om inte vuxna som drar upp blommor slänger sand och gungar.
    Varför ska man starffa barn och älska att äga massa mark ?
    varför inte bara bygga mer lekparker till våra barn ??   

• 3 barns mamma84
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-17 15:51:37 följande:
    Nej, det är det faktiskt inte. Lyft telefonen, tryck på knapparna (observera att det måste vara i en viss ordning, denna ordning bör man ta reda på innan), prata med den som svarar och fråga.

Inte svårt alls.
    Nu har jag en lekpark här hemma så jag behöver inte ringa för ts skull
  • Återkommande gäst

Jag bor i bostadsrätt med fin lekplats och tycker bara det är trevligt när "utomstående" barn och föräldrar kommer och leker på vår gård. Det blir mer liv och rörelse på gården och fler kompisar för barnen att leka med

Dock är det mindre kul när dessa familjer skräpar ned och låter sina barn plocka blommor och bryta sönder bärbuskar och fruktträd... Av någon anledning ligger det visst närmare till hands att bete sig så om det är andra som får stå för städning och kostnader

Sen finns kategorin hundägare (både med och utan barn) som tror att vår privata trädgård är en rastgård (antagligen för att vi varken har staket eller skyltar som tydligt markerar att det inte är okej att rasta hundar i andra människors trädgård - vilket jag tycker är lite konstigt för i min värld tillhör det vanligt folkvett att inte släppa lös husdjur eller sprida bajs på gräsmattor och lekplatser som ligger i tydlig anslutning till bostäder). Men det är väl jag som är lite tokig

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-17 15:53:20 följande:
    Nu har jag en lekpark här hemma så jag behöver inte ringa för ts skull
    Det har jag inte påstått heller, det är du som påstår att det är svårt att fråga markägaren.
  • Återkommande gäst
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-17 15:51:37 följande:

Inte svårt alls.
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(