• Loreena

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Idag var jag ute med min 1årige son och lekte. Vi brukar gå runt i området och stanna en stund vid varje lekpark innan vi traskar vidare på nya äventyr. I området där jag bor finns det en rätt dålig kommunal lekplats, med endast en gunga, en sandlåda och en fallfärdig klätterställning. Annars så finns det lekparker utanför hyreshusen och så finns det ju bostadsrättsföreningarnas gårdar. Hur som helst, vi var på en av de finare gårdarna som hörde till HSBs bostadsrättsförening.

Då kom det en dam och sa att vi inte fick vara där och leka om vi inte bodde i något av HSBhusen. Får de göra så verkligen? Det satt ingen skylt och det var inga stängsel runt om. Bara en vanlig gård inramad av bostadsrättshus i tegel från 60talet.

Saken är ju den att de precis rustat upp gården, så den är toppmodern och det skär sig lite mot den nedgångna kommunala lekplatsen som ligger precis bredvid.
    Jag blir så ledsen över det här.. Vi ska inte bo kvar i området så länge till så mig kvittar det egentligen - men barnen som bor här och är fast här i förorten och inte kan flytta härifrån. Ska inte de kunna få lea på vilken lekplats de vill?

• Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(
  • FruLiNi

Vilken vidrig kärring. Hur fan har man mage att köra iväg en mamma med sitt barn från en lekplats?!

Det är egentligen konstigt att man aldrig upphör att förvånas. Det är så vanligt med snikna, egosistiska och oempatiska människor.

• Brünnhilde
    TheCoopers skrev 2011-10-17 10:35:52 följande:
    Det är väl ganska många föräldrar som röker ?
    Ja - och det är väldigt olämpligt. Tycker inte du det..?

Men precis som med allt annat olämpligt man kan göra mot barn, så tycker jag att det är _ännu_ värre när en betald personal gör det. En som har fått föräldrarnas förtroende, som borde ha utbildning, och som Kommunen borde lämna garantier för...
  • Brünnhilde
    Moonis skrev 2011-10-17 10:38:01 följande:
    Ja fy för att dom har ett liv utanför skolgården också, hemska människor!
    Det får dom ha på helger och kvällar i så fall. Inte på korta raster, när de ska tillbaka till skolan/dagiset igen och lukta rök inför barnen de har ansvar för...
  • Natosh

Bor i bostadsrätt, lekparken utanför rustades i somras, jag har ingen aning om vart ungarna kommer ifrån som leker där men full är den för jämnan. Även dagisgrupper som vill byta miljö kommer dit, lite surt när man har sovmorgon för en gångs skull men det är mitt problem,självklart skall lekparken nyttjas av både kreti och pleti.

Så länge ingen super i sandlådan låter jag gärna andra slita på mina avgiftspengar,

• Teas mamma

Håller med om att myntet har två sidor. Alla lekplatser är inte allmänna,så som exempelvis brf områden. Man kan tycka vad man vill om den saken men så är det.

• Loppan boppan
    Teas mamma skrev 2011-10-17 19:16:08 följande:
    Håller med om att myntet har två sidor. Alla lekplatser är inte allmänna,så som exempelvis brf områden. Man kan tycka vad man vill om den saken men så är det.

Då får dom sätta upp skyltar.

Här där jag bor utnyttjas inte en enda lekplats vid bostadsrätter av barn. Det måste ju bero på att inga barn bor där? Lekåplatserna bara förfaller. Vi kommer fortsätta att gå dit. Får se om Bengt 76 kommer ut och kör bort oss snart    
    Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
  • Loppan boppan
    Hector skrev 2011-10-17 19:44:05 följande:
    Snacka om att lacka i sitt eget bo..

Nä jag gillar inte lukten av lack
  • LinneaJosie
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-17 19:50:52 följande:
    Du också, betydligt värre:
    Loppan boppan skrev 2011-10-17 16:48:15 följande:
    Om någon försöker få bort mig från en lekplats. Då får dom fan stryk. Snikna jävla IDIOTER som inte unnar barn att leka när det oftast bara bor pensionärsjävlar i husen iaf.
    Väl illustrerad poäng!
  • Loppan boppan
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-17 19:50:52 följande:
    Du också, betydligt värre:
    Loppan boppan skrev 2011-10-17 16:48:15 följande:
    Om någon försöker få bort mig från en lekplats. Då får dom fan stryk. Snikna jävla IDIOTER som inte unnar barn att leka när det oftast bara bor pensionärsjävlar i husen iaf.

För du tolkar alltid allting bokstavligt va?
  • Vilaa

Tänk där vi bor är det precis tvärtom, vårt dassiga hyresområde har fått en relativt ny och fin park medans hsb husen har 0 så alla hsb:are kommer till oss och tar upp plats Skrattande

Men det där om att det fanns privata parker visste jag inte, hur ska man veta det? Sitter det en skylt då eller?

Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(