Inlägg från: Loppan boppan |Visa alla inlägg
  • Loppan boppan

Vi blev avhysta från lekparken... :(

puss skrev 2011-10-16 19:29:24 följande:
    men allvarligt, vad är man för sur jävla hagga om man jagar bort ett barn från en lekplats?

va fan är det med folk?

Kärringjävel!

Nej bostadsrätter är byggda på KOMMUNAL mark. ALLA får utnyttja lekplatserna då.    
    Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
  • Loppan boppan

Om någon försöker få bort mig från en lekplats. Då får dom fan stryk. Snikna jävla IDIOTER som inte unnar barn att leka när det oftast bara bor pensionärsjävlar i husen iaf.

• Loppan boppan
    älskarlivet81 skrev 2011-10-17 16:54:10 följande:
    Jag hade nog kunnat säga till någon som leker på vår privata lekplats som tillhör våra villor också faktiskt.. Den ligger på privat mark (= samfällighet).. Vår parkering utanför är också privat, dvs är för besökare och boende, men inte folk som ska äta på den närliggande restaurangen..

Tycker synd om dig. Snikna.......
  • Loppan boppan
    SjälvaJag skrev 2011-10-17 16:56:06 följande:
    Då får bostadsrättsungar inte leka på lekplatserna utanför hyreshus heller!

Det bor ju typ inga barn i bostadsrätter nästan. Närmaste bostadsrättslekplats här är tom tom tom jämt. Har ALDRIG sett ett enda barn där.
  • Loppan boppan
    Teas mamma skrev 2011-10-17 19:16:08 följande:
    Håller med om att myntet har två sidor. Alla lekplatser är inte allmänna,så som exempelvis brf områden. Man kan tycka vad man vill om den saken men så är det.

Då får dom sätta upp skyltar.

Här där jag bor utnyttjas inte en enda lekplats vid bostadsrätter av barn. Det måste ju bero på att inga barn bor där? Lekåplatserna bara förfaller. Vi kommer fortsätta att gå dit. Får se om Bengt 76 kommer ut och kör bort oss snart    
  • Loppan boppan
    Hector skrev 2011-10-17 19:44:05 följande:
    Snacka om att lacka i sitt eget bo..

Nä jag gillar inte lukten av lack
  • Loppan boppan
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-17 19:50:52 följande:
    Du också, betydligt värre:
    Loppan boppan skrev 2011-10-17 16:48:15 följande:
    Om någon försöker få bort mig från en lekplats. Då får dom fan stryk. Snikna jävla IDIOTER som inte unnar barn att leka när det oftast bara bor pensionärsjävlar i husen iaf.

För du tolkar alltid allting bokstavligt va?
  • Loppan boppan

Får icke-medlemmar använda lekplatsen?

Det kan finnas en önskan hos framför allt små föreningar med begränsad ekonomi att stävja problem med att lekplatser, ibland påkostade sådana, används av personer som inte bor i föreningen. Om lekplatsen ligger på föreningens egen mark finns förstås rent juridiskt en möjlighet att hindra utomstående från att leka där. I praktiken kan det dock vara svårt att upprätthålla ett sådant förbud.

Min rekommendation är nog att tillåta även utomstående att använda lekplatsen, åtminstone om det inte sker i någon större utsträckning utan endast rör sig om ett fåtal personer. Inte minst kan detta bidra till att öka sammanhållningen i området.

• Loppan boppan
    Good Golly Miss Molly skrev 2011-10-18 16:50:44 följande:
    Tycker att det är ett väldigt raljerande över bittra kärringar och gubbar, surf*ttor och dylikt i denna tråd. Är det så ni lär era barn att tilltala/omtala sina medmänniskor?  Lär era barn visa respekt och förståelse så kanske ni kan förhindra att just han/hon blir en surf*tta på äldre dar!
    Du verkar ganska sur själv
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(