Inlägg från: Coriander |Visa alla inlägg
  • Coriander

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Är det ett privat område, så får faktiskt inte alla använda området. Jag vet ett flertal bostadsrättsföreningar som har rustat upp sina gårdar och även satt upp skyltar där passage och tillträde förbjuds av de som inte bor i området. Helt okej tycker jag. Inte skulle jag vilja först betala lite extra för min förening, så att vi får en fin gård och sedan ha vartenda kotte i vår gård. 

Näe, håll er till den kommunala lekparken.. inte kan väl denna förfallna lekpark vara den enda kommunala lekparken i er stad? Åk till en annan stadsdel?

Själv skulle jag aldrig få för mig att ta mitt barn till någon främmande gård för att leka... känns bara inte rätt. 

• Coriander

Ojdå, så det handlar om GBG... då har man lite att välja mellan.
    Hur krångligt kan det liksom vara att ta sin barnvagn och promenera till en annan stadsdel? Känns lite krystat att lägga skulden på barnvagnen när det gäller att promenera.

TS, du får väl ta med dig en bärsjal då och åka buss... för det finns väl en buss som kör förbi där du bor?  

• Coriander
    Pyrola skrev 2011-10-17 22:15:45 följande:
    Ja men skärp er för fan och gå till en lekpark eller fixa leksaker på er egen gård.
  • Coriander
    Mirva skrev 2011-10-18 14:26:41 följande:
    Nä men vi bor i ett land med allemansrätt. Då bör man sätta upp en tydlig skylt att endast boende får nyttja lekparken.
    Fast med resoneringen om allemansrätt, så skulle man alltså kunna kliva in på ett villaområde, kika in vad för fruktträd det finns på området och om någon inte satt upp skylt på att obehöriga ej äger tillträde, så har du rätt att palla några äpplen, päron, körsbär, rabarber...? Eller om de byggt fint lekplats, så är det bara att ta för sig så länge det inte finns några skyltar?

Enklast är väl problemet löst med att man sätter upp skyltar, så alla fattar att det är ett privat område.
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(