• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • MalinEddie

Jag ber om ursäkt för upprepningar av ord i inlägget.

• Mad as snow
    MalinEddie skrev 2011-10-14 20:49:55 följande:
    Nej, det är svårt. Jag tror att diskussioner av det här slaget kan leda till mycket gott om man låter bli glåpord. Jag har varit i kontakt med Lars H Gustafsson idag som skulle läsa boken och sedan och sedan återkomma. Det är mycket tack vare honom som AW metoder uppmärksammades av BLF och anmäldes till BO.
    Gud vad bra gjort av dig! Ja, det här är nog det man kan göra. Personligen har jag varit mycket mer hetsig och aggressiv i diskussioner av det här slaget förut, men jag insåg att det inte leder någon som helst vart. Det är bättre att lugna ner sig och försöka belysa problemet, istället för att hacka sönder. När man kritiserar någons behandling av sitt eget barn är det dessutom bäddat för en låsning och det får man ha i bakhuvudet. Folk gör ju inte heller det här för att skada sina barn, utan för att de tror att det är det bästa. Kanske kan de få sig en tankeställare i diskussioner av det här slaget, jag hoppas det.

Men det ska bli väldigt intressant att se vad han har att säga om boken, uppdatera mig gärna! 
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • MalinEddie
    Mad as snow skrev 2011-10-14 20:53:34 följande:
    Gud vad bra gjort av dig! Ja, det här är nog det man kan göra. Personligen har jag varit mycket mer hetsig och aggressiv i diskussioner av det här slaget förut, men jag insåg att det inte leder någon som helst vart. Det är bättre att lugna ner sig och försöka belysa problemet, istället för att hacka sönder. När man kritiserar någons behandling av sitt eget barn är det dessutom bäddat för en låsning och det får man ha i bakhuvudet. Folk gör ju inte heller det här för att skada sina barn, utan för att de tror att det är det bästa. Kanske kan de få sig en tankeställare i diskussioner av det här slaget, jag hoppas det.

Men det ska bli väldigt intressant att se vad han har att säga om boken, uppdatera mig gärna! 
    Jag känner igen det där. Jag har också lärt mig min läxa. Det är lättare att nå fram om man inte är hetsig och aggressiv. Ibland faller jag tyvärr dit ändå men gör mitt bästa för att inte hamna där.
    Jag kommer absolut uppdatera dig!
  • MalinEddie
    Rocket Mania skrev 2011-10-14 20:51:44 följande:
    Eloge!
    Tack.
  • vittra
    MalinEddie skrev 2011-10-14 20:49:55 följande:
    Nej, det är svårt. Jag tror att diskussioner av det här slaget kan leda till mycket gott om man låter bli glåpord. Jag har varit i kontakt med Lars H Gustafsson idag som skulle läsa boken och sedan och sedan återkomma. Det är mycket tack vare honom som AW metoder uppmärksammades av BLF och anmäldes till BO.
    Kanonbra initiativ verkligen! Han har ju en stark maktposition och det skulle göra mycket tror jag om han tex går ut och varnar för boken.
  • Mad as snow
    Bergkwist85 skrev 2011-10-15 17:01:31 följande:
    att ni orkar disskutera här än.... kommer ni nån vart tycker ni??? =)
    Kommer du nån vart?
  • trollkarl

@ mad as snow

Hon inser inte ens att hon är dels i underläge och dels inte inser faktum..

• Mad as snow
    trollkarl skrev 2011-10-15 18:21:00 följande:
    @ mad as snow

Hon inser inte ens att hon är dels i underläge och dels inte inser faktum..
    Hon inser inte att hon inte inser med andra ord?
  • trollkarl

@ mad

Hon inser inte att vi inser att hon inte inser att vi förstår att hon inte förstår vad vi har insett att vi kommit till insikt med

Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??