• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Ioanna

välkomna ni nya (säger jag som är ganska ny själv). går in i vecka 33 nu, lille R är precis 14 månader och den allra värsta klängiga mammigheten börjar ge sig så smått. nu kan jag exempelvis gå på toa själv om pappa är hemma och byta rum utan att det blir ett sammanbrott. det är lycka! ska faktiskt åka iväg helt på egen hand torsd-sönd, träffa gamla vänner och sova hela nätter, kommer säkert kännas vansinnigt tomt och min man retar mig och säger att anledningen att jag inte kommer mig för att köpa tågbiljetter är att jag innerst inne skjuter upp beslutet om jag ska åka. klart han har fel ;)

hur har det gått med poolen tilj? du låter så händig och kreativ tycker jag. hoppas tillväxtspurten är över och att det magonda gör över, eller är det en känslig mage din bebis har? 

förkylt här inne på femte dygnet, nu vaknar R igen - tycker så synd om honom när jag duschar hans näsa med koksalt och sedan suger rent, han vrider sig som en liten mask, men det är det enda som funkar ju... svårt med högläge i sängen eftersom vi samsover - eller nån som har praktiskt tips? han halkar lätt ner från uppallade kuddar... 

• tilj75

Ioanna, jo, poolen är byggd (ihopsatt) men bara fylld till 30 cm. Solen sken när jag satte ihop den och när jag började fylla så kom regnet och åskan. Har inte varit så vidare bra väder sen dess men killarna plaskar iaf. Men inte tvillingarna som har hög feber och ont i benen, Kevin får nog bada imorgon för han var feberfri idag men Tim hade hög feber stackarn. Så alla fyra är hemma från dagis, deras sista v innan sommarlovet.
    Jag blir tokig! Brandvarnaren i mitt sovrum piper för batteriet är slut, ska nog ta och leta batterier...

• FruMadde4barnTätt

nu är det snart skolavslutning för min 6 åring Oliver. De ska äta tårta där, så jag får ta med lite proviva isglass jag gjort och majskrokar.
    känns jobbigt det är så mycket mat/ godis/ glass/ gott att äta som han inte tål som alla andra tål och säkert kommer detta följda honom hela livet mer eller mindre. Men skönt att han slipper mediciner för sin tarmsjukdom och han är symtomfri.
    han har orkat vara med och spela fotboll nu igen, roligt för honom för där är ju hans kompisar också.
    kämpar för att få rätt kost i skolan och det är inte så lätt men snart till hösten hoppas jag det ordnar sig.

min 2 åring har börjat få lite utbrott och trotsar en del här. har ju en 3 åring med, mycket kiv och lek och bus, men söta är de!
    min 4 åring Nathalie har fått axel och armbågen ur led, hon ramlade från soffan, åkte in med ambulansen, blev sövd  då de drog rätt armen och fått gips , hon ska in och kolla så allt ser bra ut idag.

låter härligt med poolen.

ha det bra!
    mvh madde 

• tilj75

Madde, usch vad läskigt med hennes arm, hoppas hon blir bra snabbt. Jobbigt med gips på sommaren.

Länge leve kaffe och värktabletter. Nu har jag fått förkylningen och orkar knappt röra mig. Maken är inte hemma och killarna är gnälliga och bråkiga och slåss och bebis skriker. Länge leve tv och tv-spel.

• tilj75

Var det här som någon skrev om hormoner och virkade bläckfiskar? Har virkat flera bläckfiskar men hittar inte tillbaka till länken och vart de skulle skickas.

• ungmammatillflera

idag blir det skicka sms och mail till hyresvärden på gården, har tänkt stanna på samma gård för barnens skull .. så hoppas på att det går vägen .. om man snart har 4 barn och är ensamstående behöver man väl bara en 3a?

• Tösabiten88

åh jisses vad jag har missat härinne :(

Få in och läsa mer ikväll om jag får tid. Vi håller på och måla om huset när det fina vädret tillåter.

Vi har också varit på vårat första sommaravslutning i skolan. Det var jätte fint. :)

Angående trotsen så har väl den börjat vid 2 och fortsätter ännu, eller nja 7åringen kanske inte trotsar utan tro hon är så stor att hon vet och kan allt. Hon ger oss många prövningar om dagarna.
    Minsta är numera 11mån, vet inte vad den tiden tog vägen men jag fortsätter att njuta. :)          

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • FruMadde4barnTätt

Hej
    tack, ja det såg bra ut, så gipset får tas av om några dagar, skönt!
    krya på dig!   tilj75

idag har vi varit på sommar marknad, och det blev ballonger, nya kläder, leksaker och munkar och godisremmar och fika med korv och mos. (sonen och jag hade med egen mat)
    har ni varit på någon marknad än?

snart är det midsommarafton. vi ska vara hemma, kanske kommer mina föräldrar och bror och hälsar på, och vi går till tingsgården och dansar runt midsommarstången där.
    hoppas på fint väder.

ha det bra!

• Tösabiten88

Tilj: hoppas du snart mår bättre. Här är man lite kyld också :(

Madde: skoj med marknader, Vi har varit på en i Maj då åkte vi karusell det mesta :) ungarna var vilda som sjuttan och skulle åka allt, hehe.

Här nu ska tre av barnen med farmor och farfar och campa till imorgon då resten av oss ska dit och grilla. I helgen jobbar Maken.
    Vi ska en runda på middag hos makens farmor också :)       

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)