• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Tösabiten88

skriver så du inte missuppfattar igen. Tro inte det är möjligt och hinna med 5 barn på fyra år om du inte har tvillingar, alltså bli det "fusk" :) P.s Skylta inte spå mycket på att det är så grymt och häftigt med fem barn på fyra år om du inte vill låta som skryt. Jag har också rätt tajt med mina men jag skyltar inte med det då jag söker någon att prata med och då "behövs" inte den infon.

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Ioanna

MiniMillan; jag har pluggat en termin med när min son var mellan 7-12 månader. Då skrev jag c-uppsats plus läste annan delkurs och R var hemma med sin pappa. tyckte det funkade kanon, kunde lägga upp dagarna hyfsat själv, försökte undvika de värsta grupparbetena osv. Får ny bebis nu i början på augusti och går sen tillbaka och läser min sista termin januari 2014. Med allra första barnet för evigheter sen läste jag upp mina betyg på KomVux på kvällar och hade dagbarn på dagarna, för mig funkade det kanon att läsa en timme på f.m och sen fick jag ta helger och andra lediga kvällar. Men hellre plugga med riktigt små barn än jobba heltid, verkligen!  Lycka till!

• Ioanna

Hej på er! Tycker vissa inlägg känns som personangrepp och pajkastning. Kan vi inte bara låta varandra vara som vi är? För mig, när jag hittade den här gruppen, kändes det så fint att tänka att här finns stöd och pepp!

Funderar nu med en dryg månad kvar till bf på hur det ska bli. Vet att det är omöjligt att föreställa sig och att det beror både på storebror och hur lillasyster är som person men kan ni ändå tänka om det finns viktiga tips/råd/erfarenheter som ni vill dela med er av som gjorde/skulle ha gjort er första tid hemma med två små enklare/bättre?

Vår Ruben kommer att vara knappt 16 månader och han är mammigare än nånsin, somnar och sover i vår säng (sover oroligt och vaknar ett antal gånger per natt) och känns överlag inte rustad att få konkurrens om mammas kärlek så snart så jag bävar lite. Vad tycker ni; snabbt försök att få honom att somna och sova i egen säng? Eller bara låta vara och tänka samsovning och hoppas att de inte stör varann? Berätta gärna hur ni gjort!

Kram på er! 

• Tösabiten88

loanna: förlåt mig :(
    angåenda dina studier. Det låter ju prima att du fick ihop det så bra, kanske man kan ge sig in på det senare.

hm, sitter och funder på vad jag gjorde när minstingen kom. Jag tog det lugnt och hade inte så stora krav på mig i början och lärde mig hennes mat och sovtider ( så gott det gick).
    Det är svårt och ge tips då inga barn är lika.

Minnet sviker lite grann för mig verkar det som :/. Sonen var 17 månadet när han blev brorsa. Han sov i och för sig i egen säng. Prova och låt han sova i sin säng. Det kan bli för stor händelse att både få ett syskon och lämna er säng samtidigt. .         

• EQ85

detta kommer kanske låta dumt. jag har 2 töser och en bonusgrabb. det är rätt mkt att stå i med konflikterna med grabbens familj och stora tösens eviga infektioner.
    låg inne nu i veckan igen pga att hon inte åt o drack och inte fick i sig sin antibiotika mot streptokockern.
    men nu är det så många runt om en som är gravida och jag saknar känslan, att vara gravid och föda.
    dock är det första året med liten tuff. jag tar alla nätter och gjort det i 1,5 år.
    men ändå överväger man det.

en till... bara en liten guldklimp till??? 

• tilj75

Eq85, vet precis hur det känns :) men nu vet jag inte om det blir några fler, kanske räcker med fem (och två bonusar). Sitter på mammas strand och njuter i solen, hoppas alla har det bra.

• Tösabiten88

eq85: jag vet också hur du känner det, här tro jag inte det bli fler heller men man är inte så gammal heller :)

• Ronjas mamma

Tja som de gamla i tråden vet ni ju att jag gärna såge en til liten här i huset men är glad för mina fyra härliga flickor minsta har äntligen knäckt koden och börja prata. Tösabiten88 tycker faktiskt inte du har något att be om ursäkt för. Som sagt så er detta en lång och gammal tråd det enda som kan få mig att tappa glöden och lusten att vara här inne, är ständig reklam och skryt/tävling. Vi har barn tätt om vi tycker det, och söker denna gemenskap om vi har två eller tio barn tätt. Har läst med på sidlinjen et tag eftersom jag inte haft så mycket or eller lust att skriva men mysigt att följa med allihopa hur det går hos er.

• EQ85

Jag va tydligen inte ensam om att vilja ha en till. Min sambo ville också ha en till! så vi ska snart försöka på en till. Känns overkligt

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)