• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Ioanna

ungmamma - det är, eller kan vara, jättepåfrestande att bo trångt - bara du kan känna efter hur akut det är. men visst är det väl så att oavsett vem som står på kontraktet så är det den som behöver lägenheten mest (den som tar han om barnen oftast) som har rätt att bo kvar? rätta mig ni andra om jag har fel... 

det finns så många schyssta fina killar och män som vill vara pappor på riktigt, både till sina egna och till sin livskamrats barn, hoppas verkligen att du hittar en sån så småningom - de andra är liksom inte värda att slösa tid på! 

• Emelie 1987
    ungmammatillflera skrev 2013-06-03 04:10:33 följande:

Grattis :)
    Tack! :D 
    En man, två barn, tre älsklingar
  • Tösabiten88
    Emelie 1987 skrev 2013-06-02 18:47:56 följande:
    Tack!
    Grattis , vad skoj :)
    * Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Emelie 1987
    Tösabiten88 skrev 2013-06-03 11:57:30 följande:
    Grattis , vad skoj :)
    Tack så mycket!  
  • ungmammatillflera
    Ioanna skrev 2013-06-03 08:51:48 följande:
    ungmamma - det är, eller kan vara, jättepåfrestande att bo trångt - bara du kan känna efter hur akut det är. men visst är det väl så att oavsett vem som står på kontraktet så är det den som behöver lägenheten mest (den som tar han om barnen oftast) som har rätt att bo kvar? rätta mig ni andra om jag har fel... 

det finns så många schyssta fina killar och män som vill vara pappor på riktigt, både till sina egna och till sin livskamrats barn, hoppas verkligen att du hittar en sån så småningom - de andra är liksom inte värda att slösa tid på! 

Jag känner som så att jag vill flytta och barnen står skrivna här, så blir jag som får flytta på mig .. även han som står på hyreskontraktet ..

Känns inte skoj, men jag vill hellre vara ensamstående och klara mig och barnen ensam .. :)

Behöver ej en kille som håller mig tillbaka och låter mig gå ut med barnen ensam då det är varmt väder, han klagar på sin övervikt och han gör inget åt det ..     
  • EQ85
    ungmammatillflera skrev 2013-06-02 12:44:55 följande:
    barnens pappa som ser sonen som bara mitt ansvar, trots att han vart i sonens liv sen jag var i v23 med sonen .. 
    Han förstår ej att pojken behöver hans kärlek med och jag har nu gett upp ..

Man kan ej säga vad som helst till pappan till mina töser för då blir han sur på mig ..
    Jag ska göra allt i hemmet och jag har lätt för att få sammandragningar och sådant ..
    Men han lyssnar ej och stressar gärna upp mig ..       
    jag hade också lämnat. sorry att jag är rättfram men att ha den synen på barn är inte bra för barnet.
    jag vet att det är skillnad på mina tjejer och min (sambons) grabb. för jag får inte ta stora beslut då jag inte är vårdnadshavare så oavsett hur mkt jag vill vara delaktig så får jag stå och titta på i många situationer.
    men jag är ändå en förälder till honom, en extra modersgestalt.
    jag tycker din man borde känna likadant

jag hoppas verkligen du hittar en lösning som får dig och barnen att må bra  
  • EQ85
    Emelie 1987 skrev 2013-06-02 13:12:00 följande:
    Fick mitt första plus igår, så det verkar ju som det.
    grattis!!
  • EQ85

lillan har hostat hårt i ca 2 veckor nu, hon har slem i lungorna och en snabbsänka på 5. så hon fick bricanyl i flytande form att ta vid behov.
    men helt ärligt så är det astufft, hon skriker jättemkt och går inte alls efter sina vanliga rutiner.
    hon brukade somna 20-21. igår däckade hon 23.05 ..
    hon verkar ha det tufft. jag kör vidare på bricanyl ett tag och hjälper det inte så jagar jag läkarna igen. 

idag va jag ett monster tjejerna sov praktiskt taget INGENTING, 1,5 åringen sover vanligtvis 3 h... idag 10 minuter!?!?!?!
    lillan sov 1,5 h. vanligtvis sover hon 3-4h på dagen. de har varit gnälliga och jag har knappt fått i mig mat och inte sovit bra på 2-3 nätter. så idag var jag en arg arg mamma. och gissa om man känner sig dum efteråt.

• Emelie 1987
    EQ85 skrev 2013-06-05 20:16:15 följande:
    grattis!!
    Tack!
  • brormedsyster

Hej alla härliga föräldrar! Jag har två barn med exakt två år emellan! Inte jätte tätt tänker ni, men jag vet hur det är med två små!

Jag startade en blogg för cirka två månader sen som har fått jätte bra respons. Där tipsar jag om det mesta som rör det lilla hemmet. Visar massa pyssel och inredningskul, och saker som vi hittar på med barnen! Ta er en titt på:

brormedsyster.blogspot.se 

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)