• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • FruMadde4barnTätt

Grattis!

här regnar det. Barnen är förkylda och haft lite feber.

ha det bra/ mvh madde 

• tilj75

Trött och grinig :(
    Problem med en av bonusarna som tror vi är ett hotell eller nåt. Riktigt jobbigt.
    Hoppas ni andra har det bättre. Jag känner mest för att ta mitt pick och pack och alla barn och åka till mamma. Kommer inte att ske men tanken slog mig. Kram på er!

• Justi

Nu har min lilla Laura hunnit bli 3 veckor å allt har flytit på fint fram tills nu.. Min 2 åring trotsar bara mer å mer å ja e så sinnes sjukt trött! Igår fick ja mjölkstockning, feber å frossa fyfan vilken natt!! Å idag tog jag bort tejpen från snittet å upptäckte att såret inte har läkt utan va öppet på vänster sida, skit obehagligt så ja fick ringa killen å åka till sjukan me båda barnen. Dom sa att de inte va farligt men de känns ju sinnes sjukt att gå runt me ett sår på magen som dom inte ens tejpade.. Bor själv me barnen så någon avlastning kan ja ju bara drömma om! Usch sonen är värkligen omöjlig å de känns som de enda ja gör e å gapar på han nu för febern gör mig typ galen! Hur överlever ni?? Ja orkar bara inte just nu!

• trollet83
    Justi skrev 2013-05-24 18:44:40 följande:
    Nu har min lilla Laura hunnit bli 3 veckor å allt har flytit på fint fram tills nu.. Min 2 åring trotsar bara mer å mer å ja e så sinnes sjukt trött! Igår fick ja mjölkstockning, feber å frossa fyfan vilken natt!! Å idag tog jag bort tejpen från snittet å upptäckte att såret inte har läkt utan va öppet på vänster sida, skit obehagligt så ja fick ringa killen å åka till sjukan me båda barnen. Dom sa att de inte va farligt men de känns ju sinnes sjukt att gå runt me ett sår på magen som dom inte ens tejpade.. Bor själv me barnen så någon avlastning kan ja ju bara drömma om! Usch sonen är värkligen omöjlig å de känns som de enda ja gör e å gapar på han nu för febern gör mig typ galen! Hur överlever ni?? Ja orkar bara inte just nu!
    Usch det låter tufft har du ingen som kan hjälpa dig en stund?Så du får vila eller kanske hjälpa dig med storasyskonet?
  • kikidil

Hej! Det var länge sedan jag skrev någonting i tråden. Jag har två barn, Ludwig som fyller 3 år i juli och Emmy som är 16 månader. Nu väntar vi barn igen som är beräknad komma i oktober! Så det blir tre barn på tre år, puh! Ska bli mitt tredje kejsarsnitt dessutom. När det här barnet är född måste min kropp verkligen få återhämta sig. 
    Vi har ett fruktansvärt år bakom oss hittills. Vi har varit sjuka konstant. I förra helgen åkte vi på magsjuka allihopa- för åttonde gången i år! Är det ens möjligt? Och emellan alla kräksjukor har barnen hunnit med öroninflammation, urinvägsinfektion, feber, förkylningar... you name it!  Min sambo och jag är så slutkörda och hela tiden rädd för att någon ska bli sjuk igen. Mitt i sjukdomskaoset har det inte alltid varit lätt att se fram emot att bli trebarnsmamma. Snarare har jag fått panik emellanåt: Tänk när tre barn och två vuxna kräks i kapp, hur fan gör man? Tänk om alla blir sjuka när det är dags för förlossningen? Hur ska man orka, orka , orka. Antagligen blir allt hur bra som helst, men ni vet, när allt är så jobbigt så kan det vara svårt att fokusera på det roliga...

Hur har ni haft det med sjukdomar? Verkar ju ha varit en tuff vinter för de flesta familjer.  

• Tösabiten88

Här har vi haft förskyldningar och magsjuka, dock som tur är inte alla samtidigt. peppa peppa.

annars har vi klarat det rätt bra men vi kanske hade haft det värre om de minsta var på dagis också.

Hoppas ni nu får vara friska ett bra tag framöver och grattis till bebisen i magen   

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)