• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Emelie 1987

Här har det firats födelsedag och mors dag. Min älskade man är nu 30.
    Själv har jag känt en trötthet sedan i torsdags i kombination med bubblor i magen och metallsmak i munnen.  

En man, två barn, tre älsklingar
  • Emelie 1987

Och gällande sjukdomar: Förkylningar har kommit och gott, ibland har de avlöst varandra, men de har aldrig vart samtidigt.

En man, två barn, tre älsklingar
  • trollet83
    kikidil skrev 2013-05-24 23:23:49 följande:
    Hej! Det var länge sedan jag skrev någonting i tråden. Jag har två barn, Ludwig som fyller 3 år i juli och Emmy som är 16 månader. Nu väntar vi barn igen som är beräknad komma i oktober! Så det blir tre barn på tre år, puh! Ska bli mitt tredje kejsarsnitt dessutom. När det här barnet är född måste min kropp verkligen få återhämta sig. 
    Vi har ett fruktansvärt år bakom oss hittills. Vi har varit sjuka konstant. I förra helgen åkte vi på magsjuka allihopa- för åttonde gången i år! Är det ens möjligt? Och emellan alla kräksjukor har barnen hunnit med öroninflammation, urinvägsinfektion, feber, förkylningar... you name it!  Min sambo och jag är så slutkörda och hela tiden rädd för att någon ska bli sjuk igen. Mitt i sjukdomskaoset har det inte alltid varit lätt att se fram emot att bli trebarnsmamma. Snarare har jag fått panik emellanåt: Tänk när tre barn och två vuxna kräks i kapp, hur fan gör man? Tänk om alla blir sjuka när det är dags för förlossningen? Hur ska man orka, orka , orka. Antagligen blir allt hur bra som helst, men ni vet, när allt är så jobbigt så kan det vara svårt att fokusera på det roliga...

Hur har ni haft det med sjukdomar? Verkar ju ha varit en tuff vinter för de flesta familjer.  
    Fy låter väldigt tufft för er!Jag känner igen den där känslan du beskriver inför barn nr 3, vi har visserligen inte tätt mellan de två första men det blir ju det nu mellan de två sista, så jag känner lite halft ångest inför hur det kommer bli också, vi ska ha nummer 3 i september o nummer 2 är född i mars 2012. Men det blir säkert bra man får ta en dag i taget..kan verkligen tro att det blir tufft o ha 3 tätt inpå så som ni får men allt går väl... 

Vi har också haft en del sjukdomar men nu är det väl främst förkylningar igen som härjar..åkte iväg o kollade lillkillen idag som har varit rosslig o förkyld i flera veckor o idag även fått feber, de ville lyssna på honom. Men allt såg bra ut så är väl bara ett virus som inte vill släppa taget..nu ikväll nästan 40 graders feber.

• Tösabiten88
    ungmammatillflera skrev 2013-05-27 20:24:08 följande:
    har oxå 3barn på 3 år .. känns väldigt bra ändå .. hade dock väntat med 4e barnet (3barnet, med samma pappa) ..
    väntat med fyran? du ska väl snart ha? :)
    * Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • cocos87
    kikidil skrev 2013-05-24 23:23:49 följande:
    Hej! Det var länge sedan jag skrev någonting i tråden. Jag har två barn, Ludwig som fyller 3 år i juli och Emmy som är 16 månader. Nu väntar vi barn igen som är beräknad komma i oktober! Så det blir tre barn på tre år, puh! Ska bli mitt tredje kejsarsnitt dessutom. När det här barnet är född måste min kropp verkligen få återhämta sig. 
    Vi har ett fruktansvärt år bakom oss hittills. Vi har varit sjuka konstant. I förra helgen åkte vi på magsjuka allihopa- för åttonde gången i år! Är det ens möjligt? Och emellan alla kräksjukor har barnen hunnit med öroninflammation, urinvägsinfektion, feber, förkylningar... you name it!  Min sambo och jag är så slutkörda och hela tiden rädd för att någon ska bli sjuk igen. Mitt i sjukdomskaoset har det inte alltid varit lätt att se fram emot att bli trebarnsmamma. Snarare har jag fått panik emellanåt: Tänk när tre barn och två vuxna kräks i kapp, hur fan gör man? Tänk om alla blir sjuka när det är dags för förlossningen? Hur ska man orka, orka , orka. Antagligen blir allt hur bra som helst, men ni vet, när allt är så jobbigt så kan det vara svårt att fokusera på det roliga...

Hur har ni haft det med sjukdomar? Verkar ju ha varit en tuff vinter för de flesta familjer.  
    Jag har också tre barn på tre år. Visst har vi många sjukdomar men den minsta har klarat sig bäst hittills och märks inte lika, jag menar man måste ju ändå torka spyor efter två barn och då är det inte mycket väre att tora efter ett tredje heller. 
    Nathalie 090607, Leo 101105, Nellie 120515
  • ungmammatillflera
    Tösabiten88 skrev 2013-05-28 13:23:29 följande:
    väntat med fyran? du ska väl snart ha? :)

Ja, men hade ej velat ha så tätt som vi har det .. är ju 18 mån mellan dom äldsta och sen 2 år och 4 mån mellan mellersta och nästa yngsta och sen 15 månader nu i september om bebis inte kommer tidigare ..

Äldsta har ej samma pappa som dom andra  
  • tilj75

Neeeej, skrev ett jättelångt meddelande på telefonen och allt försvann.
    Vi är i stugan, har varit på stranden hela dagen, killarna badar i svinkallt vatten och jag har gått fram och tillbaka med vagnen i bh och trosor, känner mig som moby Dick ungefär, stor och blek. Har puttat vagnen med magen och virkat samtidigt, vad gör man inte för att få låtsas att man har egentid och tid för sin hobby

Har internet ibland om det blåser från rätt håll

• tilj75

Jag har ju förresten fyra på tre år, vilken tur att det inte är en tävling. Irja känns som en sladdis

Kram på er, hoppas ni också har finväder.

• ungmammatillflera

Jag undrar hur jag kommer få tiden att räcka för barnen, då jag funderar på att lämna tjejernas pappa ..
    Jag är rädd för hur det kommer bli, nån som är ensamstående som kan skriva hur du/ni klarat det? 

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)