• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • tilj75

Emelie, tills de flyttar hemifrån? Beroende på hur rummet ser ut och hur bra de kommer överens. Tycker det är så knäppt idag att det nästan är ett måste att barnen SKA ha eget rum.
    Är ju en annan sak om det är pojke flicka, kan ju bli lite känsligt...

Ungmamma, usch så jobbigt. Jag är gift så jag kan inte säga hur det är som ensamstående. Men jag sköter allt vad gäller hem och barn pga andra omständigheter och det är jobbigt att hinna med allt men det går. Väldigt frustrerande när man känner att man inte räcker till.

• Emelie 1987

Ja jag är lite inne på samma spår där. De skulle kunna komma jättebra överens och dela rum tills den äldre flyttar hemifrån, fast lika gärna skulle det kunna bli bråk och då behöver de självklart separata rum. 
    Men det är ett bekymmer för framtiden, för som vi har det nu är det ingen som behöver dela med sig.

Men kanske är det inte så längre om ett par år.  

En man, två barn, tre älsklingar
  • SabrinaAmalia

Jag har en fråga till er som har flera barn tätt i åldern är de inte tufft . Hur får man sin egen tid o sömnen . Få allt o fungera helt. Enkelt .?

• tilj75

Sabrina...
    Tufft, ja. Underbart, ja. Egentid, obefintlig för mig men inget jag lider av. Sömn, få se nu, det har jag vaga minnen av att jag nån gång i tiden fick regelbundet.

• SabrinaAmalia

Oj Aaa d lite skrämmande men. Tanke på att jag. Är en person. Som gillar och. Göra saker. Men. Tror. Inte kommer orka. Göra. Något. Eller. Ens. Vilja. Gå ut me 2 barn samtidigt d låter stress för. Mig. Speciellt när jag. Har ett barn som är ganska. Gnällig o jobbig från dag 1 vet hur. De andra barnet kommer va ?

• Tösabiten88

emelie: ja det är svårt att säga hur länge. Det bero ju på hur barnen gå ihop och hur rummet ser ut. Det går kanske dela av med en bokhylla när de är större osv.

ungmamma: Ska du separera?. Det lät inte roligt. Jag vet bara hur det känns att vara ensam från morgon till sena kvällar nästan 7 dagar i veckan, så jag har ju lite och falla tillbaka på när karlen kommer hem igen.

Sabrina: jisses, hur skriver du?. Jag fattar ingenting.

Tilj: Det låter som du fick det bra i stugan ändå :)         

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • ungmammatillflera

tyvärr, så känner jag att jag aldrig får vara mig själv (bara då mina föräldrar eller syskon passar barnen) ..
    Jag har barnen varje dag, han kan vara ute och träffa folk och göra saker han vill en hel helg, medans barnen är mina 24/7 ..

Jag ska sköta hemmet samtidigt och jag har tappat mina vänner pga att jag känner mig fast ..
    sen har han börjat störa sig på min son ..
    så jag ser ingen annan utväg ..

• Ioanna

Har följt er på håll så länge att det känns som att jag känner iaf några av er. Jag är 37 åt och väntar mitt tredje barn. Stor kille på 20 som inte bor hemma längre och så Ruben snart 14 månader och lillasyster i magen som väntas i början på augusti. Har fått så mycket tips av att läsa er tråd och vill bara säga att ni alla är mina hjältinnor - vilken gåva att ge sina barn flera syskon och vilken bedrift att få vardagen att funka hyfsat. Har just köpt en stor lekpöl, ni vet en sån där som de har på Öppna förskolan eller BVC - känns kanon att kunna hänga med
    de små i den framöver. Känns fint att känna sparkar i magen men inte har jag fattat att det är en riktig bebis på väg inte ;)

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)