• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • tilj75

Brormedsyster, tätt eller inte avgör man själv. Du får gärna vara med här men om du bara vill göra reklam för bloggen kan du göra det nån annan stans.

Vi vet, babydoll!

Usch vad negativ jag låter, inte meningen, har sovit uruselt, nån tillväxtperiod kombinerat med magont. Snark.
    Hoppas på att kunna sätta upp en pool idag, fick hem vår gamla som syrran haft några år. Hoppas alla delar finns kvar och att jag får ihop den, verkar bli en superdag.
    Igår fick jag klart i växthuset, bättre sent än aldrig. Ska försöka plantera om några blommor idag om irja tillåter, hon får hänga med i sjalen. Är bara lite orolig att det blir för varmt i sjalen, kan det bli det? Ser till att hon har ansiktet framme.

• Ronjas mamma

Låt henne ligga utan kläder på bara blöja så burde det inte bli för varmt specielt inte om du ser til at hun har ansigtet framme, så glad jag blir att sjalen fungerar för er fortfarnade. Finns ju vävda sjalar som är tunnare i det men de är rätt dyra man kan också använda typ stark lakansväv men det är bara inte lika skönt att bära med. Ok att låta sur jag såg det och loggade af för att inte skriva surt orkar heller inte reklamerna där finns specialla trådar till dem som bara vill göra reklam. Maken har precis fått uppsägning så här ska sparas kraftigt trits men inget ovanligt här här så många arbetslösa och så få jobb. EQ det är ok at vara dårligmor.dk (.se) några dagar man kan inte alltid vara supermor.

• Vikmanstorpfamiljen

Hej! Jag har en liten Alice på 2 år och 4 månader, och en liten Oskar på snart 11 m¨ånader. Är 17 månader mellan dem. Alice har kommit in i en riktig trots just nu och bara väntar på att lille Oskar snart ska börja gå och krypa. Just nu ålar han sig fram på axlarna..hihi ser rätt sött ut:) Hoppas jag får vara med i denna gruppen:)

• ungmammatillflera

Just nu är det mycket för min del med äldsta sonen ..
    Hans pappa och hans familj förstår inte vad dom håller ..
    Dom lyssnar ej på tingsrättsbeslutet och dom vill inte ens samarbeta med mig ..
    Hur ska man lösa detta på bästa möjliga sätt för sonen?    

• cocos87

Jag är ofta inne och läser vad ni skriver men är fruktansvärt dålig på att uppdatera själv..
    Nu har iaf Nellie börjat gå -springa överallt och klättrar upp på soffor, sängar och lägre möbler, så fullt upp har jag
    Vet ni när barn har olika trotsperioder? Tycker att alla tre barn har en trots just nu.. Äldsta är 4 mitten pojken är 2,5 och minstingen på 1 år.. Är det trotsperider i de åldrarna?

Nathalie 090607, Leo 101105, Nellie 120515
  • tilj75

Jag tror trotsåldern börjar ganska tidigt och slutar nån gång när de flyttar hemifrån.
    Känns så här just nu iaf. Alla killarna är i nån trotsålder och driver mig till vansinne snart.

• ungmammatillflera
    cocos87 skrev 2013-06-11 11:47:18 följande:
    Jag är ofta inne och läser vad ni skriver men är fruktansvärt dålig på att uppdatera själv..
    Nu har iaf Nellie börjat gå -springa överallt och klättrar upp på soffor, sängar och lägre möbler, så fullt upp har jag
    Vet ni när barn har olika trotsperioder? Tycker att alla tre barn har en trots just nu.. Äldsta är 4 mitten pojken är 2,5 och minstingen på 1 år.. Är det trotsperider i de åldrarna?

Min dotter på 3 år har haft trots sen hon var 2 år, hon vill bestämma allt och att ingen ska bestämma över henne ..  Men hon lyssnar om jag säger till ordentligt .. 
  • Baby Doll

Tilj 75- cheezez! Vadå "vi vet!" ?? Hon fyllde 5 för en vecka sen! Och det är säkert NYA människor som kommer in på tråden som inte vet!??

• tilj75

För min del känns det som om du bara tittar in för att göra reklam för din blogg, babydoll, om du tycker att det inte stämmer så säg gärna det men det är min åsikt.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)