• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Emelie 1987

Tack det samma.

Här var det tänkt att hålla en viss hemlighet för familjen, men det gick inte. Så nu vet min familj att jag är gravid. 

En man, två barn, tre älsklingar
  • tilj75

Nu börjar jag äntligen må bättre, har haft typ bihåleinflammation. Idag har vi regn här, superväder igår. Får ingenting gjort och huset ser ut som ett bombnedslag för jag har inte orkat någonting utöver det allra viktigaste. På fredag morgon drar vi norrut igen till stugan. Borde packa. Ungarna är griniga och vill bara spela tvspel. Sexåringen bryter ihop när han måste stänga av, tårarna sprutar och han hoppar jämfota av ilska, (jag har svårt att hålla mig för skratt

• Emelie 1987

Precis genomlidit en morgon och förmiddag på jobbet med ett fruktansvärt illamående. Enda anledningen till att jag inte spydde var mariekex, vatten och ingefärste.

En man, två barn, tre älsklingar
  • Tösabiten88

Nope, jag har inte pluggat med småbarnen då jag antagligen inte hade hunnit plugga nått om kvällarna.

Tilj: skönt att du börja krya på dej igen :)

babydoll: grattis till 4åringen.  barn på 4år är ju pga av tvillingarna, så lite fusk är det allt, men jag tävlar inte hur många barn vi har i denna tråden utan ge tips och råd osv.  

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Baby Doll

Tösabiten- Fusk? Ehh... Tvillingar är två helt olika barn, så jag förstår inte hur du menar att det är "fusk"? Barn är barn, tvillingar eller ej, inte är dem mindre barn för det...?

Jag tävlar inte om hur många barn vem har, tycker inte ens att 5 barn är mycket.
    Jag skriver som jag gör i hopp om att hitta fler som är i ungefär samma sits som jag själv.
    Kanske jag gör det på fel ställe...?

Hur som helst- Våran 6-månaders bebis har fått en fästingbett, lite smått orolig är jag.... :-/  Någon vars bebis också haft det?

www.mybabydolls.blogg.se 

5 barn under 4 år -www.mybabydolls.blogg.se-
  • Tösabiten88

babydoll: ne inget barn är mindre värt men du har bara haft 4 förlossningar och gravidteter av fem barn, så det bli ju lite svårt för en annan som har fem barn men inga tvillingar. Hänger du med?.

Ne du kan nog hitta en del i samma sits. Angående fästingbett så har mina haft det som små. Ingen fara så länge bettet inte bli som en röd ring runt.  

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)