• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • tilj75

Hemma igen:) två veckorblev fyra i stugan. Nu saftar och syltar jag och tömmer frysarna, kommer kött på tisdag el onsdag. Hoppas alla har en bra sommar!

• Tösabiten88

tilj: vad du ärduktig :) jag frostade av frysen idag så jag hade de minsta sittandes på golvet nedanför och plaskade i vattnet som kom överallt. Låter härligt med kött? är det vanlig gris eller vildsvin?

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • EQ85

Hej tjejer!! Har ni fått mkt frisk luft o sol nu?

Vi har satt upp pool och tösen på 20 månader älskar att hoppa i med mig.

Nyberg vi igång med vårat försök på.nr 4. Äl+4 idag enligt fertilityfriend. Tiden går så långsamt. Konstigt ömma bröst o molande långt ner i magen. Då hoppas

• Tösabiten88

eq: ska hålla mina tummar. :) här är det mycket sol men det skulle bli mer regn här för det behövs. gräsmattan är brun  :(

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Ronjas mamma

Vi har fått en trädgårdslott kommer inte ihåg om jag skrivit om det förr, men den har tagit en del tid denna sommaren inte minst för att den var gömnd under et berg av ogräs när vi övertog den. Det var meningen att de stora skulle börja dagis igen efter att ha haft en tre veckor hemma, men vi var ute på kanalrundfart med svärfamilien igår kväll en special runda med jazz. Så nu sover alla tre fortfarnde och jag tänker de får lov att bli hemma i dag också ;-D Trodde jag skulle kasta svärfar över kanten i går när han för jag vet inte vilken gg erbjöd denna gg vårminsta att dricka vin, fyra gg fick jag säga nej var till svaret var att det var ju bara lite til sist röt jag till att jag skiter i hur lite mina barn ska inte ha alkohol, vet han tycker jag är fjantig. Men fan så arg jag blir det är inte hans val inte hans barn. Den generationen i DK tycker tyvärr att det är helt ok pårecis som att man kan väl lätt köra bil och dricka två grunder til att de tyvärr inte passar våra barn. Hade ju annars varit perfekt när de bor tätt på, men när vi inte kan lita på att de lyssnar när vi säger det så kan de tyvärr bara se barnen med oss. Min man har tagit snakken med dem om det och gud så arg jag blir när det inte blir respekterat. Garhh nå det blev en halv novell ;-D Vi har myst de tre veckor här, varit en vecka i Sverige och annars bara cyklat runt till jazz festival och njutigt av sommaren i Kbh. Älskar att ha våra barn med mig i vardagen även om det är hårdt så ger det så mycket tillbaka, vår äldsta är lite känslig och sköplig och det har varit skönt att kunna ge henne all denna tid. Vår mellersta är familiens klown så har skratttat så och minsta tjejen har bara haft så skoj med sina systrar hemma..

• EQ85

Jag blev gravid men redan 2 dagar efter + så började jag blöda mkt. Nu, 3 dagar in i blödningen är testet nästan blankt och jag hoppas vi kan försöka nästa ägglossning. Jag grät massor igår. Nu har det sjunkit in o jag mår lite bättre

• EQ85

Jag blev gravid men redan 2 dagar efter + så började jag blöda mkt. Nu, 3 dagar in i blödningen är testet nästan blankt och jag hoppas vi kan försöka nästa ägglossning. Jag grät massor igår. Nu har det sjunkit in o jag mår lite bättre

• Emelie 1987

Vad tråkigt med blödning efter plus.. beklagar verkligen.

Själv har jag kommit ur det värsta illamåendet, det kan fortfarande komma dagar då jag mår pyton och känner mig supertrött, men VUL visade ett hjärta som tickade på i frisk takt och det är väl det som räknas.  
    Och den 3/9 är det dags för RUL, då får vi se om det är en flicka eller en pojke där inne. 

En man, två barn, tre älsklingar
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)