• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Ronjas mamma

Trist med et missfall men när det nu ska vara är det ju klart skönast att det är tidigt i graviditeten. Jag fik ett för många år sedan det jag tyckte var jobbigast var att det inte pratas om det och hur vanligt det ändå är.

• EQ85

Ja hellre direkt än senare i graviditeten.

Hoppas vi.får mer turt Denna månaden hoppas der blir en.bebis som Dessutom stannar.

Ronjas mamma skrev 2013-08-11 15:18:50 följande:
    Trist med et missfall men när det nu ska vara är det ju klart skönast att det är tidigt i graviditeten. Jag fik ett för många år sedan det jag tyckte var jobbigast var att det inte pratas om det och hur vanligt det ändå är.

Emelie: skönt att illamåendet lagt sig. =)
  • Zargenta

Imorgon börjar Perryn på förskolan <3 Oj vad tiden går fort ändå...

Minstingen har drivit mig till vansinne på nätterna senaste månaderna, vi har försökt få han att sluta "äta" på nätterna, han får vatten i nappflaska (förut fick han ersättning och sen även välling).

Det hjälper inte då han vaknar av vana 3-4ggr per natt och GALLSKRIKER tills han får flaska (spottar ut nappen och skriker ännu mer om vi försöker med den)

Snälla hjälpa oss?! 

110928 Vår lilla Perryn <3
  • tilj75

Jösses vilken pärs! Nu har jag fått iväg Jack till skolan. Med bussen. Jag var supernervös och han var inte nervös alls. Det är ingen skolbuss utan bara en vanlig buss och han är ju så liiiiiten.

• Emelie 1987

Ja helt underbart att kunna äta, fast nu dras jag med cravings. Brownies och mjölk är ett måste typ.

En man, två barn, tre älsklingar
  • knopprosa

Får man vara med här? :) jag har 3 barn, en tjej på 7 år, en på 2år och en liten kille på 4 1/2 mån. I dag var första skoldagen för min stora tjej, jag hade med mig de små och det gick jätte bra. Var lite rädd att 2åringen skulle röja lite men hon skötte dig så fint :)

• Emelie 1987
    knopprosa skrev 2013-08-19 11:09:16 följande:
    Får man vara med här? :) jag har 3 barn, en tjej på 7 år, en på 2år och en liten kille på 4 1/2 mån. I dag var första skoldagen för min stora tjej, jag hade med mig de små och det gick jätte bra. Var lite rädd att 2åringen skulle röja lite men hon skötte dig så fint :)
    Välkommen.
  • Baby Doll

Välkommen Emelie :)

4 av mina 5 börjde dagis idag, jag var nervös hur det skulle gå efter 13 veckors sommarlov, speciellt då för 5-åringen som är så himla mammig, men det gick bra!

Jag är grymt sugen på en till bebis just nu, hur känner ni andra?
    Är ni klara med barn eller kan ni tänka er en till?

-www.mybabydolls.blogg.se

5 småttingar - www.mybabydolls.blogg.se
  • knopprosa
    Baby Doll skrev 2013-08-19 12:52:24 följande:

4 av mina 5 börjde dagis idag, jag var nervös hur det skulle gå efter 13 veckors sommarlov, speciellt då för 5-åringen som är så himla mammig, men det gick bra!

5 småttingar - www.mybabydolls.blogg.se
    Skönt att det gick bra ! Min äldsta är också väldigt mammig men hoppas skoldagen har gått bra idag. Jag känner mig väldigt klar med barn nu, men man vet ju aldrig;)
  • Emelie 1987
    Baby Doll skrev 2013-08-19 12:52:24 följande:

Hihi, jag har varit i tråden sedan mars, men tack.  

Skönt att inskolningen gick bra, min 4½-åring var också väldigt mammig i början, men efter några dagar släppte det. 3-åringen gick det bättre med faktiskt.  
    Jag har ju faktiskt en liten i magen som väntas titta ut i februari. Efter det får vi se om det blir fler.
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)