• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Tösabiten88

tilj75: Jo i somras fick vi besked att de lärarna som hon skulle haft nu i ettan slutade och två helt nya lärare skulle börja. Hon börjar åka buss själv också ( vilket hon tyckt är skoj). Vi har märkt sedan hon började i aug att hon är väldigt arg lätt och bli ledsen jätte lätt också. Jag har pratat med henne ifall det hänt något eller om det är något annat men ne allt verkar gå bra.  I förskoleklassen var hon glad och full fart med sina syskon osv men nu blir det bara bråk här hela tiden.

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Baby Doll
    Tösabiten88 skrev 2013-09-17 11:21:31 följande:
    tilj75: Jo i somras fick vi besked att de lärarna som hon skulle haft nu i ettan slutade och två helt nya lärare skulle börja. Hon börjar åka buss själv också ( vilket hon tyckt är skoj). Vi har märkt sedan hon började i aug att hon är väldigt arg lätt och bli ledsen jätte lätt också. Jag har pratat med henne ifall det hänt något eller om det är något annat men ne allt verkar gå bra.  I förskoleklassen var hon glad och full fart med sina syskon osv men nu blir det bara bråk här hela tiden.
    Stackarn... :( Går hon med sina vänner från förskoleklassen?
    5 småttingar - www.mybabydolls.blogg.se
  • EQ85

Vi pratade ggenom allt o sambon sq att jag inte lyssnat riktigt. Han vill ha fler. Vi la upp en plan för nätter/mornar osv. Så vi försöker fortfarande. Skönt när man kan lösa saker fort

• tilj75

Eq, men va bra :)

Tösabiten, kan ju vara åldern men fortsätt luska och fråga utan att hon märker att du frågar.

• Tösabiten88

eq: vad skönt att planen fortsätter

angående tösen så¨går hon fortarande med samma grupp som nollan så inget nytt där. Läraren ska jag prata med imorgon när föräldramötet är också. Idag har det varit den bästa dagen men ett leende på läpparna hela dagen, så jag hoppas det fortsätter. Tilj75, hur ska jag fråga utan hon märker? hon är väldigt uppmärksam :)  

• tilj75

Tösabiten. Jag vet inte riktigt, bara fråga "vanliga" frågor, vad har ni gjort, vem har du lekt med, vad gjorde ni på rasten osv. Inte, är det jobbigt, är nån dum och såna frågor.
    Det är ju så jobbigt när man inte kan hjälpa!

Min äldste kom hem från förskoleklassen häromdagen och sa att ingen ville leka med honom! Men sen kom det fram att ingen hade velat leka den leken han ville leka.

• Tösabiten88

Tilj: Jo sådana frågor gör jag och det verkar inte vara några problem och jag pratade som sagt med läraren i skolan den kvällen och de har inte märkt något. Hon är en glad och härlig tjej som ofta ger alla en kram så hon kände inte igen det jag berättade, vilket i sig är bra men det kanske är att hon är känslig i sig själv. Lärarna ska hålla ett öga på henne, så det är bra. 

Det var ju skönt att det "bara" var att de andra inte ville leka samma lek, men man bli ju orolig när barnen säger så att ingen vill leka.  

• tilj75

Inatt bär det av till Ullared :)
    Jag och en kompis kör ner inatt, shoppar imorgon och kör hem imorgon natt. Hjäääälp! Men hon brukar göra så och det brukar gå bra. Hon har också en bebis som bara är sex dagar äldre än irja. Ska bli så himla roligt!!!!
    Nu försöker jag sova men det går Inge bra.

Idag har vi varit gifta i sex år. Kännt varandra i drygt sju :)

• Emelie 1987
    tilj75 skrev 2013-10-01 09:58:39 följande:
    Inatt bär det av till Ullared :)
    Jag och en kompis kör ner inatt, shoppar imorgon och kör hem imorgon natt. Hjäääälp! Men hon brukar göra så och det brukar gå bra. Hon har också en bebis som bara är sex dagar äldre än irja. Ska bli så himla roligt!!!!
    Nu försöker jag sova men det går Inge bra.

Idag har vi varit gifta i sex år. Kännt varandra i drygt sju :)
    Men grattis till sex år!  
    En man, två barn, tre älsklingar
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)