• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • tilj75

-8.4 när jag kom ner i morse, jag och irja satt framför köksspisen och värmde oss med en kopp kaffe en lååångbstund.

Jag tror jag blir tokig snart. Jag försöker städa men hinner ju aldrig nånting. Försöker rensa bland alla våra saker. Men jag hinner typ köket innan det är dags för mat eller bajsblöja eller nåt annat. Eller så måste jag hinna vika all tvätt och då kommer jag efter nånannanstans. Har börjat plocka ner rubb som stubb i flyttkartonger som jag tänkte ta hand om nån annan gång.
    Hur fixar ni andra vardagen?
    Jag vill inte att killarna ska minnas att mamma städade jämt. Men det gör jag ju. Hade jag råd skulle jag ta hit en städfirma. Fast det skulle ju inte heller gå för det behöver rensas bland alla saker.

Jaja, på'n igen ba

• EQ85
    tilj75 skrev 2013-10-20 08:53:09 följande:
    -8.4 när jag kom ner i morse, jag och irja satt framför köksspisen och värmde oss med en kopp kaffe en lååångbstund.

Jag tror jag blir tokig snart. Jag försöker städa men hinner ju aldrig nånting. Försöker rensa bland alla våra saker. Men jag hinner typ köket innan det är dags för mat eller bajsblöja eller nåt annat. Eller så måste jag hinna vika all tvätt och då kommer jag efter nånannanstans. Har börjat plocka ner rubb som stubb i flyttkartonger som jag tänkte ta hand om nån annan gång.
    Hur fixar ni andra vardagen?
    Jag vill inte att killarna ska minnas att mamma städade jämt. Men det gör jag ju. Hade jag råd skulle jag ta hit en städfirma. Fast det skulle ju inte heller gå för det behöver rensas bland alla saker.

Jaja, på'n igen ba
    jag tycker ofta att jag bara

tar disken
    tvättar
    lägger undan leksaker
    lagar mat
    byter blöjor

men däremellan leker vi och har mysiga stunder. och känner jag att näää nu är jag bara husmor...
    då skiter jag i allt här hemma.
    lite skit mår ingen dåligt av.

"hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete"

• Ronjas mamma

Tilj så känner man av hur långt vi är från varandra imorgon har de lovat 18 plusgrader här Som tilj redan vet trodde vi att vi skulle ha en nr fyra men så blev det inte det har gjort att det kändes lite jobbigt att skriva här inne. Men jag börjar tänka att det är ok det var ju inte planerat så det kanske bara var så livet skulle vara här hemma. Vi har ju tre fantastiska flickor vår minsta har precis lagt blöjan nästa sommar ska den stora börja skolan så här är full rulle. Men tanke på städning så kör jag strikt husmoderrunda varje morgon tvättar bara söndag, måndag ,tirsdag så vi inte ska ha tvätt hängande hela veckan eller på helgen då vi är mest tid hemma. Men jag sorterar också ut enormt mycket, har inte mycket grejor varken jag eller barnen dok har maken lite svårt att inte samla. Jag orkar inte när här är för mycket och så står ungarnas leksaker inte så de kan få tag i allt själva.. Kläder har jag en låda til varje storlek så det är lätt att flytta runt på vem som har vad nu och så har jag tre stora bedrollers oppe i et högt skåp som alla ytterkläder till ungarna är i.

• ungmammatillflera

kan säga att nu är barn nr4 född kom den 30/9 en flicka till så har nu 3 flickor och en pojk och vill ha fler barn nu efter förlossningen då den gick hur underbart som helst :)

Förra förlossningen skrämde upp mig och gjorde mig rädd för att våga föda igen .. 

• EQ85
    ungmammatillflera skrev 2013-10-22 04:19:14 följande:
    kan säga att nu är barn nr4 född kom den 30/9 en flicka till så har nu 3 flickor och en pojk och vill ha fler barn nu efter förlossningen då den gick hur underbart som helst :)

Förra förlossningen skrämde upp mig och gjorde mig rädd för att våga föda igen .. 
    grattis!!! både till flickan och till den fantastiska förlossningen. =)
  • tilj75

Bu! Hur lever livet med alla? Jag är trött men det känns mera som en konstant än något tillfälligt i mitt liv
    Killarna har höstlov. Irja har gått från att vara spinkig pyttebebis till rund boll! Hon är en riktig knubbis.
    Vi har blivit med kanin. Och helt oplanerat blir vi nog med flera kaniner om några veckor (eller hur lång tid det nu tar). Jag hade planerat att vi skulle ha sommarkanin nästa sommar men så fick jag grannens kaniner med burar och allt gratis så jag slog till. Killarna går med dem i koppel. Förmanade att de INTE får vara nära varandra, neeejdå, mamma vad GÖR kaninerna?!?! (Fler kaniner!)

Inga fler besök på akuten har det blivit och jag har börjat tordas lägga irja lite på golvet igen.

Hur gick det med stormen där nere förresten? Något ni kände av?

Makens äldsta pojk har flyttat till Danmark. Fick ett bra jobb med bra lön.

Nu ska jag nog sätta en deg, vissa dagar går det så mycket bröd.

• MiniMillan2011

Här har det varit fullt upp med plugg försöker läsa in en kurs på konvux för att bli behörig också va det högskoleprovet i lördags och nästa vecka examination i kursen jag läser så vi får väl se hur det går...

Stormen fällde en del skog för oss så mannen är lite sur å grinig ;)

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)