• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Baby Doll

Tusen tack för ert stöd inför att berätta för familjen/vänner!
    Jag var feg och skickade ett MMS till alla med ultraljudsbild och sen satte jag mobilen på ljudlös och gömde den, haha.. Så tuff var jag! Men på det viset slapp jag se den första reaktionen, och efter det kom det bara en massa gratulationer =)

Nu har jag kunnat ändra min header på bloggen också :)

www.mybabydolls.blogg.se
    5 småttingar 0-5 år och gravid
  • Emelie 1987
    Baby Doll skrev 2013-11-08 12:39:01 följande:
    Tusen tack för ert stöd inför att berätta för familjen/vänner!
    Jag var feg och skickade ett MMS till alla med ultraljudsbild och sen satte jag mobilen på ljudlös och gömde den, haha.. Så tuff var jag! Men på det viset slapp jag se den första reaktionen, och efter det kom det bara en massa gratulationer =)

Nu har jag kunnat ändra min header på bloggen också :)

www.mybabydolls.blogg.se
    Stort grattis till barn nr 6. Vad kul!
    Blivande trebarnsmamma <3
  • Baby Doll
    Emelie 1987 skrev 2013-11-08 12:44:39 följande:
    Stort grattis till barn nr 6. Vad kul!
    Tack! <3
  • FruMadde4barnTätt

Här kämpar vi på med våra tarmsjukdomar, själv har jag varit frisk sedan februari. 
    Men min son 7 år har det kämpigt med sin sjukdom som innebär att gå på toa flera gånger per dag och natt med slem och blod i avföringen, ont i magen, det har varit jobbigt att få honom att gå till skolan många dagar.
    Det finns inga mediciner som hjälper så bra, han får bara ont av dem och de har tråkiga biverkningar.
    Det som har hjälpt honom är maten, jag har hittat rätt mat som gör honom frisk.
    Det är otroligt viktigt att äta basisk mat mycket grönsaker , sallad och en del frukt för att hålla sig frisk, hjälper mot många sjukdomar, även cancer vad jag läst.
    Vi mår bra på ren och fin ekologisk mat utan tillsatser, inget socker , måste vara rätt fett osv..
    Jag tror mycket på maten,  socker , fel fett med mycket omega 6 och raffinerade härdade fetter, margariner osv... som orsak till denna sjukdom.
    Läkarna kan inte så mycket om matens betydelse.

Det har känt svårt många gånger i skolan och hemma då han inte tål godis, läsk, saft , kakor osv...
    men äntligen har vi hittat något gott han tål , och det är raw ekologisk kakao choklad bollar som jag gör med kokos och ghee smör.
    Han har gått upp i vikt och mår bra, är symtomfri och läkarna de förstår inget av det här med maten, eller hur han kunnat bli så frisk.
    Får hoppas det håller i sig, han börjar tåla mer och mer mat liksom jag gör. Jag är överlycklig!Glad

någon som vill titta på detta videoklipp , vad viktigt det är med kärlek och närhet till sina barn/ bebisar , denna lilla bebisen hade inte överlevt utan denna närhet:
    http://www.whydontyoutrythis.com/2013/06/mother-brings-baby-back-to-life-with-two-hours-of-loving-cuddles-after-doctors-pronounce-him-dead.html

ha en bra dag! /madde 

• Baby Doll

Här hemma har vi varit magsjuka, blääh!
    Tog min första magbild (för denna graviditet) förra onsdagen, då i vecka 13 + 0, här får ni se :)

www.mybabydolls.blogg.se
  • EQ85
    Baby Doll skrev 2013-11-11 12:30:36 följande:
    Här hemma har vi varit magsjuka, blääh!
    Tog min första magbild (för denna graviditet) förra onsdagen, då i vecka 13 + 0, här får ni se :)

www.mybabydolls.blogg.se
    härlig bild!!!
  • Emelie 1987

På fredag går vi in i tredje trimestern, helt gaaalet att det bara är en tredjedel av tiden kvar till fyra blir fem.

• EQ85
    Emelie 1987 skrev 2013-11-11 13:36:36 följande:
    På fredag går vi in i tredje trimestern, helt gaaalet att det bara är en tredjedel av tiden kvar till fyra blir fem.
    vad härligt jag själv är i första, v 9+1. och tiden går så långsamt. vill känna rörelserna, eller höra ngt m dopplern. va på vul i 7+5 o allt va bra då. men d e ju lite abstrakt såhär i början.
  • Emelie 1987
    EQ85 skrev 2013-11-11 13:38:21 följande:
    vad härligt jag själv är i första, v 9+1. och tiden går så långsamt. vill känna rörelserna, eller höra ngt m dopplern. va på vul i 7+5 o allt va bra då. men d e ju lite abstrakt såhär i början.
    Ja det är ju lite så i början, då går det långsamt. Men håll ut, snart är du förbi den magiska gränsen.
    Hur mår du annars?  
  • Emelie 1987
    EQ85 skrev 2013-11-11 13:38:21 följande:
    Skönt att det såg bra ut på VUL.
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)