• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Baby Doll
    Emy88 skrev 2013-12-29 13:10:40 följande:
    Hej! Får jag hoppa in här? Jag har en dotter på 4,5 månad och har precis plussat igen. Min sambo kommer att vara hemma med oss dom första 5 månaderna efter nästa barn kommer så det är jag inte så orolig över däremot är jag orolig för hur kroppen ska klara två så täta graviditeter. Hur har era kroppar klarat av det? Har någon tips på hur man kan underlätta för kroppen, börjar känna redan nu att jag har ont.

GRATTIS!
    5 småttingar på 1-5 år och Gravid <3 www.mybabydolls.blogg.se
  • Emelie 1987

Älskade lilla dotter, mamma längtar efter dig så otroligt mycket, men på fredag är det fem veckor kvar tills du är beräknad. Hjärta Gravid

Vi får helt enkelt ta det en dag i taget.

Blivande trebarnsmamma <3
  • Emelie 1987
    Emy88 skrev 2013-12-29 13:10:40 följande:
    Hej! Får jag hoppa in här? Jag har en dotter på 4,5 månad och har precis plussat igen. Min sambo kommer att vara hemma med oss dom första 5 månaderna efter nästa barn kommer så det är jag inte så orolig över däremot är jag orolig för hur kroppen ska klara två så täta graviditeter. Hur har era kroppar klarat av det? Har någon tips på hur man kan underlätta för kroppen, börjar känna redan nu att jag har ont.
    Stort grattis! Och välkommen.
  • MiniMillan2011

God fortsättning på det nya året!!
    Imån ska mina två minsta skolas in på dagis...känns väldigt kluvet...tycker liten är för liten men samtidigt ska det bli jätte kul att börja plugga...hoppas jag reder ut det bara...

• Emelie 1987
    MiniMillan2011 skrev 2014-01-07 14:19:20 följande:
    God fortsättning på det nya året!!
    Imån ska mina två minsta skolas in på dagis...känns väldigt kluvet...tycker liten är för liten men samtidigt ska det bli jätte kul att börja plugga...hoppas jag reder ut det bara...
    Det kommer att gå jättefint.  
  • Bengaliiia

Hej allihopa :) Kändes som jag hörde hemma på denna tråd , då jag har två grabbar 2 och 3 år gammal!

• reSearch01

Hej hej!
    Grattis till alla nykomlingar :)

Nu är det jätte längesedan jag kikade in här. Och snart kommer vår lilla trea. Jag har börjat öppna mig tydligen (visste inte att det kunde ta sån här himla tid ;) )

Hur var er tredje förlossning? Och hur gjorde ni när ni kom hem - tiden efter förlossningen alltså, för att få alla att ställa in sig på allt nytt? När vår mellersta kom så var min sambo hemma nästan hela sommaren, så det var ju plätt lätt, men vi har tyvärr inte riktigt den möjligheten nu.

• EQ85
    reSearch01 skrev 2014-01-08 13:15:43 följande:

Hej hej!
    Grattis till alla nykomlingar :)

Nu är det jätte längesedan jag kikade in här. Och snart kommer vår lilla trea. Jag har börjat öppna mig tydligen (visste inte att det kunde ta sån här himla tid ;) )

Hur var er tredje förlossning? Och hur gjorde ni när ni kom hem - tiden efter förlossningen alltså, för att få alla att ställa in sig på allt nytt? När vår mellersta kom så var min sambo hemma nästan hela sommaren, så det var ju plätt lätt, men vi har tyvärr inte riktigt den möjligheten nu.

med min förra så pluggade sambon. så han kunde bara vara hemma i ca 5 dagar. 
    tösen hade grov kolik med. jag va mammaledig med vår 1 åring då med.
    jag mådde skit. fick sova 3h/dygn i ca 6 v.
    så fick hjälp av mamma och svärmor.

syskonen vande sig fort vid lillasyster och att hon inte mådde så jättebra.
    tror de förstår redan när bebis är i magen att ngt e på g
  • reSearch01
    EQ85 skrev 2014-01-09 12:01:06 följande:
    med min förra så pluggade sambon. så han kunde bara vara hemma i ca 5 dagar. 
    tösen hade grov kolik med. jag va mammaledig med vår 1 åring då med.
    jag mådde skit. fick sova 3h/dygn i ca 6 v.
    så fick hjälp av mamma och svärmor.

syskonen vande sig fort vid lillasyster och att hon inte mådde så jättebra.
    tror de förstår redan när bebis är i magen att ngt e på g

Wow! Det var mycket strongt av dig!! Förstår att det var mycket påfrestande och jobbigt - det är ju en sådan situation man är rädd för. Hur länge hade ni det så? Eller slutade hennes kolik helt efter sex veckor?

Skulle det bli så så har vi till viss del hjälp, men de flesta kring oss jobbar ju.

Jag börjar bli supernervös (mest inför förlossningen faktiskt - den har jag inte varit så nervös för mina tidigare gånger, konstigt nog) . Det är ju lite nervöst, pirrigt och spänt på samma gång med en liten bebis. När man redan gjort det två gånger så vet man ju i alla fall så mycket som att man inte vet så mycket ;)

• EQ85
    reSearch01 skrev 2014-01-12 17:29:36 följande:

Wow! Det var mycket strongt av dig!! Förstår att det var mycket påfrestande och jobbigt - det är ju en sådan situation man är rädd för. Hur länge hade ni det så? Eller slutade hennes kolik helt efter sex veckor?

Skulle det bli så så har vi till viss del hjälp, men de flesta kring oss jobbar ju.

Jag börjar bli supernervös (mest inför förlossningen faktiskt - den har jag inte varit så nervös för mina tidigare gånger, konstigt nog) . Det är ju lite nervöst, pirrigt och spänt på samma gång med en liten bebis. När man redan gjort det två gånger så vet man ju i alla fall så mycket som att man inte vet så mycket ;)

hennes kolik slutade efter 3,5 månader. men efter de 6 v fick jag sova iaf 5-6h / natt.
    du med?*? jag är mer nervig inför denna gången än innan, haft två underbara förlossningar, så hoppas såklart denna går lika bra. men oron är ändå där.
    har rul nu om 3 dagar. så himlans spännande!
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)