• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Tösabiten88

emelie: ja det såg jag nu :) grattis till flickan :), häftigt om hon kommer på alla hjärtans dag.

Idag är det kalas för min största flicka. Hon fyller nämligen 7år idag!. Det är inte klokt, minns som igår när hon föddes.   

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Emelie 1987
    Tösabiten88 skrev 2013-09-14 13:24:59 följande:
    emelie: ja det såg jag nu :) grattis till flickan :), häftigt om hon kommer på alla hjärtans dag.

Idag är det kalas för min största flicka. Hon fyller nämligen 7år idag!. Det är inte klokt, minns som igår när hon föddes.   
    Hihi tack, jo det ser ganska ljust ut gällande alla hjärtans dag. Men vi får se.

Grattis till din dotter! 
    En man, två barn, tre älsklingar
  • Tösabiten88

Hon tackar så mycket :)

är det fler som har skolbarn i tråden? 

• aftereight

Har följt den här tråden ett tag men nu tänkte jag skriva lite. :)

Fick en pojke i februari i år och nu är det dags för nästa bebis i mars. Så det kommer att bli 13 månaders åldersskillnad mellan dom. :) Jag ville gärna ha barn tätt, så det här känns jättekul!

Vi tog inte reda på könet senast, och vi gör inte det denna gång heller. Det känns oviktigt. Skulle gärna ha en pojke till, men självklart är en flicka välkommen också.

Har ju såklart lite tankar och funderingar också. Om hur det kommer att bli när man får dom så tätt. Kommer dom bli bästisar eller kommer dom att bråka och konkurrera, o s v. 

• tilj75

Tösabiten, min äldsta har börjat förskoleklass. Åker vanliga bussen och har fått mobiltelefon. Blev så stor på en gång. De andra killarna går på dagis 15 timmar och lillan har hunnit bli ett halvår. Från att ha varit jätteliten börjar hon nu bli en liten knubbis.

• EQ85

vid frukosten i morse så pratade jag och mannen om hur tuffa nätterna varit nu med flickorna.
    och jag sa att det blir ju inte lättare med en till sen, då får vi ju dela upp så vi tar några barn var på natten.
    men mannen sa att han klarar inte av att ha fler vakna nätter med en liten. och så sa jag att vi bestämt att han skulle ha halva pappaledigheten, men detta ändrades idag.
    så nu ska vi inte ha fler. mitt hjärta går just nu i tusen bitar. Gråter förlorat två pyren två månader i rad. 
    har ägglossning om ca 7 dagar och känner att jag förlorade detta pyret som kunde bli till nu.
    rent logiskt är detta det bästa, måste byta bil och måste flytta bor i en 3,5a på 75kvm) och har inga pengar riktigt till flytta.
    så logiskt är det bäst såhär.
    men jag bara gråter.. Gråter jag ville verkligen ha en bebis till, jag ville känna sparkarna, föda. jag vet inte om jag liksom ska gå med på att ta alla nätterna i två år till bara för att få min bebis.
    fan detta låter som att min man är helt knasig men jag förstår honom med, han fixar inte va uppe på nätterna som jag gör. han blir som en zombie när han måste va uppe på nätterna och ränna runt.
    om vi är vi 5 kan vi spara till större hus, ha kvar bilarna och bo kvar här längre. 
    kanske åka på semester.. men jag mår skit just nu

• Tösabiten88

välkommen alla nya :)

eq: usch vad jobbigt!, kram

tilj:oj en mobil alla redan?. min flicka har inte det ännu och hon skulle bara missköta den också just nu. 
    Min flicka går i ettan just nu och hon är väldigt känslig och tål inte mycket och det hände just nu när ettan tog fart. Det var inte alls så i nollan. tänkte höra om era barn är lika eller om det bara min dotter. Visst hon har två helt nya lärare och hon åker buss för första gången osv.        

• tilj75

Täsabiten, vad hände när hon började ettan? Måste ha missat nåt.
    Ja, han har fått en mobil som man bara kan ringa med, ettan till mig, tvåan till pappa och trean till storasyster. Han åker vanlig buss till och från skolan så han har den ifall det händer nåt.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)