• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Jose
    ojsanojsan skrev 2013-03-28 10:16:49 följande:
    Vårt fjärde föds nästa vecka om allt går som det ska, då kommer de vara 0, 1, 2 och 3 år. O jag tycker helt ärligt och uppriktigt talat att vi hittils iaf gör mer med våra liv än våra vänner med mer "normalt" intervall o antal barn. Som exempel var vi på 4 veckors  tält/camping/bil semester i sydeuropa i höstas, vi har köpt en gård o har olika djur o trädgårdsprojekt, vi åker på små weekends o gör saker o utflykter var o varannan illa dag här hemma, (enkla saker som grilla korv i skogen, åka på biblioteket, gå på stan, badhuset, middag hos vänner ja ni vet).

Vi har alltid med alla barnen, har barnvakt 2 dagar per år (1 av dem föder jag barn den andra har jag o min man dejt utan barnen).
    O jag är inte utbränd på något sätt, det är jättekul O det blir ju lättare hela tiden, jisses, 2 o 3 åringen kan ju ta på sina overaller själv tex nu, bara en sån grej! O alla 3 ÄLSKAR varandra så obeskrivligt hejdlöst så jag saknar ord för att beskriva deras relation.  
    Så kör hårt o oroa dig inte det minsta, alla jag känner som har 2 barn med 2.5 år emellan gnäller mer o verkar ha det så mkt eländigare.
    Enda nackdelen är att man blir ju hemma flera år i sträck (vi turas om) och blir efter i karriären, i vårt yrke är det en ganska tydlig "karriärsstege" så det märks ju när ens gamla kollegor klättrar medans man själv är hemma men det priset är det värt tycker vi. (ja självklart - vi har ju ett underbart liv istället).
    Så skaffa barn du o lyssna inte på olyckskorparna  
    Vilket HÄRLIGT inlägg att läsa!!! Jag har varit påväg att bli lite utbränd tror jag. Jag stressade, startade företag pluggar m.m m.m och det skiljer ca 1,5 år på mina små. Men utan det så hade jag nog aldrig kännt mig stressad. Att vara hemma med barn är oftas väldigt roligt! 

Jag vill ha fler barn och det ganska tätt, men "tyvärr" tror jag det kommer dröja lite innan nästa graviditet. Men jag försöker se det positivt. Då hinner jag jobba upp mig lite. Vad är det ni jobbar med?
    Jag upplever det också många gånger som att de med mer än 2,5 - 3 års mellanrum mellan barnen har det tuffare. Då är ju barnen på helt olika stadier - mer än två och neråt, ganska så länge. Har du dina på förskola något? Hur hinner du med alla? Jag tycker sådant är spännan och inspirerande att läsa om:) 
  • Baby Doll

Tänk att på måndag fyller våra tvillinggrabbar tre år, och då kommer vi att ha TRE 3-åringar här hemma (Nej, dom är inte trillingar <3), samt en 4-åring och en 3-månaders bebis också =)

www.mybabydolls.blogg.se
    5 barn under 4 år -www.mybabydolls.blogg.se-
  • ojsanojsan
    Jose skrev 2013-04-02 11:07:49 följande:
    Vilket HÄRLIGT inlägg att läsa!!! Jag har varit påväg att bli lite utbränd tror jag. Jag stressade, startade företag pluggar m.m m.m och det skiljer ca 1,5 år på mina små. Men utan det så hade jag nog aldrig kännt mig stressad. Att vara hemma med barn är oftas väldigt roligt! 

Jag vill ha fler barn och det ganska tätt, men "tyvärr" tror jag det kommer dröja lite innan nästa graviditet. Men jag försöker se det positivt. Då hinner jag jobba upp mig lite. Vad är det ni jobbar med?
    Jag upplever det också många gånger som att de med mer än 2,5 - 3 års mellanrum mellan barnen har det tuffare. Då är ju barnen på helt olika stadier - mer än två och neråt, ganska så länge. Har du dina på förskola något? Hur hinner du med alla? Jag tycker sådant är spännan och inspirerande att läsa om:) 
    Ja det är inte det lättaste att ha saker för sig förutom barnen, starta företag kan vara slitigt nog utan en massa småbarn har jag förstått.
    Jag tycker det är en stor fördel (och en del av vår plan med det hela) att alla barn har glädje av ungefär samma saker, då kan man göra allt tillsammans hela familjen (=mysigt) . Vi gillar att resa tex o även om vi kan tänka oss åka vart som helst så kan det ju ändå vara svårt att hitta ett resmål/aktivitet som är lika rolig för tonårsbarnet som för förskolebarnet och 10 åringen tex. Så då kanske man får dela upp sig mer o det tycker vi är trist, vi vill ju vara tillsammans!

Hur man hinner med alla går ju i perioder, tex fram till ca 3 v sen var yngsta barnet (14 mån nu) inne i en "måste bäras stående absolut hela tiden fas" som höll i sig lääänge, säkert 2 mån, han kunde gå men vägrade o ifall man fick besök o nån annan erbjöd sig att kånka ett tag så illvrålade han bara. O då var det ju svårare att göra kul saker med de andra, men då får man komma ihåg att vad det än är som känns jobbigt så är det alltid bara en period! Det är den bästa insikt jag har fått. Jisses med första barnet trodde man ju att man ALDRIG skulle få sova igen om bebisen började vakna tidigt en period osv. Så numera tröstar jag mig alltid med det, det går över vad det än är o det gäller att njuta av att de är så små
  • tilj75

Här är det tyst :)
    Jag har fyra sjuka killar och en bebis som äter bajsar skriker och sover (ibland). Länge leve tvspel, dataspel och tv. Sura griniga trotsiga ungar, hjälp, man skulle kunna bli galen för mindre!

Det är en fas, det går över, det är en fas, det går över, det är......

• Justi

hahaha fattar va du menar, å ja har bara en än sålänge

ensamstående me en jätte magsjuk 2 åring, föder närsom nu, hatar att va höggravid hehe

• Ronjas mamma

Tilj här är också fullt upp en svägerska som gör livet så surt som möjligt för makens bror i en skilsmässa hun själv önskat och nu beter hun sig som en kost..
    Trött med E som har ont i tänderna, R vill titt och tätt flytta hemifrån och hatar sin mamma..
    Har precis köpt vitpeppar efter att Ssist spydde tänkte på din mamma och tänkte jag skulle ha det hemma ;-D

• Tösabiten88

Här är vi nyss friska från magsjuka. Skönt var att inte hela familjen fick det. *peppa*

tilj: hoppas dina knoddar bli friska snart.

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • tilj75

Lycka till med snittet justi, snart dags.

Här har irja snorat och snörvlat hela natten, hoppas det inte blir värre. Är ju så jobbigt när de är så små och blir sjuka.

• Justi

Tack men ja avbokade snittet å försöker ge
    Mig på en vanlig förlossning igen, hoppas på bättre lycka denna gång, har så förbannat mycke förvärkar nu hua!

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)