ojsanojsan skrev 2013-03-28 10:16:49 följande:
Vårt fjärde föds nästa vecka om allt går som det ska, då kommer de vara 0, 1, 2 och 3 år. O jag tycker helt ärligt och uppriktigt talat att vi hittils iaf gör mer med våra liv än våra vänner med mer "normalt" intervall o antal barn. Som exempel var vi på 4 veckors tält/camping/bil semester i sydeuropa i höstas, vi har köpt en gård o har olika djur o trädgårdsprojekt, vi åker på små weekends o gör saker o utflykter var o varannan illa dag här hemma, (enkla saker som grilla korv i skogen, åka på biblioteket, gå på stan, badhuset, middag hos vänner ja ni vet).
Vi har alltid med alla barnen, har barnvakt 2 dagar per år (1 av dem föder jag barn den andra har jag o min man dejt utan barnen).
O jag är inte utbränd på något sätt, det är jättekul

O det blir ju lättare hela tiden, jisses, 2 o 3 åringen kan ju ta på sina overaller själv tex nu, bara en sån grej! O alla 3 ÄLSKAR varandra så obeskrivligt hejdlöst så jag saknar ord för att beskriva deras relation.
Så kör hårt o oroa dig inte det minsta, alla jag känner som har 2 barn med 2.5 år emellan gnäller mer o verkar ha det så mkt eländigare.
Enda nackdelen är att man blir ju hemma flera år i sträck (vi turas om) och blir efter i karriären, i vårt yrke är det en ganska tydlig "karriärsstege" så det märks ju när ens gamla kollegor klättrar medans man själv är hemma men det priset är det värt tycker vi. (ja självklart - vi har ju ett underbart liv istället).
Så skaffa barn du o lyssna inte på olyckskorparna
Vilket HÄRLIGT inlägg att läsa!!! Jag har varit påväg att bli lite utbränd tror jag. Jag stressade, startade företag pluggar m.m m.m och det skiljer ca 1,5 år på mina små. Men utan det så hade jag nog aldrig kännt mig stressad. Att vara hemma med barn är oftas väldigt roligt!
Jag vill ha fler barn och det ganska tätt, men "tyvärr" tror jag det kommer dröja lite innan nästa graviditet. Men jag försöker se det positivt. Då hinner jag jobba upp mig lite. Vad är det ni jobbar med?
Jag upplever det också många gånger som att de med mer än 2,5 - 3 års mellanrum mellan barnen har det tuffare. Då är ju barnen på helt olika stadier - mer än två och neråt, ganska så länge. Har du dina på förskola något? Hur hinner du med alla? Jag tycker sådant är spännan och inspirerande att läsa om:)