• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Ronjas mamma

Mh mon ikke begge dele kan bruges

Mera trist för R som ju inte är sjuk som så inte skulle få lov att komma.. Som tur är har maken tagit tidigare fri så han kommer hem och hämtar henne och kör ut och är med i dag så jag kan vara hemma och passa ungar..

• Linnea H

Tilj, jättestort grattis till dottern!
    Zargenta, hurra och grattis till dig också.

Här är det sjukdom hos storebror igen, förkylning med mycket hög feber. Har fått Kåvepenin men ingen bättring ännu. Hoppas han mår bättre snart, han är så ynklig stackarn.

Och så kan våren få komma hur snart som helst. 
    Ronjas mamma, visst bor ni i Köpenhamn? Har ni någon vår ännu?

• tilj75

Ronjas, syrran ritade små bilder hur sjalen ska vara och telefonsupportade mig och jag lyckades! Idag har hon suttit i sjalen. Så praktiskt! Tack igen :)
    Vore ju perfekt om jag lyckades få till amning i sjalen.

• Ronjas mamma

Tilj så glad jag bliver jag har ju alskat sjal bär faktiskt fortfarnde min aflickor dok inte samtidigt mera.
    Desutom är det så enkelt att amma och så msigt när de sover i den.

Jo Linnea precis utan för men puha nej vi hade snöstorm idag altså efter danska förhållande så här ligger kanse 10 cm snö men en jäkla blåst så det hela yr omkring hela tiden. Men i dag har jag bara varit hemma med de tvåå minsta och så tvättat en massa eftersom S spytt igenom jag vet inte hur mycket tvätt..

• Justi

nu kommer ju ja nästan ha 2,5 år mellan mina, men jag är redan sugen på en till, va tycker ni är nackdelen på att ha tätare mellan barnen än va jag kommer ha nu?

• tilj75

Justi, jag har ingenting att jämföra med riktigt eftersom mina fyra första är tätt. Mellan lillan och tvillingarna är det tre år och tre månader men hon är så liten ännu så jag har inte hunnit jämföra för och nackdelar ännu.
    Snart får jag fikabesök, måste sätta fart, har bara morgonrock på mig ännu.

• Ronjas mamma

MH försökte svara så försavnn det tyckte klart att de två med 13 mån mellan var lättare en när trean kom 19 måneder efter tvåan vår tvåa blev väldigt svartsjuk och hängde på mig hela tiden..
    Men kan ju också vara det att man redan hade en, rådet är väl egentligen också vänta och se när du har två hur det känns det är inte alltid lika lätt att gå från en till två så se om ni känner att ni har energi till varandra och barnen och fortfarnde vill och orkar ett barn till så tag den der i från.

I dag har vi en pigg sjukling som leker allt från jägare till att vara uttråkad..

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)