• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • EQ85
    Cmittliv skrev 2013-03-01 06:29:47 följande:
    Hej alla Jag har en 4 månaders flicka och plussade igår, så om allt går som det ska kommer det skilja 12 månader mellan mina två. Har ni några tips på vad jag ska tänka på både nu under graviditeten och sen när nr 2 kommer? Kram

Det är 12 månader mellan mina flickor. Lillan är 12v nu och precis sluppit sin kolik. Barnen kommer ha så mkt glädje av varandra men det är intensivt den första tiden. Min sTora tjej lärde sig att gå när lillan kom. Hon började också förskola så sjukdomarna har avlöst varann här hemma. De första 6v sov jag 3h/natt. Jag sover nu ca 5-6h. Jag tycker det är så härligt att se storasyster krama . Pussa sin lillasyster. Stort grattis till bebisen i magen Och få inte dåligt samvete om du inte hinner njuta på samma sätt som med första. Det är mkt vanligt.
  • Ronjas mamma

Vad ni har varit aktiva

EQ så skønt att minsta har kommit över dte hoppas det lugnar ner sig lite där hemma nu så.

Vi är inte anti socker de får ibland men är väldigt strikt med at det som handlas hem är ekologsikt utan onödiga tillsätningar, speciet kött handlas enrbart ekolgiskt. Sen får de gärna en kaka eller vi bakar bullar ofta på fredagen eller lördagen äter vi hemma gjord glass mm

Kommer inte ihåg vem som frågade om sur deg men försök igen det är värt det jag passar på min som kört i snart 20 månader var tvungen att starta upp en ny efter vi fik E då jag inte hann baka och glömde passa dne så den dog i kylen..

Här är jag ensam hemma med ungarna i dag och imorgon ska jag iväg själv med några kompisar til choklad mässa mmm..

• EQ85

Chokladmässa lät inte fel. Jag åkte på magsjuka eller liknande igår natt men kände mig lite bättre igår kväll. Hoppas nu de små slipper få det.

• glenda

Min lilla tjej ar en vecka idag och killen 16 manader. Hittills kanns det jattetungt maste jag erkanna. Killen somnar inte sjalv och sover inte genom natten. Det har varit ok nu eftersom min partner ar hemma och kan ta tjejen, men han ar bara ledig en vecka till och jobbar sedan natter sa jag har ingen aning om hur det ska ga. Det kommer bli en massa skrik tyvarr... Det kommer bli battre, det fattar jag ocksa, men an sa lange ar det jattesvart.

• tilj75
    glenda skrev 2013-03-07 00:01:05 följande:
    Min lilla tjej ar en vecka idag och killen 16 manader. Hittills kanns det jattetungt maste jag erkanna. Killen somnar inte sjalv och sover inte genom natten. Det har varit ok nu eftersom min partner ar hemma och kan ta tjejen, men han ar bara ledig en vecka till och jobbar sedan natter sa jag har ingen aning om hur det ska ga. Det kommer bli en massa skrik tyvarr... Det kommer bli battre, det fattar jag ocksa, men an sa lange ar det jattesvart.
    Det är så jobbigt när man inte får den sömn man behöver du får försöka synka dem så de sover samtidigt på dagen och absolut inte börja städa och diska och sånt man vill komma ikapp med utan sova ikapp, så fort de sover så lägg dig ner och vila. Ingen tv eller telefon, prioritera sömn!

Jag har alltid haft nätterna själv så jag vet hur det känns med dålig sömn, mina killar har sovit relativt bra men ett tag så snittade jag elva uppvak per natt. Det var en pärs.
    Mantrat var: Det är en fas, det går över, det blir bättre.
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • Ronjas mamma

Så ligger pakken i lådcykelen Tilj og kommer på posthuset i dag trodde jag skulle kunna skicka den i brevlådan det gik så inte Försökte annars men det gik bara inte..

Jag tar också nätterna själv därför samsover vi, när jag bara hade två barn sov de på var sin sida om mi.g
    Nu sover stora tjejen ytters ihop med häst,vår jättestora hund, dvs tyghund vi får inte ha husdjur men hon vill inte sova ensam .
    Så sover mellan tjejen och så jag och så minsta tjejen inne vid väggen, de nätter maken sover där inne har han en säng vid sidan av stora tjejen altså klods op og ner så vi har en jätte säng .. men han sover ofta på soffan pga av tinitus.
    Men det jag vill fram till är att vi går i säng samtidigt allihopa kl 20 annars hänger jag inte ihop blir väkt MÅNGA gånger varje natt. Så de kvällar jag är pigg smyger jag upp igen efter. Men om dinman ändå är ivägg och jobbar natt kan du ju bara sova vidare du har nog behov för det.

• Emelie 1987

Oj, konstigt att jag inte upptäckte denna tråd förrän nu. :p Jag heter Emelie och jag är mamma till två underbara barn som det är 20 månader mellan. Hjärta
    Hej på er! :) 

En man, två barn, tre älsklingar
  • Ampellilja

tänkte hoppa in här hos er om det är okej. jag har en dotter på 19 månader och en son på 3 månader. så dom är ganska tätt om man frågar mig iaf. 

• tilj75

Välkomna =)

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)