• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • FruMadde4barnTätt

babydoll
    så fina söta barn ni har!Glad
    vilken fin bild!

är så skönt vi äntligen är friska från tarm sjukdomen, känner oss överlyckliga, så glada, känns som livsglädjen kommer mer tillbaka.Glad  Även om vi måste tänka på jättemycket i vår kost, då det är den som gör oss friska.

• Tösabiten88

babydoll: vilken underbar bild :) jättes söta barn måste jag bara tillägga oxå.

tilj: åh jag ska hålla alla mina fingrar och tår för att du är mogen.    

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Jose

Madde - jag förstår dig! Det är skönt för en annan att höra att ni är friska:) Heja livsglädjen!!

Linnea  - ja de påsarna måste vara en förälders bästa vän i vissa lägen . Bara göra några smoothies, slänga in i frysen och ta fram när man ska iväg. Perfekt nu till vår/sommar!

Tilj75 - jag tycker du är stark och beundransvärd! Det är svårt som fan att ta hand om barn ibland och särskillt när man är trött och gravid. Snart är det över och en lättare tid kommer! Spceillet med vår och sommar, vad härligt!!

• tilj75
    Jose skrev 2013-02-28 12:02:41 följande:
    Madde - jag förstår dig! Det är skönt för en annan att höra att ni är friska:) Heja livsglädjen!!

Linnea  - ja de påsarna måste vara en förälders bästa vän i vissa lägen . Bara göra några smoothies, slänga in i frysen och ta fram när man ska iväg. Perfekt nu till vår/sommar!

Tilj75 - jag tycker du är stark och beundransvärd! Det är svårt som fan att ta hand om barn ibland och särskillt när man är trött och gravid. Snart är det över och en lättare tid kommer! Spceillet med vår och sommar, vad härligt!!
    Tack, nu grät jag en skvätt. Hormoner? Näääää, hur kan ni tro nåt sånt Skrattande?

Killarna är på dagis idag. Jag sitter i min fåtölj idag och gör ingenting. Laddar för att klara av helgen typ. Har fixat barnvakt (tack snälla rara granntant som klarar av alla mina fyra vildar) så Mika kan följa med på måndag för bedömningen. Hoppas att de säger att jag blir igångsatt då.

Jag gör ofta smothies till killarna till mellis men serverar i glas. Har funderat på att köpa en blender så det blir mindre kladd, kör i matberedaren nu men det känns krångligt och mycket disk. Jag använder mycket yoghurt i mina eftersom min yoghurt kostar ca 4.50 litern så det blir ett billigt mellis med egna bär från frysen.
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • MiniMillan2011

Tilj: passa på å vila!
    Hur gör du yoghurt?

Nån som är bra på surdegs bröd? Försökte göra en surdegsgrund men det gick inget vidare...vist luktar den surt men inga bubblor...

• MammaMia88

Hej, okej om jag hoppar in här?

Har fyra barn, födda -07-08-11-13. Är bara 15 mån mellan de två yngsta och 9 mån mellan de två äldsta.

Hur gör ni för att sysselsätta de äldre barnen när ni sköter om minstingen? Som det är nu så får Wilma (15 mån) leka/gnälla i sin säng när jag sköter om lillan, hon är rätt destruktiv annars

• tilj75
    MammaMia88 skrev 2013-02-28 14:35:46 följande:
    Hej, okej om jag hoppar in här?

Har fyra barn, födda -07-08-11-13. Är bara 15 mån mellan de två yngsta och 9 mån mellan de två äldsta.

Hur gör ni för att sysselsätta de äldre barnen när ni sköter om minstingen? Som det är nu så får Wilma (15 mån) leka/gnälla i sin säng när jag sköter om lillan, hon är rätt destruktiv annars
    Välkommen. wow, nio månader mellan ungarna, bra kämpat =)
    Att sätta storasyster i spjälsängen är väl en jättebra idé när du byter eller gör andra snabba småsaker. När tvillingarna var små hade vi grindar överallt. Så om jag satt och matade eller ammade så var de andra två fast i samma rum. Och vi hade väldigt barnsäkert. Jag hade även spjälsängar och resesängar överallt men för att kunna lägga ifrån sig bebis utan att en storebror visade lite för mycket kärlek.
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • MammaMia88
    tilj75 skrev 2013-02-28 16:36:26 följande:
    Välkommen. wow, nio månader mellan ungarna, bra kämpat =)
    Att sätta storasyster i spjälsängen är väl en jättebra idé när du byter eller gör andra snabba småsaker. När tvillingarna var små hade vi grindar överallt. Så om jag satt och matade eller ammade så var de andra två fast i samma rum. Och vi hade väldigt barnsäkert. Jag hade även spjälsängar och resesängar överallt men för att kunna lägga ifrån sig bebis utan att en storebror visade lite för mycket kärlek.
    Dem är styvsyskon, så är inte mitt mästerverk det, men vi träffades när barnen var runt 1 så dem är som riktiga syskon Men hade LÄTT kunnat tänka mig att försöka få till ett syskon redan om inte de andra tre hade funnits till så helt omöjligt hade det nog inte varit

Jo, vi behöver VERKLIGEN grindar, fast har inte blivit av ännu då vi är nyinflyttade. Som tur är så är storasyster väldigt tålmodig, så hon får sitta där när jag ammar också eftersom hon kan öppna både dörrar OCH klättra så vågar jag inte annat fören grindarna är uppe.

Wilma sov hos oss inatt och gubben var SÅ smart som inte satte nåt för trappen när han gick (vi brukar sätta spjälsängen där sålänge), som tur är vaknade jag av att hon dunsade ner för sängen...annars vet jag inte hur det hade gått :-/
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)