• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • EQ85
    Liam05Milton08 skrev 2013-03-26 12:07:26 följande:
    Ok.. Ja det blir såklart en utmaning. Mina 3 pojkar har inte haft kolik faktiskt. Har varit riktigt snälla faktiskt. Så blir nästa det oxå så kan det ju gå hyffsat bra. Sen beror de ju på hur isåfall dåvarande 1 åringen kommer att vara. 
    Men slipper man kolik och sömnlösa nätter så skall det nog gå fint.. Men somsagt, man vet inte hur nästa blir och hur dåvarande 1 åring blir. Avundsjuka, trotts, aktiv. Ja, det återstår att se. Verkstaden har nu startat iallafall.. Så kan bli 11 månader emellan om det tar sig på första försöket. Och 2 syskon födda 2013.  
    spännande
    sålänge 1åringen får lika mkt uppmärksamhet som innan, lägger sig svartsjukan sig snabbt

• Ronjas mamma

Garhhh i dag har inte varit en av de roliga tanken var att jag och flickorna skulle i zoo maken skulle iväg as tidigt pga av något med hans syster mm ingen aning fattade det inte som oftast när det rör sig om manden och hans familj de säger hoppa han säger hur högt??

Nå han åkte kl 10 kommer vi äntligen ut ur dörren halvvägs in på cykelen ber jag stora tjejen om att ta vantar på då visar det sig att hun tagit dem upp ur fickorna var jag lagt dem och lagt av dem hemma, hennes händer är väldigt torra om vintern och en dag i zoo utan vantar duger inte när det är 0 grader ute. Jag belv sur och sa det fick vara nog cyklade hem gav dem lunch så började mellersta sitta och leka och smörja leverpostajen överallt så åkte hun i säng, så hun grät sig själv i sömn.
    Minsta har et tigerspring som heter duga och skriker och gråter omvart annat så hun kom också in i säng och medan jag la henne somnade stora tjejen bakom oss i sängen, så nu sitter jag här och väntar på de vaknar så vi kan åka ut och handla..

• ojsanojsan
    Liam05Milton08 skrev 2013-03-24 08:38:39 följande:
    Hur är det att ha barn med exakt 1 års mellanrum? Har fått en pojk Jan nu i år. Å skall satsa på en direkt. så de blir antagligen Dec nu i år igen eller Jan -14. Nyfiken på hur det gått för er med barn så tätt..
    Vårt fjärde föds nästa vecka om allt går som det ska, då kommer de vara 0, 1, 2 och 3 år. O jag tycker helt ärligt och uppriktigt talat att vi hittils iaf gör mer med våra liv än våra vänner med mer "normalt" intervall o antal barn. Som exempel var vi på 4 veckors  tält/camping/bil semester i sydeuropa i höstas, vi har köpt en gård o har olika djur o trädgårdsprojekt, vi åker på små weekends o gör saker o utflykter var o varannan illa dag här hemma, (enkla saker som grilla korv i skogen, åka på biblioteket, gå på stan, badhuset, middag hos vänner ja ni vet).

Vi har alltid med alla barnen, har barnvakt 2 dagar per år (1 av dem föder jag barn den andra har jag o min man dejt utan barnen).
    O jag är inte utbränd på något sätt, det är jättekul O det blir ju lättare hela tiden, jisses, 2 o 3 åringen kan ju ta på sina overaller själv tex nu, bara en sån grej! O alla 3 ÄLSKAR varandra så obeskrivligt hejdlöst så jag saknar ord för att beskriva deras relation.  
    Så kör hårt o oroa dig inte det minsta, alla jag känner som har 2 barn med 2.5 år emellan gnäller mer o verkar ha det så mkt eländigare.
    Enda nackdelen är att man blir ju hemma flera år i sträck (vi turas om) och blir efter i karriären, i vårt yrke är det en ganska tydlig "karriärsstege" så det märks ju när ens gamla kollegor klättrar medans man själv är hemma men det priset är det värt tycker vi. (ja självklart - vi har ju ett underbart liv istället).
    Så skaffa barn du o lyssna inte på olyckskorparna  
  • Justi

Omg fick Snittdatum idag, den 23 april får ja träffa min lilla prinsessa! helt sjukt

• Justi

är det ett bra datum att fylla år på tror du? :) jag tycker iaf de låter bra ;) börjar dock bli nervös

• tilj75

Mycket bra datum! Försök att inte oroa dig, allt kommer att gå bra.

• Justi

jadå haha lite svårt att släppa över hela vardagen till min kille bara men han fixar nog det, dock vet ja inte hur sonen kommer reagera när hans mamma inte kan röra sig som vanligt. men de handlar bara om att överleva dom första 2 veckorna sen brukar man må bättre

• Tösabiten88

22:a april fyller vårt mellanbarn 4år så april är en bra månad :)

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • tilj75

Ja, april är en bra månad, min pappa fyller 7e, barnens farmor och Jack 23e, makens äldste 15e.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)