• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • De5pojkarna

Hur är det att ha barn med exakt 1 års mellanrum? Har fått en pojk Jan nu i år. Å skall satsa på en direkt. så de blir antagligen Dec nu i år igen eller Jan -14. Nyfiken på hur det gått för er med barn så tätt..

• Justi

tack tjejer, idag känns de lite lättare nu när vi har fått sova. dock så är jag fortfarande sjukt orolig inför förlossning osv, jag sitter i vårdnadstvist å har första rättegången den 15 april å jag har bf 1 maj så ja hoppas nästan att vattnet går innan så ja behöver boka om rättegången haha,

• Tösabiten88

Ronjas mamma : Då känne du oxå att du lever med andra ord? hehe.

EQ85: Jag känner igen det där. Ja visst de där små kommentarerna är ju hur underbara som helst. Få hoppas denna trots blir bättre snart då syskonen smått börjar härma lite grann. :/   

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • EQ85
    Liam05Milton08 skrev 2013-03-24 08:38:39 följande:
    Hur är det att ha barn med exakt 1 års mellanrum? Har fått en pojk Jan nu i år. Å skall satsa på en direkt. så de blir antagligen Dec nu i år igen eller Jan -14. Nyfiken på hur det gått för er med barn så tätt..
    intensivt. 
    klart att det är underbart ocjså
    min stora tjej som va 1 år & 2v, lärde sig gå när lillan kom, fick mjölkproteinallergi och lillan också. samt att lillan hade svår kolik.
    sen började stora tjejen på förskola, vilket resulterade i massor av sjukdomar, bland annat RS.
    Dock var stora tjejen bara svartsjuk i max 1 månad om ens det, sen började hon vänja sig.
    nu kramar och pussar hon på sin lillasyster, hämtar snutte & vaggar sittern när hon gråter.  Hjärta
    de kommer ha så mkt glädje av varannn sen när lillan blivit 1 och de kan leka ihop
    jag tycker fördelarna väger upp utmaningarna, men man får vara beredd på att det kan bli riktigt tufft. 
    första 6v sov jag 3h/dygn och första när lillan var 10v kunde jag njuta av att vara mamma till henne.
    låter hemskt men att inte sova gjorde mig inkapabel att känna ngt mer än utmattning. 
  • EQ85
    Tösabiten88 skrev 2013-03-24 11:41:04 följande:
    Ronjas mamma : Då känne du oxå att du lever med andra ord? hehe.

EQ85: Jag känner igen det där. Ja visst de där små kommentarerna är ju hur underbara som helst. Få hoppas denna trots blir bättre snart då syskonen smått börjar härma lite grann. :/   
    ajdå. man vill ju inte ha en armé mot sig.
    hoppas de lyssnar på dig och lugnar ner sig med det snart 
  • Tösabiten88
    EQ85 skrev 2013-03-24 20:24:13 följande:
    ajdå. man vill ju inte ha en armé mot sig.
    hoppas de lyssnar på dig och lugnar ner sig med det snart 

hehe, ne det är inte lätt om de bestämmer sig för det. :) Tur att man är envis som en åsna, det kanske äntligen kommer till nytta. hehe
  • tilj75

Jag har idag (trots huvudvärk, sömnlös natt, trotsiga barn och konstant ammande lillasyster) lyckats få iväg killarna till dagis. I tid! Nästan lite stolt :)

Satte mig i fåtöljen och ammade igen när jag kom hem och har inte orkat resa mig upp igen.

• Tösabiten88

Tilj: Det låter som du har det lite tufft idag :/  få hoppas du får sova lite mer under denna natt som kommer. kram

• De5pojkarna
    EQ85 skrev 2013-03-24 20:23:14 följande:
    intensivt. 
    klart att det är underbart ocjså
    min stora tjej som va 1 år & 2v, lärde sig gå när lillan kom, fick mjölkproteinallergi och lillan också. samt att lillan hade svår kolik.
    sen började stora tjejen på förskola, vilket resulterade i massor av sjukdomar, bland annat RS.
    Dock var stora tjejen bara svartsjuk i max 1 månad om ens det, sen började hon vänja sig.
    nu kramar och pussar hon på sin lillasyster, hämtar snutte & vaggar sittern när hon gråter.  Hjärta
    de kommer ha så mkt glädje av varannn sen när lillan blivit 1 och de kan leka ihop
    jag tycker fördelarna väger upp utmaningarna, men man får vara beredd på att det kan bli riktigt tufft. 
    första 6v sov jag 3h/dygn och första när lillan var 10v kunde jag njuta av att vara mamma till henne.
    låter hemskt men att inte sova gjorde mig inkapabel att känna ngt mer än utmattning. 
    Ok.. Ja det blir såklart en utmaning. Mina 3 pojkar har inte haft kolik faktiskt. Har varit riktigt snälla faktiskt. Så blir nästa det oxå så kan det ju gå hyffsat bra. Sen beror de ju på hur isåfall dåvarande 1 åringen kommer att vara. 
    Men slipper man kolik och sömnlösa nätter så skall det nog gå fint.. Men somsagt, man vet inte hur nästa blir och hur dåvarande 1 åring blir. Avundsjuka, trotts, aktiv. Ja, det återstår att se. Verkstaden har nu startat iallafall.. Så kan bli 11 månader emellan om det tar sig på första försöket. Och 2 syskon födda 2013.  
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)