• IVFmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Knasten83 skrev 2013-07-17 07:46:40 följande:
    Inte testat nu på morgonen än. Det som va ganska tydligt igår va torkat. Jag testade efter på inte lika koncentrerat urin och fotade när det va nytaget... Hur kan det skifta så mkt? i1310.photobucket.com/albums/s651/annnil408/n...

Jag ser på detta oxå. Att det skiftar så mkt har väl med HCGkoncentrationen i urinen, att urinen var mer utspädd.
  • IVFmamma

Enda sättet jag har kunnat förstå att jag hade fått MF/MA är när det digitala inte ökat i veckor utan tom. minskat i veckor. Jag har nämligen aldrig börjat blöda förrens kanske v10-11 fast i v.9 visar testet Gravid 1-2(alltså för få veckor) Så på BIM har jag tagit ett digitalt, en vecka senare ett nytt, har inte veckorna höjts så har jag längre fram börjat blöda

• IVFmamma
    IVFmamma skrev 2013-07-20 22:45:30 följande:
    Knatten: Jag ser ett svagt streck/skugga

Knasten ska det stå
  • IVFmamma
    flickflack skrev 2013-07-25 09:38:14 följande:
    DÅLIGA NYHETER HÄR! Är verkligen helt förkrossad, idag gjordes ett VUL igen då för att se om det vekligen inte är nått i min livmoder. JO då en TOM, rund hinnsäck!!! Nu orkar jag inte mer... Är helt knäckt, det gör så ont, så ont att vi återigen misslyckas och gravid igen kan jag omöjligt bli, hormoner tål jag inte och utan hormoner kommer ingen ägglossning. Nu vid det här försöket så tog jag halva dosen pergotime men det höll på ta kål på mig psyksikt och fysiskt. Hur i helvete ska vi göra nu. Aldrig få bli föräldrar. Sista återbesöket snart och sen måste jag påbörja att ta tabletter om inte det här kommer ut själv.                

Vilken vecka är du i?
  • IVFmamma
    IVFmamma skrev 2013-07-25 10:42:28 följande:
    Vilken vecka är du i?

Jag gjorde nämligen ett VuL i v.5+6, hade en tid hos GYN då jag misstänkte att jag inte hade ÄL, blev dock gravid innan och behöll tiden) och då såg man en hinnsäck vilket var helt normalt för den veckan enligt doktorn. Gjorde ett sen i v.7+ 5 där man klart och tydligt såg hjärtat
  • IVFmamma
    flickflack skrev 2013-07-25 15:11:08 följande:
    Va den tom eller låg den nått som kunde likn. en struktur?

Ingen aning, läkaren sa bara att det var en hinnsäck vilket såg helt normalt ut för den vecka jag var i.
  • IVFmamma

quote=70577848][quote-nick]flickflack skrev 2013-07-25 15:11:08 följande:[/quote-nick]Va den tom eller låg den nått som kunde likn. en struktur?[/quote]

Ikväll när jag sitter vid datorn ska jag lägga in en bild på ett VUL jag gjorde 2009 med dotter nr 2 via IVF. Kommer inte ihåg vilken vecka men hon är bara en hinnsäck som ser helt tom ut. Och det var en fullt normal graviditet

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester