• IVFmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

IVFmamma skrev 2017-10-12 13:39:25 följande:
    Nån som ser nått?
    Ingen som vill säga nått om mina?
  • IVFmamma
    Njcm skrev 2017-10-13 14:05:56 följande:

Kanske kanske något svagt, vilken dag är du på ?:)

Ingen aning, mensen har krånglat, haft mellanblödningar. 24-28/8 hade jag rikliga blödningar, sen har det kommit svaga blödningar lite närsomhelst
  • IVFmamma
    Malni skrev 2017-10-24 10:53:51 följande:

Detta är positivt va?

Kan inte fatta det isåfall.. två st läkare har sagt till mig att jag inte kommer kunna bli gravid naturligt eftersom jag har så stora endometrioscystor.. Dom ville operera mig och skicka oss till IVF direkt utan att vi knappt skulle försöka själva!

Detta är försök nr 8 så hade gett upp hoppet lite..

Jag har två dagar kvar till bim..

Vad tror ni?

Jag hoppas med allt jag är värd att du verkligen verkligen är gravid men läste här på FL om 2 stycken som fått positiva grav.test pga cystorna.

Jag vill inte förstöra någonting men jag vet hur det är att kämpa att få barn.

Jag skulle ringa till gyn och få rådgivning.
  • IVFmamma
    Malni skrev 2017-10-26 10:35:56 följande:

Jag har aldrig fått positivt innan och har haft dom länge så det får vi inte hoppas :)

Fick positivt på digitalt också, och det har blivit mycket starkare på stickan :)

Ska till mvc på tisdag iaf så får vi se.. vanligare med utomkveds när man han endo så det oroar jag mig för lite, så jag hoppas att dom kan göra ul tidigt..

Hade inte varit så kul med både endo och en äggledare..

Tack för din omtanke <3

Stort lycka till!!
  • IVFmamma

Ni som vill testa tidigt, ta inte CB(det tåls att säga igen)

Jag avslutade min mens för en vecka sen (köpte test som jag inte hann testa med) testade idag och CB är positivt. Svagt men positivt. Hoppas att bilden gör rättvisa.
  • IVFmamma
    ensamärstark skrev 2017-11-10 22:02:10 följande:

HJÄLP!!!

testade negativt i söndags. Fick mensen i måndags och har blödit sedan dess.

Nu ikväll fick jag detta!!!

Blödningen börjar avta. Men hur ska jag tolka detta? Missfall? Blödning trots graviditet?

Om det var missfall borde väl testet inte visat negativt sedan positivt?

Snälla hjälp jag vågar inte bli glad!!!

Jag blödde mer eller mindre som vanlig mens mellan v.9-16, i v.14 såg de att jag hade fått missfall på en tvilling. Det levande fostret i magen hoppar just nu i soffan
  • IVFmamma
    ensamärstark skrev 2017-11-11 08:15:46 följande:

Jaså? Det var med en tanke, har tvåäggstvillingar här hemma på 8år

Det har hänt mig tidigare (gravid med tvillingar men missfall)men då visste jag att det var tvillingar från v.7. Denna gång var det en "överraskning"

Läkarna pratade även om det kunde vara moderkakan som låg framför utgången.
  • IVFmamma
    Celinee skrev 2018-02-07 13:46:22 följande:

tog detta test i morse då jag känt mig lite konstig senaste dagarna, har en dotter på 10 månader och har inte haft mens sen hon kom, men tar inte heller preventivmedel då vi tänkte att blir det så blir det :)

Tycker att jag ser ett sträck men har löst så mycket om att velat blir kan ge spökstreck, vad tror ni?

Ser positivt ut
  • IVFmamma
    IVFmamma skrev 2018-03-08 16:26:24 följande:

Hur vanligt är det med CB som visar +?

Hur vanligt är det med spökstreck ska det stå
  • IVFmamma
    Cattisl skrev 2020-07-24 06:43:29 följande:

Ser tyvärr inget, vilken cd är du på? när har du bim

Ingen aning. Har mått piss ett par dagar och testade för "skojs skull"

Kollade på testet nu(vet att man inte ska göra det)

• IVFmamma
    Cattisl skrev 2020-07-24 10:28:40 följande:

Ser tyvärr inget fortfarande ..gör du? har du nån aning om var i cykeln du är

Jag ser på mitt "riktiga" test men inte på bilden.

Jag tror jag är strax innan BIM, kanske 3 dagar
  • IVFmamma

Hej alla kloka!

Jag vet att man inte ska läsa av gravtest efter utgången tid men gjorde det idag. Ett CB Early med morgonurin och nu är det definitivt positivt.

Hur ska man tolka det? Jag är på ÄL + 8/9

• IVFmamma

Godmorgon alla kloka!

Jag har i kanske 4-5 dagar känt mig supergravid (jag har 5 barn och totalt 15 graviditeter i bagaget). Långt före BIM men jag känner igen symtomen. Och såhär har det varit med tidigare graviditeter, känt mig gravid innan ens jag kan testa, förmodligen är jag otroligt känslig för hormonet.

För ca 4 dagar sen testade jag med ett CB Early som kanske var svagt svagt svagt positivt och blev starkare när tiden gått ut(som jag vet inte räknas).

Höll mig från att kissa i många timmar och köpte ett RFSU. Testade med det på eftermiddagen och fick ett tydligt positivt resultat.

LÅNAD BILD

Senare på kvällen började jag blöda pyttelite, bara på pappret och bara ca 2 timmar och känslan av gravid är bortblåst.

Men tänker att jag tar RFSU på morgonen men morgon urin och det är helt negativt. Inte en tillstymmelse till streck.

Men blödandet har slutat.

Min gissning är att cellklumpen hann "snudda" ytan på livmodern men så pass länge att den skickade ut hormoner. Det lilla lilla blodet som kom tog bort cellklumpen.

Men jag ska vänta nån dag - några dagar och testa med ett CB digitalt.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester