• IVFmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

flickflack:

Bild på hinnsäck(detta var 2009) som var enligt doktorn "en helt normal graviditet", minns ej vecka men tidigt.
    Du ser vart doktorn har lagt mätaren, det är själva hinnsäcken och den ser ju supertom ut
  • IVFmamma
    flickflack skrev 2013-07-25 19:32:42 följande:
    Tusen tack för en bild!
    Va du inte typ i vecka 5 eller nått sånt?
    Jag är  vecka 6 (5+5)  och så där såg mitt ut fast lite mindre och runt.
    Känns verkligen hopplöst. 
    Förresten hur många mm mätte den hinnsäcken?

Den graviditetn som jag nämde tidigare var grav nr 3, då var jag i 5+6. Denna bild är tagen på grav nr 2, minns ej veckan eftersom det var så länge sen. Jag ska kolla om jag kan hitta några mått nånstans..

• IVFmamma

På den 3e grav. minns jag inte om man såg nått i hinnsäcken, då var jag i v.5+6 sen gjorde jag i v.7+5 och då minns jag tydligt att man såg ett hjärta. Den lilla som blev en flicka var då 11mm.

Den graviditeten som är på bilden minns jag inte veckan men fick med mig en bild, gjorde VUL på sjukhuset. Gjorde ett VUL längre fram, minns ej vecka heller och då såg man en liten med pickande hjärta.

• IVFmamma
    LovisaC skrev 2013-08-08 11:20:22 följande:
    ÄL+8. Jag hade ägglossningsflytningar och tappen var supermjuk, centrerad och precis såsom den brukar vara vid ägglossning. Testade med stickor, och de rosa var inte positiva men kontrollstrecken var sjukt svaga också. Det längst bak i bild (med texten LH) var lite starkare.

Idag, BIM-7, ser ägglossningstesterna ut så här! WTF?! Teststrecket på det blå LH-testet är STARKARE än kontrollstrecket?!

Testet längst fram i bild är ett "testa tidigt" hCG-test. Teststrecket är utan tvekan rosa (syns ännu tydligare sedan det torkat) men hallå, det är bara halvt! Är jag bara HALVT gravid då?! Varför är ägglossningstesterna så sjukt starka?! Jag har ALDRIG haft så starka ägglossningstester ens vid ägglossning.

Har testerna legat brevid varandra? Alltså nära varandra, sida vid sida och rört vid varandra. För jag har lyckats skapa pos gravtester genom att göra så + vet en tråd där en tjej gjorde det
  • IVFmamma
    LovisaC skrev 2013-08-08 12:58:36 följande:
    Jag testade att lägga testen bredvid varandra (kissade för typ en timme sedan sist och eftersom jag bara är på äl+8 ska det inte bli positivt ens) och inget hände. På ägglossningstestet var kontrollstecket svagare än i morse, men teststrecket är fortfarande mycket starkare än kontroll - men hCG var negativt som väntat. Imorgon bitti tar jag bara hCG för att vara säker dock. Tack för dina ord!

Lycka till och jag håller tummarna för ett plus!!
  • IVFmamma
    Jacqueline skrev 2013-08-12 14:33:21 följande:
    Visar bara mina spökisar från bäst på test stickorna har nyss haft ÄL typ

Jaha, vad synd!! Jag kände mig väldigt glad för din skull!
  • IVFmamma
    Tokfrans skrev 2013-08-14 13:10:40 följande:
    du behöver nog inte oroa dig :)

Om du är allt för nojig så kan du ju ringa in till bm och se om du kan boka vul vid v.7-8

Då kanske du kan se ett tickande hjärta :)) 

Men annars så tycker jag att du ska njuta och äta massa gött innan illamåendet kickar in :P

Är v.17 på fredag och mår illa än haha, fy de är jobbigt.. 

Och jag är i v.33 och kräks fft så njut av att inte känna så mkt
  • IVFmamma
    Yarrow skrev 2013-08-22 19:13:48 följande:
    Japp, och jag kunde u inte hålla ig utan var tvungen att ta det andra cb som jag hade i skåpet. Jösses, vilken tur att min man inte vet vad de kostar så många som jag slösar :P Jag tycker mig se en skugga i alla fall.. Inbillar mig säkert. BIM-5 .

Jag tycker det var ganska starkt för BIM+5 jag håller tummarna att det jag ser och andra oxå är sant
  • IVFmamma

Vilket är det känsligaste testet som går att köpa i vanlig affär/apoteket.? Inte på nätet alltså. Hur tidigt har ni fått positivt, ni som testat tidigt?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester