• IVFmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

CrazyChristina skrev 2014-03-07 21:32:09 följande:
    RFSU testa tidigt känslighet på 10miu/ml men dom ger ofta spökstreck så inga jag rekommenderar. Jag har fått plus på bim-4 (äl+10)

Går de att köpa på vanlig affär?
  • IVFmamma
    Elwan skrev 2014-03-09 13:57:48 följande:
    Är det någon här som kan hjälpa mig? Om ett test visat neg efter 1 min och sen kastar man den och sen kollar på den igen ca 6 timmar senare o då är det pos, hur fan man ska tolka det?

Jag vet att de säger att man ska inte titta på ett "gammalt test" men som gammal ivfare (2 IVF2 hemmagjorda) så har jag gjort så, alltså kollat på tester långt efter utgångstiden. Och de gånger jag har varit gravid så har det stämt fast testet legat ett par timmar. De gånger jag inte varit gravid så har det varit negativt även fast jag kollat kanske nästa dag. Och jag har sett mååååååååånga negativa test.
  • IVFmamma
    Elwan skrev 2014-03-09 20:41:56 följande:
    Gissa vem som testade pos ni i em då? Inte ens morgonurin!

Stort Grattis!!
  • IVFmamma
    Lagerpålager skrev 2016-11-10 05:18:30 följande:

Hej!

Alltså blir inte klok! Har fått extremt svaga streck på Stickan och tänkt att det kan vara torkstreck. Tog ett digitalt cb igår som blev "ej gravid" det var dock vid lunchtid och hade inte hållt mig så länge. Tog en ny sticka nu på morgonen som ser ut såhär:

Vad ska jag tro?! ????

Jag har under mina "barnaskaparår" upplevt att CB digitala kräver mycket HCG. Jag har oxå vid tillfällen fått svaga plus på tex RFSU men Inte Gravid på just CB digitala
  • IVFmamma
    Lagerpålager skrev 2016-11-10 19:43:26 följande:

Tack för ditt svar! Ja det verkar som att det är som du säger. Undrar varför att jag har svårt att enbart lite på ett streck känns dom att jag måste se det stå "gravid" för att det ska gå in ????

För att det är något magiskt med det där "Gravid"
  • IVFmamma
    lilaemma skrev 2016-12-30 10:00:59 följande:

Någon som vet om streck från ett positivt graviditetstest kan "smitta" till ett negativt test så att det också ser positivt ut om de kommer i kontakt med varandra? Vet att det kan hända med äl-test... Mina hade inte rört varandra men legat ganska nära med ett foto ovanpå för att inte nån annan skulle titta på dem. La dit det positiva för att se om den lilla antydan till streck som jag såg var på rätt ställe, vilket det var. När jag tittade ca 2 min senare var det tydligt sträck, men känns osäkert.. Kommer ta nytt imorgon och inte lägga bredvid...

Jag vet att någon för länge sedan här på Familjeliv "gjorde" ett positivt gravtest genom att lägga ett Ältest bredvid ett negativt gravtest. Det färgade av sig.

Undra om jag kan hitta tråden
  • IVFmamma

[img=/gallery/image/5302076/full_600/phpQ2F2Lp12968.jpg

Visst finns det inget där? 4 dagar kvar till BIM och taget med eftermiddagsurin, höll mig 3 timmar. Känner dock av en massa gravidsymtom som tidigare graviditeter

• IVFmamma
    IVFmamma skrev 2017-01-03 15:24:01 följande:

[img=/gallery/image/5302076/full_600/phpQ2F2Lp12968.jpg

Visst finns det inget där? 4 dagar kvar till BIM och taget med eftermiddagsurin, höll mig 3 timmar. Känner dock av en massa gravidsymtom som tidigare graviditeter

Nej, det blev ingen bild. Går det att lägga in från mobilen?
  • IVFmamma
    MissMf skrev 2017-01-03 15:42:29 följande:

Du kan maila mig om jag kan skicka adressen i PM?

Japp, perfekt
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester