• IVFmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

frestelsen skrev 2017-02-24 09:16:47 följande:

Tycker de är svårt att se, jag ser inget markant tyvärr

Jag köper ett test till idag sen ger jag upp och väntar tills mensen.
  • IVFmamma

Jag är inte gravid (Vilket inte gör mig något iom att lillan bara är 7 månader), lycka till ni andra
  • IVFmamma
    fanola skrev 2017-02-25 09:02:00 följande:

Hjälp vad tycker ni?! Jag och min sambo har försökt nu i snart 5 år med 1missfall och detta är nu resultatet av 3 st misslyckade insemineringar och nu det första ivf försöket.. Vågar inte tro någonting!!!

Absolut gravid!! Stort grattis! Jag vet hur det är att längta och kämpa
  • IVFmamma
    fanola skrev 2017-02-25 09:21:24 följande:

Ja det verkar ju som så.. Blir bara orolig då jag hade en liten blödning igår.. Men kan ju inte göra annat än att hoppas.. Usch de säger ju att stress påverkar en graviditet negativt å va är de här om inte ren å skär stress blandat med skräck?!

Min senaste graviditet så blödde jag varje dag mer eller mindre som mens mellan v.9-16, vattnet gick i bilen i v9 och 2 timmar senare börjar jag tokblöda och enorm smärta som var på vänster sida(blödde en stor fläck i min kompis bil) akuten misstänkte utomkvedshavandeskap. Men vulet visade ett levande foster. Nu har jag en dotter på 7 månader.
  • IVFmamma
    fanola skrev 2017-02-25 09:35:49 följande:

Otroligt vilken berättelse!

Allt vore ju så mkt enklare om man bara visste lixom! Underbart om man vore synsk alltså!

Men som sagt, bara hålla tummarna!

Har du/ni gjort ivf?

Jag har 2 Ivfbarn (Ett ET och ett FET) sen 3 spontana graviditeter (En med ägglossningstester, en med "Jag tror inte jag har ägglossning nu", en med preventivmedel)
  • IVFmamma

Visst ser ni nått svagt streck?

Säger som ovanstående talare, det är bättre irl.

Till grejen hör att jag hade BIM idag, (fick mens på eftermiddagen) hade ett CB som jag använde med morgonurin . Fick ett kanske svagt svagt streck om jag höll det i motljus typ. Bilden på testet ovan är alltså 12 Tim gammalt. Det har alltså blivit ett spökstreck, färgrester. Har aldrig varit med om det under alla år som testmissbrukare, har jag inte varit gravid så har jag ALDRIG någonsin fått ett streck när testet har gått ut. Har ni fått det? Alltså positiva test fast ni inte varit gravida(tror inte att jag är gravid men kan CB ha gjort om sina test?
  • IVFmamma
    Skrutt 83 skrev 2017-02-26 23:06:20 följande:

Ser ut som cb:s numera tyvärr alltid klassiska Spökstreck..

De måste ha gjort något med testerna för alla år som vi försökte få barn innan ivf så testade man ju jämt och jag har aldrig någonsin fått varken spökstreck eller färgrester, var det negativt så var det negativt oavsett om jag tittar efter 3 min eller 3 dagar. Däremot de gånger jag faktiskt varit gravid så har det varit negativt (om jag testat väldigt tidigt) inom 3 min men positivt efter tex 3 timmar 3 dygn.
  • IVFmamma

Frågar åt kompis med oregelbunden mens. Det är ett CB early som tyvärr fotades efter en timme. Vad tror ni?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester