• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Liten Léonie skrev 2011-12-25 21:07:25 följande:
    Lyckan blev kortvarig... Störtflod av klarrött blod som bara rann som en vattenkran.
    Det gick inte denna gången heller... 

Nej vad tråkigt!! Jag beklagar verkligen Rynkar på näsan kram!!!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    {#emotions_dlg.flower}BIM- Lista{#emotions_dlg.flower}

LillaPluppen 9/1
    Slemtorsk ca 10/1-2012
    Popcornplaya 10/1-2012
    MHe 11/1-2012
    Gummsan 22/1-2012
    Kanske 4:a 23/1-12
    Helenemedh 30/1-2012
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a

Jaha det är känns ju lite deppigt. Förra cykeln hade jag feber under min normala äl-tid, jag tog ipren också för att jag hade sådan huvudvärk. Det resulterade i sen äl eller ingen äl alls, cykeln blev iaf 3 dagar mer än det längsta jag haft. Nu denna cykel verkar äl vara på gång snart, bara dag 11 idag, men lite molvärk och lite bruna flytningar. Men nu är mannen sjuk, har haft feber i en vecka och det blir bara värre. Han ska till läkare idag och får kanske PC så med lite tur dröjer äl lite och han hinner piggna till. Suck!!

• kanske 4a
    Alyssa skrev 2012-01-04 13:26:24 följande:
    Visst kan man ha STEGRING i flera dagar, alltså nästan positivt men man ska ju gå efter positivt utslag. Man får väl inte positivt utslad flera dagar i rad?

Får jag positivt på ÄL sticka så kör jag på med sex och lägger ner stickorna och sexar 3-5 dagar efter positivt utslag.  

Jag får nästan alltid positivt i två dagar. Jag vet det eftersom strecket blir starkare än kontrollstrecket på vanliga äl test och persona visar o-symbol två dagar, vilket är samma som glad gubbe på CB. Jag brukar räkna med äl dagen efter det positiva testet och då brukar det också vara negativt. Nu ska jag försöka tempa lite mer noga den här cykeln ska vi se om det stämmer med mina uträkningar :)
  • kanske 4a
    Liten Léonie skrev 2012-01-04 22:29:50 följande:
    Eller så förstår man hennes tanke bakom det, en tanke som bara är av välvilja.. Har själv suttit häpen framför datorn flera ggr och ser test som är helt blanka där flera av er andra hejar på och säger att ni ser streck. Dumt tycker jag, bra tycker säkert någon annan.

Detta säger jag efter att själv fått plus/spök eller vad det nu varit 2 månader i rad, för mig spelar det ingen roll om det varit kemiska graviditeter eller inget alls för det har ändå stressat och gett mig den insikt att mensen kommer när den ska och kommer den inte då kan man va gravid.

Man blir inte me gravid av att mixtra med bilder, analysera sönder streck som syns genom lampan eller kolla på testet i timtal efteråt.

Jag håller med dig bebisvagga och hoppas att fler vaknar upp här i tråden snart, vi blir inte mer gravida för att vi ger varandra falskt hopp. Snarare skapar vi en omedveten stress som gör att det säkert dröjer för oss.

Nu har jag inte läst igenom hela tråden så någon kanske redan har sagt detta. Men det är ju en sak att säga att man ser något svagt, att det ser grått ut, att det kanske är spökstreck osv och en annan sak att ropa grattis så fort man anar en skugga. Om man säger, jag ser något svagt men vänta och testa igen, betyder ju inte det att man säger grattis du är gravid det är ett äkta streck. Varför hänga i denna tråd om man mår dåligt över och bli stressat av att andra testar tidigt och ser skuggor? Det finns ju massor med andra trådar man kan läsa i istället då. Låt oss som gillar att testa tidigt, mixtra och analyserasönder göra det. Jag mår bättre av att få negativa test och ställa in mig på att mensen kommer, än att vänta och inte veta. Att jag sen anar skuggor ibland och börjar hoppas, måste ju vara upp till mig, eller? Vi är väl vuxna människor ändå.
  • kanske 4a
    pernilla och vildarna skrev 2012-01-05 08:25:49 följande:
    God morgon brudar! Testar som en galning här hemma och nu behövs lite tolkningshjälp Flört.

Är på bim -1 (tror dock jag hade senare äl så kanske bim -3) och tog det första testet igår kväll. Just då anade jag bara ett svagt streck, men när det torkat (vilket såklart inte är tillförlitligt) såg det ut som på översta bilden.

Nu på morgonen tog jag testet på den nedersta bilden. Där finns absolut ett rött streck, men tycker det är väldans utsmetat. Så, vad tror vi Glad? Kommer ju självklart fortsätta testa!

wow vad spännande, jag ser något på det första.
  • kanske 4a

Stort grattis lilla M, kul med fler plus i tråden! :)

• kanske 4a

Jag tempar men orkar inte vara så strikt som man ska, så jag tar det med en nypa salt. Jag använder örontemp och får samma temp nästan varje dag. Försöker hålla mig till ungefär samma tid iaf. Tycker det är kul att se kurvan hur som helst. Använder fertilityfriend. Tror att tempen ska höjas 0,1-0,3 grader efter äl. Förra cykeln sjönk tempen hela tre dagar före mensen kom, men min cykel var lite ur spel sist. Väntar spänt på äl nu, maken är äntligen piggare så det kanske blir av iaf.

• kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-05 21:05:45 följande:
    Kanske 4a: har din temp bara höjts 0.1 efter äl?

Nej, men jag har bara tempat en cykel hittils den här gången och den var ju lite knasig sist. När jag väntade tvåan tempade jag men de kurvorna har jag inte kvar så jag vet inte faktiskt. Förra cykeln höjdes den först 0,3 och sen 0,2 till någon dag senare. Googlade lite och hittade detta, bäst man anger källa nu då ;) Så om detta stämmer hade jag fel.

Hos kvinnor som har normal ägglossning, ökar kroppstemperaturen 0,5-1 grad Celsius omedelbart efter ägglossningen. Denna temperatur är stadig under resten av menstruationscykeln och sjunker igen precis före menstruationen ska börja.

http://www.fertility.se/concern/Evaluating_Your_Fertility/Body_Temperature.jsp
  • kanske 4a
    Liten Léonie skrev 2012-01-05 21:26:02 följande:
    kanske 4a skrev 2012-01-05 21:23:07 följande:
    Nej, men jag har bara tempat en cykel hittils den här gången och den var ju lite knasig sist. När jag väntade tvåan tempade jag men de kurvorna har jag inte kvar så jag vet inte faktiskt. Förra cykeln höjdes den först 0,3 och sen 0,2 till någon dag senare. Googlade lite och hittade detta, bäst man anger källa nu då ;) Så om detta stämmer hade jag fel.

Hos kvinnor som har normal ägglossning, ökar kroppstemperaturen 0,5-1 grad Celsius omedelbart efter ägglossningen. Denna temperatur är stadig under resten av menstruationscykeln och sjunker igen precis före menstruationen ska börja.

www.fertility.se/concern/Evaluating_Your_Fert...
    MEN man skulle väl inte röja sin källa??? Tungan ute Förvånad Flört Flört Flört  Flört Flört

Glad 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester