• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sofia gbg skrev 2012-01-08 19:52:16 följande:
    Eller så verkligen inte eftersom byxorna troligtvis är nere Flört hihi

Glad
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Liten Léonie skrev 2012-01-08 20:07:08 följande:
    Okej jag menade bara att så här kan det se ut från att ha sett ut som hennes gjorde på dag 11 :)
    sofia gbg skrev 2012-01-08 19:52:16 följande:
    Eller så verkligen inte eftersom byxorna troligtvis är nere Flört hihi
    Ha ha ja men det var mer en "liknelse" jag drog Flört

Ok då, men jag hade nog ändå tolkat det som positivt om det var mitt Glad. Jag har ju en persona som analyserar mina tester när jag är osäker. Väldigt praktiskt. Kör billiga tester till jag tror att det är positivt och sen kör jag persona, om jag har testdagar kvar förståss.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Liten Léonie skrev 2012-01-08 20:27:40 följande:
    Smart.. Jag har en fertilitetsmontor som jag inte hunnit använda ännu men kom på idag att det är samma stickor till denna som till Clearblue Digitala ÄL tester.. SÅ nu testade jag med en monitor-sticka i ÄL test behållaren och det funkade...

Så nu kan man ju köpa monitor stickor och sen ha kvar sin hållare från CB ÄL tester och då blir det helt plötsligt jättebilligt.

Hur funkar persona? FInns inte längre monitor att köpa har jag för mig? 
    Nej den finns inte att köpa i Sverige, men går att beställa utomlands eller leta på typ tradera. Jag köpte min från england tror jag för flera år sedan, mycket billigare än vad den då kostade i sverige. Det är ju en preventivmetod eg, som visar dina säkra och osäkra dagar. De dagar det lyser rött måste man komplettera med annat skydd eller låta bli :) Men den visar ju också O-symbol vid äl och kan ju användas när man vill bli gravid också. Jag är jättenöjd med min, lite bök första cykeln och till man lär sig, sen behöver man inte använda alla test varje månad. Jag har haft min sen efter mitt andra barn och bara blivit gravid när jag velat.
  • kanske 4a

Blä här blev det inget under de två positiva äl dagarna, bara dagen innan. Vi "försöker" ju inte utan kör på blir det så blir det. Så han vet ju inte om när jag har äl och somnade igår, innan jag hann få med honom på noterna. Blääääää vad trist, visst finns det en liten chans men det känns rätt kört nu. Positivt att äl kommer tidigare iaf, får hoppas på samma nästa gång.

• kanske 4a
    Together90 skrev 2012-01-09 07:00:15 följande:
    Här har blödningen och mensvärken kommit igång ordentligt.. 1 vecka efrer första plusset så var missfallet ett faktum.. vet ni om man kan använda tampong när det bara var en "kort" grav?

Jag menar plusset hade ju redan blivit svagare i fredags och var på väg bort..? 

Jag vet ju att när man får missfall alltså "missfall" ska man inte använda tampong men som att vissa säkert skulle tagit denna grav som bara en försenad mens?

Kram      

Åh nej vad trist Gråter, så ledsen för din skull. Tyvärr är det ju ofta så att man har rätt när man känner på sig att något inte står rätt till, som du gjorde denna gång. Då kan man inte ta till sig andras peppande ord, hur mycket man än försöker. Så har det varit för mig vid mina två X, jag har vetat att det inte står rätt till men andra har försökt få mig att se att det nog inte är någon fara. Jag hoppades så att du skulle ha fel den här gången men var rädd för just detta.

Stor kram till dig och jag hoppas du får veta orsaken till dina missfall och MA så att du kan få hjälp.   
  • kanske 4a
    Liten Léonie skrev 2012-01-09 15:03:00 följande:
    Jag ringde igen och fick "komma in så tar dom dig när dom hinner" Mmm snällt!!!
    Frågade om varför det skulle va X om jag se negativa tester då sa hon att ibland kan det va så... !!!
    Gör mest ont i ryggen nu och mellan varven DRAR det framåt...

Bra att du får komma in. Jag har haft två X och det gör fruktansvärt ont och kan vara livshotande. Ingenting man ska leka med. Båda gångerna har jag fått plus sent och första gången blev de aldrig starka. Men jag har också haft blödningar båda gångerna.

Hoppas det går bra! 
  • kanske 4a
    popcornplaya skrev 2012-01-09 18:28:17 följande:
    Sa ju att jag inte trodde dina test var spök utan mf. Alldeles för många och tydliga för att va spök.
    Ja det har jag också tänkt. Jag tror att många av de streck som kallas spök är tidiga missfall eller kemiska graviditeter. Spökstreck är ju ett ganska nytt fenomen som vi inte alls pratade om förut. Det är CB med sina smala streck som förstört allt.
  • kanske 4a
    Liten Léonie skrev 2012-01-09 18:21:55 följande:
    Tack goa tjejer för er omtanke, skönt att jag åkte in så jag kunde få "ord på det som gjorde ont"...
    Läkaren va riktigt bra, gjorde ett VUL och visade ALLT i minsta detalj och förklarade. Rätt va det va så hade jag ett cirka 6 CENTIMETER stort föremål på skärmen och blev rädd. "Lugn sa hon och skrattade, det är dubbel skala" dvs 6 cm på skärmen är 3 i verkligheten så hade en 3cm mogen äggblåsa. Heter det så?
    Så där va anledningen till smärtan, och att det blir så här ibland är tydligen att hormonerna får en "knäpp" och spelar kroppen ett spratt och det fanns även några mindre mogna blåsor. 
    Så summan av det hela är att jag hade ett missfall enl läkaren och efter detta har kroppen fått ett "hormon-spel" vilket inte är ovanligt efter graviditet (brukar rek. att man hoppar över en cykel efter missfall så att kroppen får bli normal igen)
    Hon såg även blod runt denna stora blåsan vilket förklarar smärtan, precis som när man får ett blåmärke kan tydligen saker "gå sönder" även där inne och då kommer det ut blod i magen i små mängder och är absolut inte farligt men gör ont.
    Bästa läkare jag träffat, fanns inga frågetecken när jag gick Glad

Så ÄL kan göra ont men bör inte göra så ont och detta va ju inte en normal ÄL utan något konstigt som kroppen hittade på efter missfallet.

Skönt att höra att det inte var ett X. Ta hand om dig nu, kram!
  • kanske 4a
    mamma91 skrev 2012-01-10 21:03:22 följande:
    sitter i kö just nu.. å förlåt att jag värkar va så dum men har så svårt för läkare å sånt..

Kom ihåg vad vi sagt om risken för utomkveds när man har spiral, du gör absolut rätt i att ringa. Mitt första X fick jag svaga plus, vattniga blödningar och fruktansvärd smärta. Hör av dig sen så vi får höra hur det går.

kram!
  • kanske 4a
    mamma91 skrev 2012-01-10 21:08:57 följande:
    har pratat med de nu å de tyckte jag skulle komma in på akut tid imorgon efter som jag inte kan ta mig till sjukhuset nu..
    Det är sånna här gånger jag hatar att bo 1 timme till sjukhuset å sambon jobbar 35 mil bort :´(
    Om det skulle bli värra var ju tvungen att åka in om jag så vart ta med mig dottern..
    Nån här som haft utomkvedes?? eller va det var hon sa?

Ok, men om du måste åka in får du väl ta en taxi? Jag har haft två X.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester