Liten Léonie skrev 2012-01-09 18:21:55 följande:
Tack goa tjejer för er omtanke, skönt att jag åkte in så jag kunde få "ord på det som gjorde ont"...
Läkaren va riktigt bra, gjorde ett VUL och visade ALLT i minsta detalj och förklarade. Rätt va det va så hade jag ett cirka 6 CENTIMETER stort föremål på skärmen och blev rädd. "Lugn sa hon och skrattade, det är dubbel skala" dvs 6 cm på skärmen är 3 i verkligheten så hade en 3cm mogen äggblåsa. Heter det så?
Så där va anledningen till smärtan, och att det blir så här ibland är tydligen att hormonerna får en "knäpp" och spelar kroppen ett spratt och det fanns även några mindre mogna blåsor.
Så summan av det hela är att jag hade ett missfall enl läkaren och efter detta har kroppen fått ett "hormon-spel" vilket inte är ovanligt efter graviditet (brukar rek. att man hoppar över en cykel efter missfall så att kroppen får bli normal igen)
Hon såg även blod runt denna stora blåsan vilket förklarar smärtan, precis som när man får ett blåmärke kan tydligen saker "gå sönder" även där inne och då kommer det ut blod i magen i små mängder och är absolut inte farligt men gör ont.
Bästa läkare jag träffat, fanns inga frågetecken när jag gick
Så ÄL kan göra ont men bör inte göra så ont och detta va ju inte en normal ÄL utan något konstigt som kroppen hittade på efter missfallet.
Skönt att höra att det inte var ett X. Ta hand om dig nu, kram!