• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

kanske 4a skrev 2012-01-10 21:10:54 följande:

Ok, men om du måste åka in får du väl ta en taxi? Jag har haft två X.

X står för extrauterin graviditet, alltså utanför livmodern, samma sak som utomkvedshavandeskap.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    mamma91 skrev 2012-01-10 21:15:34 följande:
    finns inge taxi här ju :( eller jo 1 timme bort å jag har knappast råd att betala de + att jag inte har någon barnvakt.men de sa att vill jag så får jag komma in tidigt imorgon.

Ok, jobbigt :( Hoppas det lugnar ner sig så du får sova. Men åk absolut in i morgon.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    angie91 skrev 2012-01-11 10:38:36 följande:
    ne.. de gör väkl inte det. det var 2 doktorer som undersökte mig nämligen. en sa " du kommer ha lika lätt att bli gravid" o den andra sa " lite svårare" men ja tänkte ja kunde höra me er iaf.

försöker du igen?

Chansen minskar lite men inte med hälften som man kan tro. Den kvarvarande äggledaren kan vandra över till andra äggstocken och plocka upp ägg därifrån också. Jag har haft två X och nu andra gången togs min vänstra äggledare bort.
  • kanske 4a
    Nelliepop skrev 2012-01-12 13:38:38 följande:
    Jag skakar... jag gråter.... Clearblie visar GRAVID 1-2..

nu måste väl jag vara gravid??? 3 svaga posetiva på testlagret o 1 på clearblue...

Testade negativt i söndags med digital..

Kan ju inte vara gammla hormoner sen mitt x för 5 veckor sedan?????

Är jag verkligen gravid?????          
    Jaa vad roligt, stort grattis!! Jag tror absolut att det är en ny graviditet. Visst skulle du få komma tillbaka och ta nya HCG-prover?
  • kanske 4a
    lobot skrev 2012-01-12 19:59:04 följande:
    Kan någon hjälpa mig tolka dom här?!

Ser tyvärr ut som CB:s klassiska spökstrek :(
  • kanske 4a
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-13 12:29:23 följande:
    inte i dag... utan tidigast i morgon... men pippa på för guds skull.. när det är så starkt utslag så släpper ägget 12-48 timmar senare..... lite beroende på hur känsligt testet är men det vanligaste är snarare 24-36 timmar (så står det på de flesta förpackningar iaf)

tänk på att ägget bara lever 1 dygn medan spermierna lever upp till 7-8 dygn innuti dig... så kör hårt

Men om hon fick så starkt test den 10/1 släppte ju ägget 11-12/1 alltså i går. Jag hänger inte med på hur du räknar nu :)
  • kanske 4a
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-13 16:32:59 följande:
    jag missade nog att testerna inte var från idag.. ber så mycket om ursäkt...... 

du har helt rätt..

Ok då är jag med, blev lite fundersam bara Glad Så Jennie du behöver inte plåga ihjäl mannen i helgen om ni inte vill Flört
  • kanske 4a
    Jennie83 skrev 2012-01-13 17:17:36 följande:
     Hallåååå Tungan ute

bilden jag la ut sist (ÄL testet) va tagit 11/1(i onsdags) Alltså inte 10/1(tisdags)

Har myst 2 gr före oså om man myser på n så borde väl chansen finnas???? =P

Då släpper ägget 12-13/1 så mys ikväll är väl bra och i morgon om ni vill känna er helt säkra.
  • kanske 4a

Hejja gummsan, jag håller tummarna! Tycker inte ditt CB ser ut som spök. Jag tror vi drar slutsatsen av spök lite för ofta, snarare handlar det nog om kemisk graviditet/tidigt missfall när det inte blir något av det. Spök är gråa alt på CB ett smalt streck. Det är iaf min ståndpunkt i denna fråga Glad

• kanske 4a
    Gummsan skrev 2012-01-14 16:42:54 följande:
    Gah! Har inte kissat sen halv tolv. Min blåsa exploderar snart. Min brukare vill ju aldrig hem!!!

Men kan du inte sätta personen med en kopp kaffe och smita in på toan :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester