• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Gummsan skrev 2012-01-15 07:50:27 följande:
    Ältest och rfsu testa tidigt: 
    Sexade på dag:
    7
    9
    11
    13
    14
    16
    19
    20

Nu skiter jag i testen ett tag...

Jag ser något på det RFSU som du tagit ut. Jag tror fortfarande inte att CB var ett spök. Antingen är det för tidigt än, eller så är det en kemisk graviditet eller början till missfall. Men jag hoppas och tror på det första, kämpa på! Kan tillägga att jag fått positivt äl test flera gånger när jag varit gravid.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Jennie83 skrev 2012-01-15 16:25:57 följande:
    En fråga eftersom ja fick äl stegring 10 dagar efter mensens första dag. När på ett ca kan ja beräkna BIM då??? kring den 24:de eller 30:de vad tycker ni låter mest rimligt?

Det beror ju på hur lång lutealfas du har. Säg äl dag 11-12 och 14 dagars lutealfas, BIM dag 26-27
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Jennie83 skrev 2012-01-15 16:30:58 följande:
    oki =) tackar =)
    jamen då ha jag tänkt ngefärligt rätt =) Hoppas nu bara

Vilken dag är du på nu? Jag är på äl +7 och testade så klart i morse, kan inbilla mig en skugga om jag försöker hehe. Blir nytt test i morgon. Jag fryser, är trött och känt mig gråtfärdig flera gånger. Men jag har också jobbat väldigt mycket så det kan ju bero på det. Jag har drag i ljumskarna, molvärk till och från, värk i nedre delarna ibland vilket jag brukar ha vid mens, finnarna är redan här och brösten ömmar. Så skenis till tusen!! Glad
  • kanske 4a
    Jennie83 skrev 2012-01-15 16:40:56 följande:
    jag fick stegring på äl testet den 11 alltså i onsdags så jag e väl om man räknar på de Äl+5 el hur räknar man??

Jamen d de låter lovande!!! ingen bil o lägga upp? =) så spännande håller tummarna för att de visar starkare för dig imorrn!!!

Om du fick stegring den 11:e skedde äl tidigast den 12:e och då är du på äl +3 idag. 

Nä jag tog ingen bild för strecket finns bara i min fantasi hehe. Lägger upp en bild i morgon när jag är ensam hemma :)Tack för tummarna!
  • kanske 4a
    JD79 skrev 2012-01-15 16:49:11 följande:
    tog ett vanligt cb gravtest idag, inom en minut var det synligt positivt utan att behöva anstränga ögonen men efter 5 min var det negativt!!?? hur ska man tolka det?? aldrig använt cb förut men de kanske brukar bli så??

Har hört flera som fått så och en del har fått positivt efter några dagar. Bild??
  • kanske 4a

Ok, här kommer en bild iaf :)

• kanske 4a

Oops tryckte posta istället för ladda upp bild :) Samma test, en med blixt och en utan, en lite mer förmiskad än den andra.

• kanske 4a

Ja visst kan man ana något, men är det inte på fel ställe?

• kanske 4a
    Jennie83 skrev 2012-01-15 18:20:33 följande:
    Kanske fyra: Trixade lite =)

Tack Jennie nu blev det ju spännande :) Fortsättning följer...
  • kanske 4a
    LindaMagnusson skrev 2012-01-15 18:45:22 följande:
    Om jag fick pos ältest igår och hade sex då, och idag fick jag inte lika starkt finns det nån chans att vi lyckats pricka? Kan inte det här med äl test

Absolut, det finns bra chans. Förmodlingen släpper ägget idag och det är ju bäst att mysa någon dag innan eftersom ägget bara lever i upp till 24 timmar. Simmarna ligger där och väntar ska du se Glad Men det skadar ju inte att mysa idag också.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester