• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

whywhy skrev 2012-01-17 19:02:57 följande:
    Här är bild från em.
    Syns det liite mer än från fm, eller? Detta kom inom 15 min.

Syns absolut bättre, kul! Ska snart testa igen också, hoppas på samma tur som dig.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a

Simple82: Låter exakt som UVI vilket är mycket otrevligt. Ring jourcentralen direkt.

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a

har testat nu men testet är fortfarande för rosa för att man ska kunna se något. Skuggor syns inte förrän efter det har torkat, och ja jag vet att man inte kan lita på dem då, men hoppas kan man väl få GladJag har både med tvåan och trean fått skuggor efter tiden gått ut, som sen blivit streck efter några dagar. Så jag lever på hoppet med risk för att bli besviken. Ska titta på det om en stund.

• kanske 4a
    Vattenmelon skrev 2012-01-17 19:20:49 följande:
    Bra artikel, men irriterande kommentar av inlagdsill. Om jag skulle få pengar varje gång någon sa att det bara är att slappna av som krävs för att bli gravid så skulle jag vara rik vid det här laget. Lätt att säga så när man är åttabarnsmor.

Har inte läst artikeln men det är en av de kommentarer som gör mig mest irriterad och jag tror inte ett dugg på att det är så enkelt. Visst kan man må bra av att ta en paus eller slappna av och det ska man göra om man känner att man mår dåligt av all press och det kanske börjar tära på förhållandet. Men att det skulle försvåra chanserna till att bli gravid tror jag inte på. Bara om man är så extremt stressad att menscykeln blir rubbad.

Jag var helt fixerad av att bli gravid första gången och vi hade mys varje dag i 10 dagar! Ändå blev jag gravid på första försöket. Även andra gången använde jag äl test och tänkte på det hela tiden. Vi låg inte i lika intensivt men ändå, det tog sig på andra försöket, slutade med ett X och sen tog det sig på andra försöket igen. Tredje gången gick det på tredje försöket. Sen dess är det stopp. Vi var slarviga i ca två år, sen blev jag gravid, det slutade i ett X.

Nu är vi inne på försök 6 och kanske har vi lyckats, det återstår att se. Vi tar det lugnt nu, vi försöker inte eg utan säger blir det så blir det. Jag säger aldrig när jag har äl men försöker få med honom på noterna just då så klart. Om det hjälpte att slappna av skulle jag inte blivit gravid de första gångerna, men definitivt nu. Oj det här blev långt, men det här är något jag går igång på Glad Samma när någon säger att jag inte borde testa så mycket utan ta det lugnt. Jag testar väl så mycket jag vill, jag är en vuxen människa. Om någon annan mår dåligt av att testa ofta så låt bli. Så nu har jag skällt färdigt och ska gå och titta på mitt test som jag nyss gjorde haha Flört
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-17 19:39:05 följande:

jaha... min konstiga cykel fortsätter,,,

kvällens test,,

Ja du Knasten, vad ska vi tro. Något är ju där men det är lika svagt som förut Rynkar på näsan
  • kanske 4a

Nej nu lägger jag ner funderingarna för idag. Syns inget på testet, ev något svagt som förut. Syns det inte mer i morgon så är det bara att invänta tanten.

• kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-17 19:44:27 följande:

ja, jag tänker att det kanske är för att jag testat nu ikväll... vet inte hur länge jag hållt mig.. och det va ju bara ett smalt streck innan idag, tycker ändå det är liiiite bredare ikväll...eller är jag helt ute o cyklar... kan också va så!

Ja du kan ha rätt i att det är lite bredare. Det syns inget på mitt men det var definitivt mer utspät kiss nu än i morse. Även om jag höll mig i 3 timmar drygt. Nu får det vara nog för idag, orkar inte tänka mer. Rejäl molvärk har jag, nästan som träningsvärk, trött som bara den. Vi får se i morgon vad som händer.

kram och godnatt på er alla!   
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-17 23:03:27 följande:
    Lindis: jag har bim i morgon, haft vattniga och bruna mensflytningar i 3 dar. Har mensvärk mest i ryggen och ner i ena benet. Fått ytterst svaga plus..

Jag har haft två X och båda gångerna har jag inte fått plus förrän efter BIM. För mig har det börjat just med vattniga röda blödningar och smärta som kommer och går. Som rejäl mensvärk först. Det kan vara svårt att få komma in på kontroll för de tar en tyvärr inte på allvar. Men jag tycker du ska ringa och försöka iaf.

kram!
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-18 07:50:10 följande:
    Godmorgon flickor!!

Igårkväll började jag få mer mensvärk, imorse hade tempen sjunkit från 37.1 till 36.7 och när jag gick på toa kom mensen som vanligt, alltså i normal mängd och vanlig konsistens *örk*

Testade ändå och det visar som det brukar på CB. Men ändp mindre än igår så jag utesluter graviditet nu och satsar på ny kula, tillsammans med er!

Läser att det är fler som fått tant röd på besök.. tråkigt men ändå skönt att den kommer om den ska få man får försöka igen! Glad 

*hua* Det är det värsta!! Men för ngt gott så det är bara att bita ihop! Flört

vill ocksp se!!! 
    Såg detta nu, skönt att det verkar komma igång trots allt. Även om man blir besviken.

kram!
  • kanske 4a
    Jess86 skrev 2012-01-18 09:52:40 följande:
    Vart är menshelvetet?! Negativt med testlagrets stickor i morse, BIM+2 enligt kalendern, kom då mensfaaaaan!!!

Blä vad trist sånt är, så jobbigt att inte veta. Jag fick neg i morse med så skuggorna var bara spök Gråter 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester