Vattenmelon skrev 2012-01-17 19:20:49 följande:
Bra artikel, men irriterande kommentar av inlagdsill. Om jag skulle få pengar varje gång någon sa att det bara är att slappna av som krävs för att bli gravid så skulle jag vara rik vid det här laget. Lätt att säga så när man är åttabarnsmor.
Har inte läst artikeln men det är en av de kommentarer som gör mig mest irriterad och jag tror inte ett dugg på att det är så enkelt. Visst kan man må bra av att ta en paus eller slappna av och det ska man göra om man känner att man mår dåligt av all press och det kanske börjar tära på förhållandet. Men att det skulle försvåra chanserna till att bli gravid tror jag inte på. Bara om man är så extremt stressad att menscykeln blir rubbad.
Jag var helt fixerad av att bli gravid första gången och vi hade mys varje dag i 10 dagar! Ändå blev jag gravid på första försöket. Även andra gången använde jag äl test och tänkte på det hela tiden. Vi låg inte i lika intensivt men ändå, det tog sig på andra försöket, slutade med ett X och sen tog det sig på andra försöket igen. Tredje gången gick det på tredje försöket. Sen dess är det stopp. Vi var slarviga i ca två år, sen blev jag gravid, det slutade i ett X.
Nu är vi inne på försök 6 och kanske har vi lyckats, det återstår att se. Vi tar det lugnt nu, vi försöker inte eg utan säger blir det så blir det. Jag säger aldrig när jag har äl men försöker få med honom på noterna just då så klart. Om det hjälpte att slappna av skulle jag inte blivit gravid de första gångerna, men definitivt nu. Oj det här blev långt, men det här är något jag går igång på
Samma när någon säger att jag inte borde testa så mycket utan ta det lugnt. Jag testar väl så mycket jag vill, jag är en vuxen människa. Om någon annan mår dåligt av att testa ofta så låt bli. Så nu har jag skällt färdigt och ska gå och titta på mitt test som jag nyss gjorde haha