• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Dagens test, blä.  

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    sweasmamma skrev 2012-01-18 11:30:33 följande:

alltså.... är jag knäpp???
    Ser något. Hur ser det ut utan lampan bakom?
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-18 11:36:49 följande:
    Leonie: jo, men när det visar breda streck, inte bara skugga så måste det va ngt...
    Jag håller med. Jag är ju som sagt skeptisk till spökstreck. För några år sedan fanns inte ens det uttrycket utan ett streck var alltid ett streck. Tyvärr verkar ju CB nästan alltid visa något vilket är väldigt märkligt, så möjligen att det fins spökstreck på de. Däremot om strecket är tunnt eller grått, är det ju något fel. Jag tog ett CB förra cykeln när min mens var några dagar sen, men då syntes inget alls. Hur som helst borde ni skicka tillbaka alla CB som ni fått streck på och förklara att ni fick mens ändå. De måste ju se över sina tester.
  • kanske 4a
    Jennie83 skrev 2012-01-18 11:39:15 följande:
    Förlåt att jag skrev så där om mf, men tycker dina test ha vart så breda o spök strecken ska väl va tunna el ha ja fel?

va inte meningen o skriva nå fel o göra nån ledsen!!!

Tycker inte du behöver be om ursäkt, jag skrev också något om missfall. Vi måste ju få vara ärliga om vad vi tror. Som jag har skrivit någon gång förut, det är skillnad att säga jag ser något, och skrika grattis vid första antydan till streck. Det är ju det denna tråden är till för. Känns som vi haft den här disskutionen förut?

Ingen här vill göra någon ledsen eller trampa på någons tår. Vi är i samma sits allihop, vi vill så otroligt gärna bli gravida. Men vi måste ju få vara ärliga även om sanningen gör ont ibland.

Kram till er alla!    
  • kanske 4a
    NeLe skrev 2012-01-18 11:49:05 följande:
    Kanske 4a, jag ser ett streck på din understa bild

jennie, ser ett streck på ditt CB också

Jag jag såg det nu när jag la ut bilden. Men i verkligenheten syns det knappt en skugga. Men det skulle ju ha blivit starkare nu :(
  • kanske 4a
    Jennie83 skrev 2012-01-18 11:42:32 följande:

Kanske fyra

Tack Jennie och pumann. Jag vill hoppas men så där har det ju sett ut i flera dagar nu :(
  • kanske 4a
    popcornplaya skrev 2012-01-18 12:18:39 följande:
    Jag vill inte komma här och vara partypooper men....

Pumann: Man ser ju något på ditt test men jag tycker det ser ut som testet fått lite för mkt urin, det är missfärgat och så har jag kunnat få ibland om jag hållt testet någon sekund för länge i kisset och då syns nästan alltid ett streck. Men jag hoppas såklart att det är äkta!

Sen angående allas CB test. Själv har mina spök alltid varit breda. Så det är inte bara när det blir smala streck som det är spök på CB. Är bara att kolla runt lite på fl så finns det massor med breda cb spök. Får man bara svaga konstiga streck på cb som aldrig blir tydligare så kan man nog konstatera att det är spök.

Tycker det är dags att bojkotta CB helt och hållet! Själv har jag 27st testlagret test här hemma som ligger och väntar på att användas efter jag haft ÄL.     

Visst kan det säkert vara så att cb kan ge även breda spök. Men man kan inte heller kalla alla breda svaga streck för spök, det kan faktiskt vara missfall också. Visst borde man då se svaga streck även på andra märken då... Som sagt, skicka tillbaka alla konstiga CB och kräv att de gör något åt det.
  • kanske 4a
    Jennie83 skrev 2012-01-18 13:20:23 följande:

kolla norrköpingsbo

Syns ju tydligt. Jag tror att strecket ska sitta där. Som Jennie säger syns en markering på plasten brevid T.
  • kanske 4a
    MFJG skrev 2012-01-18 13:52:39 följande:
    Jag håller med alle di andre ;) Du är gravid..=) Köp digitalt =)

Själv har jag ont i svanken och molvärk + stickningar i brösten..men dem gör inte ont.. 

Så har jag med, molvärk, lite i ryggen, känner av fogarna lite, stickningar vid ljumskarna, öm i mitten långt ner, brösten svider, sticker och ömmar. Nedrans skittest som inte kan visa ett streck!
  • kanske 4a

Trött är jag med. Somande 21 igår framför handbollsmatchen hallå! :) Nu svider det i ögonen och jag är jättetrött, men det kan ju inte bero på att jag stirrar på dataskärmen hela dagarna Flört

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester