• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hoppas 2012 skrev 2012-01-26 20:30:59 följande:
    Nu är det många nya trådar på G här tycker jag haha. Man får starta vad man vill men inte så vi splittas upp för mycket eller hur ?! Flört

Nej precis det är därför jag tvekar lite. Men här är det så lätt att sådana frågar försvinner bland alla miljoner inlägg och så kanske inte alla andra som inte är intresserade av olika preparat, vill höra på vårt tjat :) Men som sagt, jag tror igen lämnar denna tråd hur många andra som än startas. Det är väl snarare risk att de nya trådarna dör ut :)

Jag avvaktar lite och ser om fler är intresserade. Annars bombar jag er med frågor här istället. Skulle dock vara intressant med lite statistik på vad folk äter och hur många försök det tar osv.   
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Gummsan skrev 2012-01-26 20:34:01 följande:
    På tal om hälsokost m.m så vill jag säga detta:
    1:an var inte planerad så försök kan jag inte säga på henne.
    2:an tog 42låååånga försök (testade även pergorime någon månad, funkade ej) men Bisolvon gjorde!
    3:an tog om det var 2försök varav 1 med bisolvon (både jag och gubben tog från första mensdag till älutslag)
    4:an tog 3försök varav ett med bisolvon och royal jelly. (eller så va det tre försök på 3an och 2 på 4an minns ej ex)
    5:an tog 3 halvhjärtade försök och 2 helhjärtade varav 1 med Bisolvon, Apiforce och Borago.

Ville dela med mig detta. Tror stenhårt på speciellt Bisolvon för båda parter så spermierna kan simma lättare.

Tack för det! Det är precis sånt här jag är ute efter Glad
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-26 20:36:44 följande:
    Jag blir inte trött på "tjat" hihi
    Man ska ju ventilera och fråga allt eller hur?! 

Ja absolut. Jag har liksom en bild i huvudet bara :) Med lite mer överskådlig information om de olika preparaten och sen lite statistik på hur det gått för de som ätit det. Sånt drunknar ju här som sagt. Men vi sover på saken Glad
  • kanske 4a
    7feb skrev 2012-01-26 20:43:49 följande:
    Fast jag måste inflika, jag åt bisolvon flera månader utan resultat och efter IVF utredningen visade det sig att jag inte producerar LH hormon vilket får slemhonnorna att tjockna så ägget kan fästa, jag hade med andra ord FÖRVÄRRAT situationen för oss. Håller tummarna för er alla

Tråkigt att höra. Sådana erfarenheter skulle också platsa "i min" tråd Glad. Vi vill ju veta både för-och nackdelar och sånt finns ju med allt.

Äsch jag skulle ju gå och lägga mig framför tv:n juh. Låter som jag byggt upp värsta företagsdrömmen haha. Godnatt med er,skriv inte så vansinnigt mycket nu så jag hinner läsa allt i morgon innan jag åker till jobbet vid 13 Glad.  
  • kanske 4a

God förmiddag tjejer!

Håller tummarna hårt för er som är i testartagen och säger buuuu till mensen, håll dig borta!! Själv hoppas jag att mina Borago kommit till posten idag så jag kan börja någon gång, även om det känns som att det är i senaste laget. Annars börjar ju äl närma sig om någon vecka, lika bra att börja träna snart :) 

Nu har jag iaf startat tråden jag pratade om i går, får vi se om det blir någon aktivitet. Välkomna dit om ni är intresserade.

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m63236496.html

kram!

• kanske 4a
    Eveliina11 skrev 2012-01-29 16:12:05 följande:
    Inga barn ännu :( Bara ett MA och en avbruten graviditet pga avvikelser på fostret.

Nu har det gått ca 9 månader sen jag fick avbryta förra graviditeten. Nu vill jag bli gravid!
    Det här med borago (hette det så?) och bisolvon, hur ofta, och när skulle man använda dom? Kan man använda båda samtidigt?
    Det finns ju flera olika naturläkemedel och liknande som cirkulerar i vill-bli-gravid kretsar. Borago äter de flesta 2 per dag fram till äl, Bisolvon ska både mannen och kvinnan äta, upp till tre gånger per dygn. Jag har precis startat en ny tråd där vi hjälps åt att reda ut begreppen. Välkommen dit! Glad

www.familjeliv.se/Forum-1-336/m63236496.html
  • kanske 4a
    Stella 78 skrev 2012-01-29 20:16:13 följande:
    Vill absolut ha plus, men med tanke på att jag haft mens i veckan och plusset kommer först nu5-7 dagar senare så är det stor risk att det är ett utomkved... Därav att jag hoppas på minus så jag kan få äl om en vecka enligt plan istället

Hej gumman! Förstår absolut din oro. Har själv haft två utomkveds och tagit bort vänster äggledare. Har vid några cykler nu varit tokorolig då mensen varit lite sen och jag fått skumma svaga streck. Men för mig har det varit spökstreck. Jag ser på dina tester och tycker att de blivit lite starkare idag. Blödde du som en vanlig mens, kom den på rätt dag? Ta ett nytt test i morgon och ring gyn och kräv att få komma in. Var beredd på att slåss för din sak. Det finns en jättebra tråd för oss som har haft X, om du vill ha mer stöd och råd. Jag kan länka strax.
    angie91 skrev 2012-01-29 20:19:33 följande:
    utomkved... har du de borde du ha ont som fan... har haft dde sj..

o ja har under grav nr 2 haft mens 2 månader utan fel..

Man behöver inte ha ont när det är så tidigt. Smärtan kan komma senare och plötsligt.

• kanske 4a

kikar in en sväng. Har jobbat flera dagar och är väldigt trött. Har läst alla inlägg men inte orkat kommentera. Vill säga stort grattis till alla som plussat och kram till er alla.

Jag har ätit Borago i 4 dagar nu, Kunde ju tyvärr inte börja förrän dag 8 eftersom posten är så sniglig. Känner av molvärk och haft lite bruna flytningar, längre än jag brukar. Finnarna kom redan dag 7 skumt! Får väl se om det hinner göra någon nytta den här månaden.    

Stella78 hur går det? Kul att du redan varit inne i den tråden, kika in igen vett ja :)   

• kanske 4a
    Louise1981 skrev 2012-01-30 20:53:20 följande:
    Jo jag också & hoppet tändes ju när man såg något. Han visade mig så jag såg också. Men han kunde inte säga mycket mer om det.

Men det positiva är ju att livmodern är okej samt att det iaf inte finns några rester kvar.

Jag vill inte vara dum eller elak, men det låter ju näst intill omöjligt att du skulle hunnit ha ägglossning, blivit gravid och att det redan bildats så mycket hcg att det syns på testen. Du var ju ganska långt gången och det vore nog fantastiskt om kroppen redan hunnnit återhämta sig på bara 13 dagar. Men om läkaren tror att det kan vara möjligt så måste det ju vara så.

Det du har fått gå igenom är fruktansvärt, hur det än är nu så hoppas jag att du snart får klara besked. 

kram!     
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester