• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

MTW skrev 2012-01-18 09:57:45 följande:
    Jag behöver hjälp med denna. Jag har aldrig använt RFSU´s tester förut så vet inte hur jag ska tolka  något.
    Tack på förhand :)

Kanske kan ana något men det ser smalt ut. Det tjocka strecket till höger är ju färgrester.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    sweasmamma skrev 2012-01-18 09:45:50 följande:
    gummsan: man ser ju NÅT på ditt test !!

Knasten :näää jag trodde verkligen.. men nya tag!PEPP

Lillabambi:GRATTIS

whywhy:jag sa ju det!GRATTIS!!!!

NeLe:du ÄR ju gravid!sluta testa =)

Idag är jag på bim-8,kraftig molvärk som kommer och går samt ont i ryggslutet så det är säkert mensen som förbereder sig! Mitt under ÄL och precis innan samt efter har jag ätit sjukt mkt ipren samt kåvepenin pga en tand de drog ut som tog 4 timmar!!AJ ..såååå antar att det minskade mina chanser REJÄLT !  
    Kåvepenin tror jag inte är någon fara men däremot Ipren kan ju hämma ägglossningen och försvåra för ägget att fästa. Bara att hoppas på det bästa.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a

Fy vad trött jag är på det här. Massa symtom men bara negativa test, alt svaga skuggor. Tre dagar kvar till BIM, så jag får plågas ett tag till. Och säg inte att jag har testat för tidigt för jag är höghormonare och får plus tidigt Glad. Men visst hoppas jag fortfarande någonstans där inne. Så fort tanten är här ska jag beställa Borago, nu sjutton ska vi lyckas!

• kanske 4a
    Gummsan skrev 2012-01-18 10:06:41 följande:
    GråterGråterGråter 

Usch vännen jag vet hur det känns! Vi får gråta tillsammans och ta nya tag. kram!!
  • kanske 4a
    sweasmamma skrev 2012-01-18 10:05:04 följande:
    ja typiskt .. just denna mån där vi inte stressat så,haft sex ofta... känt mig optimistisk!!! men kanske funkar ändå?? men jag har vatt tvungen då jag haft sååå ont 

är det HELT kört ?? 

Nej helt kört är det inte men chansen minskar. Hittade detta på 1177

"Så kallade NSAID-preparat verkar kunna påverka och minska ägglossningen. Man rekommenderar därför kvinnor som vill bli gravida att undvika dessa medel. NSAID står för inflammationsdämpande smärtstillande medel av typ Ibuprofen, Ibumetin, Ipren och Diklofenak, Naproxen, Voltaren med flera"
  • kanske 4a
    NeLe skrev 2012-01-18 10:11:21 följande:
    Pumann, du som e duktig på att fixa bilder... Lust o fixa dagens för mig?

Behöver inte trixas, syns ändå Glad
  • kanske 4a
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-18 10:14:05 följande:
    hej tjejer.. jag är tebax... haft det lite stressigt..
    Nu är jag på dag 9 och så här dags brukar jag se tydliga stegringar på ÄL-testen.. har ju ÄL dag 11-13 9 av 10 ggr på dag 12....

MEN INGET..... det är nästan fall för analys a la gravtest för man kan kanske eventuellt se en svag skugga om man vinklar testet..

Blir sååå irriterad.

Förra månaden var ju ÄL nästan en vecka för sen...6 dagar, men det var ju eftersom jag precis gjort en IVF med allt vad det innebär. NU borde allt vara återställt...blir så grinig för för varje dag som det drar ut på det så försvinner vårat IVF-försök bort i fjärran eftersom det ska "Hamna rätt" i cykeln också...grrrrrrrrrr

Får väl fortsätta testa 2-3 ggr / dag nu ... hade ju hoppats att den skulle komma lagom till vår lilla bröllopsresa till helgen men jag har aldrig haft så svagt på dag 9 (förutm förra månaden då)...jag brukar ju för tusan alltid få ett litet streck på ÄL-testerna, men i går var det verkligen helt vitt!?!?!?
    Välkommen tillbaka. Trist det är kroppen inte beter sig som den ska. Hoppas äl kommer snart.
  • kanske 4a
    whywhy skrev 2012-01-18 10:16:43 följande:
    Oh, tack för bildtrix Jennie83:)
    Tog  test i morse med och jag tror i varje fall inte längre att det är spök... men jag  vågar inte ropa hej ännu...

Tjusig stegring, nu vågar iaf jag säga grattis!!!
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-18 11:23:34 följande:
    Ja men det måste ju va spök... Har mens!!

Eller missfall. Jag är skeptiskt till spök när det är rätt bredd, men CB kan man uppenbarligen inte lita på.
  • kanske 4a
    Jennie83 skrev 2012-01-18 11:30:56 följande:

Puman bjuder på ett cb iställe =)
    Här syns ju något! :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester