Knasten83 skrev 2012-01-26 12:49:27 följande:
Jag måste också säga ngt ang senaste diskussionen för jag hatar själv när folk tiger runt mig istället för att stötta.
Gummsan är inte , enligt mig, knäppare än nån annan här inne.
Lite okänsligt att skriva att hon borde bestämma sig för om hon vill ha barnet eller ej när hon, mot sin vilja, hamnat i en riktigt sorglig sits där MANNEN verkar ha ångrat sig för sent... Gravid och kluven med alla dessa hormoner, hon borde få fristad och testa så mkt hon vill.
Jag ser detta som ett forum där vi kan va oss själva och erkänna att vi ibland kör på i överkant med dessa tester, det e BARA här vi kan va tokiga! ;)
Jag ville bara peppa gummsan med att hon inte behöver oroa sig, sen fattar jag att man gör det ändå!
Hoppas snart ni finner en lösning på detta gummsan!
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Hur många gånger måste vi ha den här disskutionen? Låt folk testa 5 ggr per dag om de har lust. Det är ju bara att låta bli att läsa och kommentera om man stör sig och man behöver ju inte göra likadant själv. Om jag vill slänga pengar på test eller något annat är det väl upp till mig? Jag trodde vi var vuxa människor här inne. Den skrivna texten tolkas ju annorlunda än tal, eftersom man inte ser mimspel och gester och inte hör tonläge hos den men pratar med. Det gäller att tänka sig för både en och två gånger innan man postar ett inlägg. Sen gör ju inte alla känslor, alla längtan och alla hormoner det bättre eller lättare heller.
Jag som haft två utomkveds förstår till fullo att man vill forsätta testa och få ett tydligt streck ganska snabbt. Det är inte så enkelt att bara njuta och låta bli att oroa sig.
Nej, nu lägger vi ner och fortsätter att peppa och stötta varandra istället.