• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Helenmedh: Ser bra ut! Åhhh jag vill också ha mina Borago nu, var är de!! Dag 7 idag, snart ingen ide att ta de juh :( Tur att jag har sen äl, men då kommer den väl tidigt nu bara för det.

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-26 12:49:27 följande:
    Jag måste också säga ngt ang senaste diskussionen för jag hatar själv när folk tiger runt mig istället för att stötta.
    Gummsan är inte , enligt mig, knäppare än nån annan här inne.
    Lite okänsligt att skriva att hon borde bestämma sig för om hon vill ha barnet eller ej när hon, mot sin vilja, hamnat i en riktigt sorglig sits där MANNEN verkar ha ångrat sig för sent... Gravid och kluven med alla dessa hormoner, hon borde få fristad och testa så mkt hon vill.
    Jag ser detta som ett forum där vi kan va oss själva och erkänna att vi ibland kör på i överkant med dessa tester, det e BARA här vi kan va tokiga! ;)
    Jag ville bara peppa gummsan med att hon inte behöver oroa sig, sen fattar jag att man gör det ändå!

Hoppas snart ni finner en lösning på detta gummsan!
    Kunde inte ha sagt det bättre själv. Hur många gånger måste vi ha den här disskutionen? Låt folk testa 5 ggr per dag om de har lust. Det är ju bara att låta bli att läsa och kommentera om man stör sig och man behöver ju inte göra likadant själv. Om jag vill slänga pengar på test eller något annat är det väl upp till mig? Jag trodde vi var vuxa människor här inne. Den skrivna texten tolkas ju annorlunda än tal, eftersom man inte ser mimspel och gester och inte hör tonläge hos den men pratar med. Det gäller att tänka sig för både en och två gånger innan man postar ett inlägg. Sen gör ju inte alla känslor, alla längtan och alla hormoner det bättre eller lättare heller.

Jag som haft två utomkveds förstår till fullo att man vill forsätta testa och få ett tydligt streck ganska snabbt. Det är inte så enkelt att bara njuta och låta bli att oroa sig.  

Nej, nu lägger vi ner och fortsätter att peppa och stötta varandra istället. Hjärta  
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Nelliepop skrev 2012-01-26 13:08:56 följande:
    Hej tjejer!!!!

Nyss hemkommen från mitt vul... Det finns en bebis i min mage Hjärta Allt såg jätte bra ut... Är så lycklig... Kanske blir en sep bebis i alla fall... Glad

Lite hårda ord i tråden tycker jag.. Det är synd.. Alla i tråden är lika välkommna... Ogravida som gravida tycker jag... Hoppas vi alla kan forstätta i vuxna toner till varandra...     Tycker ingen ska lämna tråden pga av att man känner sig påhoppad... Vissa pratar man mera med,vissa bara lite.. Så är det..    

Åhh vad härligt att höra att allt gått bra!!
  • kanske 4a
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-26 14:27:58 följande:
    Det är ju precis det jag skrivit innan idag, men ingen respons.
    Jag har även skrivit att många, om inte alla här inne har stöttat och kommer fortsätta stötta. Och man stöttar alla.

Det är ju bra då är vi överrens Glad Jag skrev svaret innan jag läst igenom alla inlägg. Det tar ju timmar att plöja igenom allt och om man ska vänta med att svara har man ju glömt hälften. 

Det var någon som skrev att hon inte kunde förstå varför gummsan säger att hon inte har några vänner här inne. Jag tror inte hon menade att ingen här stöttar henne, utan att hon kände sig påhoppad  och blev ledsen. Ibland säger man ju att "ingen" gör så eller "alla" tycker så fast man inte menar ordagrant alla. Som sagt, det skrivna ordet är lätt att missförstå. 

Jag vet att alla menar väl när de säger oroa dig inte utan njut. Men när man varit med om mf, ma, X eller andra tråkigheter är det svårt att itne oroa sig. Då kan man ibland känna som att ingen tror en eller tar en på allvar när man bara får oroa dig inte utan njut till svar. Att man bara är fånig. Så har jag känt ibland iaf. Som sagt, vet att ingen menar något illa med det.   

kram!
  • kanske 4a

Men åååååååh vad sur jag blir! Beställde ju Borago den 20/1 och har väntat och väntat och väntat. Gick in på orderbekräftelsen nu och ser att jag missat en siffra i mobilnr och valt sms-avsiering. Paketet har säkert legat flera dagar på posten och väntat. Mailat de nu, men även om jag får den i morgon är det ju redan dag 8 då :(

• kanske 4a
    Visomvill skrev 2012-01-26 15:39:26 följande:
    Tack Angie :)

Ja det var inte förvånande direkt för jag känner mig inte gravid, utan det känna som mensen kommer snart. Menmen är bara på andra försöket så det är bara att tuffa vidare.

Jag såg att jag har en olja i kylen som heter gurkörtsolja (eller något liknande) någon som vet om det är borago? Det står något om det på etiketten men den heter gurkörtsolja,

Vore ju spånnande att prova ifall jag ändå har det hemma:)
    Borago innehåller gurkörtsolja men också jamsrot så det är väl det som är skillnaden i så fall. Vad jag har förstått är det just gurkörtsoljan som har den effekten vi är ute efter (eller fettsyran GLA som gurkörtsoljan innehåller), att det gör slemhinnan tjockare. Borago är väl varunamnet kan man säga medan gurkörtsolja är en av ingredienserna. 

Efamol (som någon pratade om) är en annan produkt som innehåller jättenattljusolja, som i sin tur också innehåller GLA. Sen finns ju apriforce-bidrottningele som ska göra cykeln mer regelbunden eller iaf kortare. Sen finns ju bisolvon som är slemlösande hostmedicin som ev gör det lättare för spermierna att simma. Och så finns det rosenrot som väl också ska rätta till cykeln. Rätta mig någon om jag har fel, detta är en djungel.  
  • kanske 4a
    angie91 skrev 2012-01-26 16:25:01 följande:
    fyyy vaa surt!!!
    Ja fast jag fick svar nu att den skickades 23 och det tar 2-4 dagar. Men jag fick kollinr och när posten skickat ut sms ska det tydligen synas på posten sida. Jag gick in via kollinr men det står bara att paketet kom till stockholm den 24:e. Så då borde jag ju fått det idag iaf. Kanske ska ta med mig kollinr och gå till konsum och fråga om de kan hitta det.
  • kanske 4a

Har en liten ide, undrar om någon vill vara me :) Det finns ju några trådar om Borago osv men de verkar inte aktiva. Ska vi starta en tråd för alla som kör "någon metod". Man kan ju skriva om de olika medlen och vad de ska vara bra för i trådstarten och sen en BIM lista kanske, vad man äter och hur länge osv.. Någon som är på?? Eller finns det en sådan aktiv tråd som jag missat? Eller ska vi bara göra som någon annan föreslog att skriva i denna BIM-listan vad man äter och hur många försök?

Ursäkta att jag stjäl tråden för att ev dra folk till en ny, men ingen kommer ju överge denna underbara tråd ändå!! 

• kanske 4a
    angie91 skrev 2012-01-26 20:13:44 följande:
    måste man äta nått för att va me? om inte e ja på :)

Alltså tanken är ju att man ska köra någon slags metod för att försöka bli gravid. Det är ju tex många här som äter Borago, apriforce eller liknande och vi undrar när man ska börja, hur många man ska ta, när ska man sluta, vart köper man de osv. Tänkte att vi kunde ha en egen tråd för sådana frågor. Sen kanske det finns andra metoder där man inte äter något. Men om om man försöker bli gravid utan något speciellt knep, kan man ju lika gärna skriva här. Vilket jag självklart kommer göra ändå. Här är vi ju som sagt en familj nu! Tänkte bara att resten här som inte äter något blir trött på vårt tjat och frågor om tabletter osv. Den här tråden fyller ju annars alla behov, nu när vi enats om att man får prata om annat än tester :)
  • kanske 4a
    angie91 skrev 2012-01-26 20:24:41 följande:
    sant!! fast kan juh va bra att veta för dom som int äter de iaf sååå att man kan tipsa andra :P fast o andra sidan kan man juh hänvisa dessa t er tråd :P
    Ja precis, då kan vi ju säga att det finns en sådan tråd. Men å andra sidan kan man inte starta nya trådar för alla ämnen. Ville bara kolla om det fanns intresse. Jag har som sagt letat efter sådana trådar att ställa frågor i men inte hittat någon aktiv.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester