• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

mammelie1891 skrev 2012-01-05 21:27:50 följande:
    Jag har fått äl-sekret idag... när släpper ägget då? Blir inget sexande idag, räcker det med imorgon tro?

Det där är nog individuellt, jag får äl-sekret samtidigt eller någon dag efter positivt äl-test. Men jag brukar få en slemmig flytning med brunt i någon dag innan positivt test. Klurigt :) Jag har läst mig till att en blödning kring äl varje månad är hormonellt. Jag pratar alltså inte om en äl-blödning med färskt blod precis efter äl, utan jag får min innan. Det har blivt så efter sista barnet, så hade jag aldrig innan. Men det är ju ett bra kännetecken även om jag ibland får för mig att allt inte står rätt till. Jaja nu spårade jag ur :) Me myself and I haha. Godnatt!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-05 21:39:26 följande:
    Kanske4a: fan!! Trodde det räckte med 0.1 grad som det redan stigit :(

Det står så olika, nån annanstans stod det att det räckte med 0.2,0.3 grader...

Ja visst är det skit att det står olika överallt :( Men hur var det nu igen då. Har du fått positivt äl-test men ingen temphöjning? Har du äl-flytning, värk eller andra symtom?
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a

Men du Knasten, jag kom just på en sak som jag skrev om i en annan tråd förra månaden, minnet är bra men kort. När jag blev gravid med tvåan hade jag ingen temphöjning. Tempning är inte tillförlitligt för alla heller. Så här har jag skrivit i en dagbok då:

" Blir bara mer och mer förvirrad. Dag 22 höjdes tempen lite till 36.3 men dag 23 var den nere på 36.1 igen. Dag 24 36.3 och idag dag 25 hela 36.8. Verkar ju konstigt. Babymed har räknat ut min äl till dag 21 och det är väl ok. Bättre det än inte ha någon äl alls. Så nu är det bara att hålla tummarna att det går vägen "

Dagen efter det testade jag svagt positivt, jag hade nästan positivt äl test dag 16 så jag vet inte riktigt när äl var. Men inte dagen före jag plussade iaf :)

• kanske 4a
    mammelie1891 skrev 2012-01-05 21:45:26 följande:
    Jag ska enligt uträkning ha äl imon. kommer nog kunna sexa imon hoppas jag.. finns det chans alltså?? :)
    Det tror jag att gör, kör hårt!
  • kanske 4a
    mammelie1891 skrev 2012-01-05 21:50:56 följande:
    Inte för hårt bara så min stackars karl får ont i penis igen.. hehe ;)

*asg* Tungan ute
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-05 21:51:30 följande:
    Kanske4a: jag hade pos ältest i tis och ons. Hade älflytningar 3 dar innan dess. Hade molvärk under 4dar.
    Senast imorgon tror jag tempen bör höjas om ägget släppt.. Idag va det bara höjt 0.1 grad

Men om du hade positivt tisdag och onsdag har du ju äl idag typ. Så då kommer temphöjningen i morgon eller på lördag väl? Ge inte upp än!

• kanske 4a

Hade inte tänkt ge mig in i denna disskutionen eg :),  men när jag hade mina två X (2003 och 2011) fick jag mäta HCG varannan dag och då skulle värdet ha fördubblats om det var normalt. Men om man googlar står det att det fördubblas varannan till var tredje dag. Men eg är det väl sak samma i denna tråd, eller? Poängen är ju att om man testar flera gånger samma dag eller dagen efter, ska man inte få panik om inte strecket är starkare.

Nu ska jag sova, godnatt på riktigt Glad  

• kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-05 22:07:52 följande:
    Ska försöka att inte ge upp ;) testen bleknade igår eftermiddag.

Tack för din hjälp!!! :)
    Varsågod, lycka till nu Glad
  • kanske 4a
    alexander2011 skrev 2012-01-05 22:25:18 följande:
    ok jättenattljusolja är INGET att rekomendera..läste nån stans att det skulle vara bra men nu när jag kikade lite närmare så stog det såhär på en sida

"  Brist på gammalinolsyra som bl.a finns i jättenattljusolja påverkar livmoderslemhinnan negativt, vilket kan leda till spontan abort."  

www.fertilitet.se/

åter igen svarar jag utan att ha läst igenom resten av tråden, ni skriver ju som galningar så om man läser allt har man ju glömt vad man skulle skriva sen Glad Men jag tolkar det som att det är bristen på gammalinosyra som kan påverka slemhinnan negativt, och att det i så fall är bra att äta den syran som finns i bla jättenattljusolja. Är jag den enda som läser texten så?
  • kanske 4a
    LillaPluppen skrev 2012-01-06 08:55:15 följande:
    nu så=) tjohoo!

Åh vilken härlig bild, stort grattis!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester