• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Här kom mensen i morse en dag för tidigt, blääää!! Nya tag.

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2011-11-20 20:57:14 följande:
    Kanske 4a: kramar om, bättre lycka nästa gång!!

Tack!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a

Åh vad roligt med mera plus. Grattis Nikas!!

• kanske 4a
    Cookie10 skrev 2011-12-02 13:14:21 följande:
    Hej tjejer,
    Jag har nu fått svar på mitt hcg prov från imorse. Nivån hade sjunkigt, men onormalt lite. De misstänker ett x. Ska tillbaka på mån för undersökning och nytt prov :(
    Ville bara säga lycka till till er!
    Jag kommer nog hålla mig ifrån fl ett tag nu..
    Tråkigt att höra, jag har själv haft två utomkveds :( Här är länken till en jättebra tråd för oss som haft X.

www.familjeliv.se/Forum-7-311/m50275883.html

kraaaaaaam!  
  • kanske 4a

oj oj vad ni skriver. Tar flera timmar att läsa ikapp när man missat några dagar :) Min mr har varit här en dryg vecka så jag har inte velat sitta här så hon ser det. Men nu har jag läst ikapp och här kommer ett kollektivt:

Grattis!! till alla som plussat 
    Tummar!! till alla som är i testartagen 
    Tröstkram till alla som fått mensskrället på besök eller drabbats av misfall :( 

Själv tror jag äntligen äl är på gång, dag 16 idag och molvärk. Äl-test negativt igår tar ett nytt i em/kväll.

kram på er!     

• kanske 4a
    JennyOhlsson skrev 2011-12-06 14:36:27 följande:
    Ok..
    uppdaterar snart

spännande :)
  • kanske 4a

Jag tycker det är jättesvårt att uttala sig, vi är ju så olika. Hade det varit mina test på BIM+4 hade jag varit orolig men jag testar alltid positivt tidigt, flera dagar före BIM. Och de två gånger jag inte gjort det har jag haft utomkveds. Men det betyder ju inte att det är så för dig. Kommer inte ihåg om du varit gravid förut och hur det i så fall var då? Vilken dag tog du första testet? Jag har inte läst här på flera dagar så jag hänger inte med riktigt. Hur som helst är ju testet du tog nu tydligare än de andra, så jag håller tummarna! Det finns ju inte så mycket att göra än att vänta och hoppas på det bästa. Hoppas jag inte gör dig orolig nu men jag vill inte heller ge dig falska förhoppningar.

kram!  

• kanske 4a

Ja att det är ett plus är det väl ingen tvekan om. Men om det blivit lite starkare varje dag så lovar det ju gott. Smart drag att ta ett digital tycker jag. Jag håller som sagt tummarna!

• kanske 4a

Här är det depp nu för jag har blivit sjuk mitt i äl-tider. Fick iof negativt på test idag med men det är dag 17 så det måste vara på G snart. Feber, frossa, hosta och värk i hela kroppen bläääääääää!  Min son har smittat mig, han hade detta för snart 2 veckor sedan och han hade feber i en hel vecka, suck.

• kanske 4a
    JennyOhlsson skrev 2011-12-06 15:34:46 följande:
    kanske 4a: hur upptäckte du att du hade utomkveds ?
    Första gången kom min mens 4 dagar sen och varade bara i tre dagar och var sparsam. Jag förstod inget då men när jag tog äl test dag 12 och fick positivt började jag ana oråd. Jag har alltid sen äl och brukar få positivt dag 16-18 oftast. jag började också blöda samtidigt och tog ett gravtest som var positivt. Jag hade testat negativ senast den dagen min mens kom. Sen började en karusell med smärta, akutbesök, blodprov och VUL som inte visade något, hcg som steg och sjönk i ca 3 veckor innan jag akut opererades och man hittade X:et på vänster sida, jag hade blod i hela buken.

Andra gången anade jag oråd direkt, vi försökte inte men hade slarvat. Jag kände mig gravid, min mens kom inte men jag fick bara svaga tester. Började blöda ca en vecka efter BIM. Tjatade mig till ett VUL och blodprov, trodde det skulle gå lätt när man haft X en gång, men icke. VUL visade inged, hcg steg normalt den här gången. En vecka efter hittade de ett 4 mm embryo i vänster äggledare, samma sida som första gången 2003. Jag fick cellgifter två gånger men de hjälpte inte, fick akut ont och opererades igen, denna gången togs äggledaren bort. Tja det här var den korta versionen. 

kram        
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester