• Kalksten

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

emiiiily skrev 2012-01-03 12:11:29 följande:
    Jag var på tappkontroll igår och blev sjukskriven denna gång. (har ju kontroller med jämna mellanrum pga riskgraviditet, permatur) tappen hade kortat sig lite sen förra kollen men var inte öppen. Men läkaren var inte impad över mitt tunga jobb tillsammans med smärtsamma sd och tryck neråt så var inget att diskutera tyckte hon. Hon ville se att jag passerade 30 jämna veckor, helst att jag klarade mig upp till 36 som sonen föddes fast utan sängläges kravet och sjukhusinläggningar denna gången. Nu är det till att börja med liggläge minst en gång om dagen och lugnt som gäller och sen ny kontroll om tre veckor. Sen stoppas de ju inte ändå efter 34+0 så de blir sista.
    vad skönt att den inte öppnat sig och det låter verkligen som att du ska vara sjukskriven ja! ta det nu lugn o rå om dig fram till förlossning så kanske den lille stannar kvar längre än förra barnet! Kram
  • Kalksten
    bdknapp skrev 2012-01-04 13:18:58 följande:
    Hallå tjejer! Jag har äntligen blivit utskriven. Dock fortfarande öppen en cm, men! Tappen har växt en halv cm under dessa dagar på sjukhuset! Så himla fint! 14 mm är den nu. Jag ska fortfarande vila, ligga och sitta så mycket det går. Gör jag inte det, sätts förlossningen ingång av sig själv säger läkaren eftersom han ligger med huvudet nedåt, jag känner konstant tryck och har mensvärk och lite sammandragningar då och då. Så! Vila är det enda som kan hålla vår lilla bebis kvar där inne. Är sjukskriven fram till vecka 37, för sen räknas barnet inte som hotande prematur.
    Härligt att du får vara hemma!! och vad bra att tappen växt. men måste kännas lite läskigt att du ändå är öppen....Hoppas du nu får ha kvar lillen i magen några veckor till vem vet du kanske inte alls får ett prematur! =)

Ta nu hand om dig och vila! Kram
  • Kalksten
    viplanerar09 skrev 2012-01-05 23:28:23 följande:

Min mage tagen igår i vecka 32(31+4). Tycker att min mage sjunkit en del, även svärmor som ser mig dagligen tycker att det sjunkit. Det var faktiskt hon som frågade mig om jag tyckte de.

Här är magen i vecka 32(31+0)

Bjuder på en bild på min "häliga bristning" på magen. Det är ett är som fått två nya sträck. Inte lika stor i verkligheten. Fick denna med sonen med de som är lite mer rött är nytt!!

ja det ser verkligen ut som att magen sjunkit en hel del! men så kan jag tycka att min mage känns efter jag sovit som idag tex.
  • Kalksten
    Nikis skrev 2012-01-06 17:03:56 följande:
    Vi va på tittut i stockholm idag :) Tjejen va inte så samarbetsvillig som jag ville, Hon började med att ha både händer i ansiktet och moderkakan som snutte ;)
    Fick tillslut några bilder, hon ser lite skrynklig ut men det är för navelsträngen va tvungen att ligga framför hela ansiktet när hon väl ville visa upp sig lite :P haha
    Hon väger 1544 gram och idag är vi i vecka 30 :) 
    Våran lilla Juno Hjärta

hihi busunge! så söt!
  • Kalksten
    faceprimer skrev 2012-01-06 21:57:34 följande:
    Detta babygym klickade vi hem igår, hade kostat 869kr men var nu på rea 395kr så vi slog till  

åH VAD GULLIGT!
  • Kalksten
    candydarling skrev 2012-01-07 15:27:15 följande:
    Vecka 30! Shit nu kan man liksom börja räkna ner från tio! Hur häftigt som helst :)

Fina magen! =)
    Jag vet visst är det helt galet - VECKA 30!!! Nyss man gick där o väntade på att gå förbi vecka 12 så man kunde pusta ut lite.... sjukt underbart att man snart ska få träffa den lille!
  • Kalksten
    Wielkip skrev 2012-01-07 16:05:29 följande:

Bild från igår, 31+0, älskar hur platt den är mitt på, haha, som att jag gått rätt in i en vägg!
    (weird mobilredigering, ville inte lägga upp orignalet på fejjan, är inte pjoskig men det kändes lite väl naket, så iphone-photoshop!Cool)

hihi så söt mage!
    ja min va också så där platt mitt på jättelänge! Det är först för ett par veckor sedan som den rundade till sig där också!
  • Kalksten
    candydarling skrev 2012-01-07 21:10:45 följande:
    ja verkligen heltokigt. måste dock erkänna att jag inte är trött på magen ännu. Njuter av varje dag med den hittills :)
    Kalksten skrev 2012-01-07 16:44:40 följande:
    hihi så söt mage!
    ja min va också så där platt mitt på jättelänge! Det är först för ett par veckor sedan som den rundade till sig där också!
    tackar tackar :) min magte ser så grymt annorlunda ut beroende på tiden på dygnet, den kan vara jätte platt mitt fram ibland, och ibland jätterunt, ibland låt och ibland hög. Ungen ligger bannemej aldrig still. livlig som attan!Tack! javisst vi har massor med namn! Först var Benjamin högst i fokus men så hade vi en nära släkting som döpte sin son till det så då blev det ju lite tråkigt. Nu är det Seth som står väldigt högt i kurs och som det nog blir!
    Jag är heller inte trött på magen - inte det minsta! jag tycker den är helt underbar och måste ta o se på den jämt =)

Ja så är det med min med har jag insett; förut låg han mkt långt ner men inte lika mkt den senaste tiden nu har han istället legat på vänster sida med huvudet uppe o rumpan neråt, men så vissa stunder ligger han lågt igen och ibland är det platt mitt på så som den va jämt förut! ja det är coolt hela det här! =)

Vi hoppas på att vår lillprins passar i namnet William, det har vi båda två fastnat för o gillat i över 2 mån =)
    Seth är gulligt o ovanligt!
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD