• Kalksten

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

candydarling skrev 2011-12-14 19:34:26 följande:
    Ja skithäftigt ju! Kunde inte varit gladare :)
    nästan Alla i min omgivning har gissat på pojke just efter magens form och de låga hjärtljuden.
    Ja vad har er för hjärtljud?
    Vår har ju också lågt 138 =)

Har en vän i gbg som cokså ska få sitt första barn, deras hade också hjärtljud på 130 något....men de ska inte ta reda på könet...men jag tippar på kille. Hon känns som en som komemr få de! =D
  • Kalksten
    viplanerar09 skrev 2011-12-14 19:54:38 följande:

Idag fick jag hem min beställning från polarn och pyret. Hade 20% på hela beställningen så jag passade på att beställa hem understället! marinblå/röd/vit randiga är köpt sedan tidigare! Så nu är snart allt klart i klädväg till lilla hjärtat!
    Åhh vad fina!!
  • Kalksten

Candydarling: Shit grattis! Här också bara hört om avslag. Vad är det du jobbar med? Jag skickade in min ansökan idag, lite sent kanske men men! Hur länge fick du vänta på beslutet? Men här du sökt för 60 dagar?då borde ju jag också söka från den 25....tror jag räknade ut att det var tidigare... oops! :S Oj går ni redan i föräldragrupp! Vår börjar första 16 februai. Det är bara 4 gånger här. Sen profylax separat kurs.

• Kalksten

Scorpio85: vad skönt att höra! Vila nu mkt o ta de lugnt så ska du se lillen håller sig kvar ett tag till! Kramar

• Kalksten
    Scorpio skrev 2011-12-15 19:08:34 följande:
    Sorry om jag spammade tråden med all min info! :) men jag gillar er i den här tråden om känner att jag får stöd här! :) tack!

Lovar slänga in fler bilder hädanefter! :D
    Ett tips är att vi som skriver i denna bildtråd har en diskussionstråd om du inte visste om det så är länken här så kan du skriva där o lägga in bilder här :) Men mig  gör det heller inget att du skrivit här, det blir lätt diskussioner kring bilderna så det är svårt att hålla isär dem tycker även jag som varit med i båda länge.

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html
  • Kalksten
    candydarling skrev 2011-12-15 20:33:30 följande:
    Jag jobbar inom hemtjänst så det är ju skittungt allt som oftast. Vi har tanter och gubbar på upp mot 150kg som ska ha hjälp så det blir mycket tunga lyft och förflyttningar.

Japp, jag sökte helt från den 25e så det är ju inte så långt kvar, tiden går ju så jäkla fort!
    Njae skrev ju fel, föräldrakurs menade jag ju. Har också bara 4 ggr och har nu gått två redan. vet inte varfr vi fick så tidigt, och jag är den som gått kortast tid av alla.De andra paren är typ i V.30-32 :s
    shit ja det förstår jag!! Inte mer än rätt att du fick gravpenning!

oj jag e ju lite trög alltså hahha...räknade 60 dagar från den 11e dagen innan BF....man skulle ha räknat 60 dagar innan BF va?? Klantigt av mig! nu får jag säkert avslag bara för de...men kan ju kanske ringa dem o förklara att jag missuppfattat.....

jaha vad skumt....hum...vi ska ju gå rätt sent så man hoppas ju inte han tittar ut för tidigt! jag hoppas verkligen han kommer tidigast 24 för vi ska flytta i månadsskiftet feb/mars!
  • Kalksten
    Bittersweet2012 skrev 2011-12-16 07:47:48 följande:
    Vecka 26 idag (25+0). Magen växer med raketfart just nu
    Härligt!! =) Jag är i slutet av v.26 nu, det är så coolt att det är knappt 13 veckor kvar till BF!
  • Kalksten
    candydarling skrev 2011-12-16 08:43:16 följande:
    Ja ring du dom och förklara så ska du se att det inte är någon fara. Jag har ringt dom typ 100 ggr om alla jävla papper som ska in och dom är alltid hyggliga och förklarar! :)
    Pratade emd dem idag o de gjorde inget sa dem för de komemr ringa mig om jag skrivit fel så korrigerar de det genom muntligt medgivande från mig!
  • Kalksten
    Lyckobebisen skrev 2011-12-16 13:47:11 följande:

Skatten idag, v 28+0. Han vägde 1270g och låg precis över medelkurvan.
    Vi fick se honom dricka, gäspa, klia sig och grimagera. Barnmorskan sa att han såg helt perfekt ut för sin vecka. Var såå mysigt att vara där idag igen och få se honom en liten stund och sen har vi ju allt inspelat på dvd också, och över 60 bilder.

Uppdaterar nog bloggen senare ikväll med lite mer bilder och information om någon är intresserad.

Men åhh så fin han e!!
  • Kalksten
    Scorpio skrev 2011-12-16 13:57:20 följande:
    Tappen hade krympt lite nu igen men jag har inte så mkt sd längre, så vi får testa åka hem! :) Bebisen såg stor å fin ut så det skulle nog inte vara ngn fara om den föddes nu sa läkaren! Skönt att höra!

Nu ska jag nog fortsätta skriva i bloggen när jag kommer hem ist ;)

Jag gillar inte diskussionstråden som är kopplad till denna då jag aldrig fick något svar på det jag skrev där :/ Sen känns det som att det är färre inblandade i denna tråd? Skönare stämning iaf :)

Bittersweet: oj vad du har växt då!! :)

Lyckobrbisen: åh vilken mysig bild! :)
    Hoppas det går fint nu då o skönt att få veta det säkert skulle gå bra även om bebisen föddes nu! Önskar dig lycka till!
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD